Hvilken 5W40 olie kan anbefales?
Fra : IN

Dato : 05-11-03 10:00

samt handles til en fornuftig pris?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 10:07

IN wrote:
> samt handles til en fornuftig pris?

Heh!

Hvem laver i grunden Alaska fuldsyntetisk 5w40 til 149kr for 4L?
De påstår det er en højkvalitetsolie.

Mobil Synt S kan fås til 299kr/4L

Hvad tager Bilka for 4L Mobil 5w40?

Nogen påstår OK-olie er ok (mest Coop entusiaster :)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : IN

Dato : 05-11-03 10:23

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Heh!

Heh selv!

?

> Mobil Synt S kan fås til 299kr/4L

Kan den anbefales til en turbobil?

> Hvad tager Bilka for 4L Mobil 5w40?

aner det ikke.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 10:30

IN wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Heh selv!

> ?

Er Alaska et olieselskab? De må da få det et sted fra.

> Kan den anbefales til en turbobil?

Hmmm, måske en 5w50 (299 for 4L Valvoline) så er bedre pga motorens
højere arbejdstemperatur eller er jeg galt på den?

Fra : Max[DK]

Dato : 05-11-03 10:48

> Mobil Synt S kan fås til 299kr/4L

Sælges i kvickly i denne uge til 149.- (såvidt jeg husker)

/Max

Fra : IN

Dato : 05-11-03 10:51

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> wrote in message

> Sælges i kvickly i denne uge til 149.- (såvidt jeg husker)
>
> /Max

Hvor i landet?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 11:00

IN wrote:
> "Max[DK]" <maxses@hotmail.com> wrote in message

Det er sq rigtigt nok, side 59 i deres online katalog:

<http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/3110200311073449271.pdf>

Jeg må hellere købe et par dunke.

> Hvor i landet?

Over det hele går jeg da ud fra.

Fra : IN

Dato : 05-11-03 11:03

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message news:boahh8$v97$>
> Det er sq rigtigt nok, side 59 i deres online katalog:

> [...]

doh, det er jo i Kvickly extra

Fra : Max[DK]

Dato : 05-11-03 11:26

> doh, det er jo i Kvickly extra
øv...så bliver jeg nød til selv at køre efter det...havde ellers lige sendt
kæresten afsted...øv...

/Max

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 11:40

IN wrote:

> <http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/3110200311073449271.
> pdf>

> doh, det er jo i Kvickly extra

Jeg fatter ikke det tåbelige Coop system!
Båtnakker, hele bundtet.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 12:35

Roberto Saldo wrote:
::: doh, det er jo i Kvickly extra
::
:: Jeg fatter ikke det tåbelige Coop system!
:: Båtnakker, hele bundtet.

Tjah, det er sådan cirka lige som Dansk Supermarked gør med deres
Føtex/Bilka....

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 12:51

Henrik B. wrote:
> [...]
> :: Båtnakker, hele bundtet.
>
> Tjah, det er sådan cirka lige som Dansk Supermarked gør med deres

Føtex er sgudda Føtex, ikke dagli' Føtex, Føtex eller Super Føtex vel?

Coop Kvickly, eller Extra komplicerer da bare sagen.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 14:11

Roberto Saldo wrote:
:: Føtex er sgudda Føtex, ikke dagli' Føtex, Føtex eller Super Føtex
:: vel?

Nej, men Føtex og Bilka er det samme, varer, priser o.s.v. Hvor fa'n var det
nu lige det havde ugens tilbud?

M.v.h.

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 15:19

<http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvickly/tilbudsavis/3110200311073449271.

> Jeg fatter ikke det tåbelige Coop system!
> Båtnakker, hele bundtet.

Hvor langt skal man køre for 4 l olie der holder 15.000 Km??

