xp pro og bruger
Fra : Grundtvigsskolen

Dato : 05-11-03 09:56

Hej

Vi kører xp pro i netværk med nt (dhcp).

På alle klienter er der xp pro og på serveren nt 4.0.

Mit problem ligger i installationer af programmer. Når jeg som administrator
har installeret et program ligger programmet sig fint i menuen start. Hvis
jeg bagefter logger mig på som alm. bruger er programmet ikke at se i menuen
start, men ligger på dog på c drevet. Det kan da ikke være meningen at en
alm. ikke edb-sagkyndig bruger selv skal gå ind og lave en genvej fra c drev
til menuen start. Er der en løsning ?

hilsen

Steen

Fra : Jens

Dato : 05-11-03 13:17

"Grundtvigsskolen" <fgfgg@dd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> start, men ligger på dog på c drevet. Det kan da ikke være meningen at en
> alm. ikke edb-sagkyndig bruger selv skal gå ind og lave en genvej fra c

Det er jo en indstilling i gruppepolitikken på serveren.
Den skal tillade skrivning i "All Users" mappen, hvor genvejen skal placeres
så alle får den at se.
Alle brugere får de ikoner som ligger i "All Users"+ deres private mappes.

Mvh Jens