Jeg køber på tilbud hvis jeg alligevel er i forretningen og det er Castrol
RS 0W40, men Mobil 1 5W/50 er også OK

COOP:
Affugter:
http://netbutikken.coop.dk/medlemsbutik/product_list.asp?dept_id=143&sub_dept_id=11
normal pris 2. 299 medlemspris: 1.495

Har i dag købt nøjagtig samme fabrikat og model hos den lokale isenkræmmer
for 999,- kr
http://www.aktivisenkram.dk/

Jo tilbud i COOP er dyre. Det har man vist også påvist i Kontanten.
--
Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 15:25

...Møller wrote:
:: COOP:
:: Affugter:
::
[...]

Ikke altid. Hvor finder du f.eks. et 4 Mpix digicam til 1895,-?

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 12:34

Roberto Saldo wrote:
:: Nogen påstår OK-olie er ok (mest Coop entusiaster :)

OK er kvalitetsmæssigt helt på linie med øvrige mærkevareolier -
COOP-enthusiast eller ej!!!

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 05-11-03 12:43

IN wrote:
> samt handles til en fornuftig pris?

Jeg bruger Castrol 5w-40 Fuld syntetisk til min Audi S2 coupe med 310 hk!
Jeg har også hørt at 0w-40 Castrol skulle være rigtigt godt til en tunet
S2'er, men det koster virkelig også kassen!

MVH
Jonas

Fra : IN

Dato : 05-11-03 13:26

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg bruger Castrol 5w-40 Fuld syntetisk til min Audi S2 coupe med 310 hk!
> Jeg har også hørt at 0w-40 Castrol skulle være rigtigt godt til en tunet
> S2'er, men det koster virkelig også kassen!

ok, har en helt std. i Peugeot 405 T16, som jeg vil fodre med lidt
kvalitetsolie.
0W-40 er nok i overkanten, eller hvad, min har ikke mere end 200/220 hk.

Hvad giver du for Castrol 5w-40?

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 14:11

Jonas R. wrote:
:: 310 hk! Jeg har også hørt at 0w-40 Castrol skulle være rigtigt godt
:: til en tunet S2'er, men det koster virkelig også kassen!

Så køb Mobil1 0W-40, ofte på tilbud i Bilka til 299,-

M.v.h.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-11-03 14:34

Kan ikke anbefale Mobil1, efter jeg skiftede til det fra shell ultra helix
er den blevet noget varmere i motoren.
Måske har jeg bare paranoier
/Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 14:43

Thomas Jørgensen wrote:
:: Kan ikke anbefale Mobil1, efter jeg skiftede til det fra shell ultra
:: helix er den blevet noget varmere i motoren.
:: Måske har jeg bare paranoier
:: /Thomas

Jep. Har aldrig oplevet dette på nogen af de biler jeg har haft - heriblandt
en tunet turbo-bil.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 14:44

Thomas Jørgensen wrote:
> Kan ikke anbefale Mobil1, efter jeg skiftede til det fra shell ultra helix
> er den blevet noget varmere i motoren.
> Måske har jeg bare paranoier
> /Thomas

Jeg synes det er svært at finde ud af hvad der er godt og hvad der er
skidt.
Nogen siger 'så længe specifikationsstemplerne passer er det godt'
andre noget andet.

Hvis OK eller Alaska eller Valvoline *er* fuldsyntetisk og alle API
specs *er* overholdt, hvorfor er det så forkert?

Toyota har fyldt en 10w40 fra Statoil på min ved stort service under
klargøring, der er 15.000 til næste service, jeg synes det er for
langt og køre på sådan en alm olie.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 14:49

Roberto Saldo wrote:
[...]

Det der kan være problemet er, hovr længe de bliver ved med at opfylde spec.
Hér er forskellen. For der er ikke angivet noget om, hvorlænge olie skal
holde, for at opfylde spec.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 14:55

Henrik B. wrote:
> [...]
> Hér er forskellen. For der er ikke angivet noget om, hvorlænge olie skal

Og hvordan er det så lige at man ved at Mobil 1 er A-ok og Valvoline
er not?

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 15:03

Roberto Saldo wrote:
[...]

Fordi firmaer som f.eks. Mobil har længst erfaring med fuldsyntetiske olier.
Derudover havde de tidligere en offentliggørelse, hvor de havde ladet en BMW
320i køre 300.000 km på deres olie, og så skilt den ad, for at tjekke
sliddet.

Det er jo også med olie, som med så meget andet - man får langt hen ad
vejen, det man betaler for.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 15:36

Thomas Jørgensen wrote:
> Kan ikke anbefale Mobil1, efter jeg skiftede til det fra shell ultra
> helix er den blevet noget varmere i motoren.
> Måske har jeg bare paranoier

Jeg tror mest på den med paranoia - Mobil 1 er en absolut fremragende olie.

Desuden vil motoren ikke blive så meget varmere, at du selv har nogen chance
for at registrere det ved skift mellem to olier som dem du nævner der.

Mobil 1 er en både bedre og dyrere olie en Helix Ultra.

--
Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 14:38

Henrik B. wrote:
> [...]
> :: til en tunet S2'er, men det koster virkelig også kassen!
>
> Så køb Mobil1 0W-40, ofte på tilbud i Bilka til 299,-

Er Mobil 1 ikke noget paralelimporteret noget fra det amerikanske marked?

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 14:43

Roberto Saldo wrote:
::: Så køb Mobil1 0W-40, ofte på tilbud i Bilka til 299,-
::
:: Er Mobil 1 ikke noget paralelimporteret noget fra det amerikanske
:: marked?

Nej, 0W-40 findes kun i Europa. Det der sælges i Bilka kommer oftest fra
Frankrig (er angivet på dunken at det er produceret i Frankring).

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-11-03 14:48

> Er Mobil 1 ikke noget paralelimporteret noget fra det amerikanske marked?

Utroligt som rygter og myter trives når snakken falder på motorolie

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 15:03

Christian B. Andresen wrote:
[...]

Ja, det er en ren fornøjelse.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 15:16

On Wed, 5 Nov 2003 15:03:06 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>:: Utroligt som rygter og myter trives når snakken falder på motorolie

>Ja, det er en ren fornøjelse.

Så'n er dét jo -> i det internationale Alfa Romeo forum nævner man, at
10W60 NEMT holder mindst 20.000 km, så dét kører man så.....

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 15:26

Mogens Knudsen wrote:
::: Ja, det er en ren fornøjelse.
::
:: Så'n er dét jo -> i det internationale Alfa Romeo forum nævner man,
:: at 10W60 NEMT holder mindst 20.000 km, så dét kører man så.....

Så'n bare uden hensyntagen til kørselsmønster m.v.??????

M.v.h.

Fra : PCkurt

Dato : 05-11-03 15:34

> Så'n er dét jo -> i det internationale Alfa Romeo forum nævner man, at
> 10W60 NEMT holder mindst 20.000 km, så dét kører man så.....

Hvad skulle så være det aller bedste til 2,5 V6 TDI audi/vw ??

Fra : Jonas R.

Dato : 05-11-03 16:45

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> Så køb Mobil1 0W-40, ofte på tilbud i Bilka til 299,-

Nej jeg holder mig til castrol 5w-40 lige pt, næste olie skift får den nok
castrol 0w-40 :)

Jeg holder mig mest til castrol, har jeg gode erfaringer med!

Jonas

Fra : ..Møller

Dato : 05-11-03 18:02

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message news:bob5tt$3kq$1@sunsite.dk...

> Nej jeg holder mig til castrol 5w-40 lige pt, næste olie skift får den nok
> castrol 0w-40 :)
>
> Jeg holder mig mest til castrol, har jeg gode erfaringer med!

god ide. RS 0W/40
--
Møller

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 15:23

IN wrote:

> samt handles til en fornuftig pris?

I an alm bil køber du bare den billigste fuldsyntetiske 5W-40´er, du kan
finde. (- og holder dig fra de delsyntetiske)

Forskellen på de fuldsytetiske er fuldstændig, absolut og komplet ubetydelig
i almindelige biler - dette ifølge landets førende eksperter i
smøringsolier.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 15:27

On Wed, 5 Nov 2003 15:22:31 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> - og holder dig fra de delsyntetiske...

Jeg har i mange år kørt på 10W40 og -60 og altid anerkendte
fabrikater. Dét er sgu godt nok til mig, men jeg tulrer jo også blot
rundt i standardbiler................

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 15:33

Mogens Knudsen wrote:

> Jeg har i mange år kørt på 10W40 og -60 og altid anerkendte
> fabrikater. Dét er sgu godt nok til mig, men jeg tulrer jo også blot
> rundt i standardbiler................

Det der menes er, at der ér en tydelig og målbar kvalitetsforskel på
delsyntetiske smøreolier og helsyntetiske.

Ikke at motorerne går i stykker af en delsyntetisk olie.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 15:38

On Wed, 5 Nov 2003 15:32:58 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det der menes er, at der ér en tydelig og målbar kvalitetsforskel på
>delsyntetiske smøreolier og helsyntetiske.
>Ikke at motorerne går i stykker af en delsyntetisk olie.

I min verden handler det om at udskifte olien regelmæsigt - enten ift.
tid eller km. Det kan godt lyde som overkill, at jeg var til service i
august og nu forleden, men det kan jo ikke nytte noget, hvis man gerne
vil ha' tingene til at virke efter hensigten :)

/Mogens

Fra : IN

Dato : 05-11-03 15:41

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> august og nu forleden, men det kan jo ikke nytte noget, hvis man gerne
> vil ha' tingene til at virke efter hensigten :)

Hvor mange km har du da trillet siden august, siden du mener det er
nødvendigt med et service eftersyn så tidligt?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 15:46

On Wed, 5 Nov 2003 15:41:09 +0100, "IN" <no@spam.com> wrote:

>Hvor mange km har du da trillet siden august, siden du mener det er
>nødvendigt med et service eftersyn så tidligt?

10.000 km - jeg var lige et smut i Normandiet i min efterårsferie (dét
sku' I prøve -> invationskysten), hvorfor det gik lidt hurtigt med at
køre 10.000 km
(jeg har faktisk kørt 40.000 km i Oplen på eet år)

/Mogens

Fra : IN

Dato : 05-11-03 15:46

> [...]
> køre 10.000 km
> (jeg har faktisk kørt 40.000 km i Oplen på eet år)

ok, så virker det mere logisk.
Min har kun gået ca. 8000 siden august sidste år.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 16:26

Mogens Knudsen wrote:

> 10.000 km - jeg var lige et smut i Normandiet i min efterårsferie (dét
> sku' I prøve -> invationskysten), hvorfor det gik lidt hurtigt med at
> køre 10.000 km

Gutterne og undertegnede var dernede for to år siden.

Hvis man er bare en smule historisk intersseret - eller kan fascineres af
den slags - så er det klart et besøg værd. Vi kørte derned på forlænget
weekend og boede i Caen. Hvis man køber en bog om området og evt ser lidt
Discovery om emnet først, er det en HELT kanon oplevelse.

Vi tog turen nordpå igen af A28´eren, der var med ny asfalt og næsten uden
trafik - dejlig tur.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 17:37

On Wed, 5 Nov 2003 16:25:35 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Gutterne og undertegnede var dernede for to år siden.

Okay!

>Hvis man er bare en smule historisk intersseret - eller kan fascineres af
>den slags - så er det klart et besøg værd.

Jeg har længe talt om, at jeg gerne ville se stederne, men mine 2
knægte mente ikke, at det var noget. Nu er dé blevet så gamle, at de
kan klare sig selv, hvorfor vi selv tog derned

>Vi kørte derned på forlænget weekend og boede i Caen.

For dælen da -> 14-1500 km blot for en 3 dage.
Vi boede på det dejlige sted Cabourg ved havet, hvor vi havde lejet en
lejlighed på kajkanten.

>Hvis man køber en bog om området og evt ser lidt Discovery om emnet først,
>er det en HELT kanon oplevelse.

Jep - det er MEGET at anbefale. Idag er det således, at man har delt
området ind i "Marguerite-ruter", der dels er skiltede i natiren og
dels beskrevne i noget lekture.

At se den amerikanske kirkegårs på Omaha Beach er hélt fantastisk og
tårevædende. 10.000 hvide kors inet op i snorlige rækker. Dét var dé
soldater, der faldt på een dag!
(D-day)

>Vi tog turen nordpå igen af A28´eren, der var med ny asfalt og næsten uden
>trafik - dejlig tur.

Franske motorveje og tung fod hænger sammen. J Alesi (fransk
DTM-kører) er lige blevet "klippet" med 192 km/t, så nu cykler han
rundt dernede

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 17:53

Mogens Knudsen wrote:

> For dælen da -> 14-1500 km blot for en 3 dage.

Ja - 3500 km inkl det løse. Kan vi da ikke lide at køre bil..? (Den
rigtige forklaring er, at vi alle fire skulle have fri på samme tid, og at
det begrænsede os en del)

> Vi boede på det dejlige sted Cabourg ved havet, hvor vi havde lejet en
> lejlighed på kajkanten.

Lyder dejligt.

> At se den amerikanske kirkegårs på Omaha Beach er hélt fantastisk og
> tårevædende. 10.000 hvide kors inet op i snorlige rækker. Dét var dé
> soldater, der faldt på een dag!
> (D-day)

Helt enig - se billeder i dk.binaer.motor

> Franske motorveje og tung fod hænger sammen. J Alesi (fransk
> DTM-kører) er lige blevet "klippet" med 192 km/t, så nu cykler han
> rundt dernede

Ha-ha.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 17:59

On Thu, 6 Nov 2003 17:52:45 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Ja - 3500 km inkl det løse. Kan vi da ikke lide at køre bil..?

Jow, jow - men udgiften er jo ret astronomisk (kr/km alt inkl.)

>Helt enig - se billeder i dk.binaer.motor

Yes, yes - impressive...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-11-03 18:10

Mogens Knudsen wrote:

> Jow, jow - men udgiften er jo ret astronomisk (kr/km alt inkl.)

Bil, brændstof og motorvejsafgifter er gratis for os. To af gutterne har alt
betalt i den sammenhæng. Ergo betalte vi kun for et rimeligt billigt men
hyggeligt hotel (hvor hotel-fruen ristede brød og lavede the til os hver
morgen i salon´en) og for spisning i løbet af de tre dage.

Ikke nogen udgift, der kunne slå bunden ud af ret meget.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 18:13

On Thu, 6 Nov 2003 18:10:07 +0100, "Jan W Nielsen"

www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-11-03 15:44

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Forskellen på de fuldsytetiske er fuldstændig, absolut og komplet ubetydelig
> i almindelige biler - dette ifølge landets førende eksperter i

Dvs man bør ikke umiddelbart rynke på næsen af en Mobil Synt S til 149
i Kvickly Extra selvom det ikke er Mobil 1 og prisen er mistænksomt lav?

Som sagt laver Alaska osse fuldsysntetisk til 149 i HN spørgsmålet er
om det ikke er i samme klasse som Mobil -ikke-1.

Man kunne få mistanke om at det er hydrocracket et eller andet
skummelt genbrugsprodukt.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-03 16:17

Roberto Saldo wrote:
[...]

Der er absolut INGEN tvivl om, at renomerede oliefirmaer, IKKE fremstiller
den slags genbrugsolier.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-03 16:31

Roberto Saldo wrote:

> Dvs man bør ikke umiddelbart rynke på næsen af en Mobil Synt S til 149
> i Kvickly Extra selvom det ikke er Mobil 1 og prisen er mistænksomt
> lav?

Næ - ikke hvis den ikke er fuldsyntetisk og overholder de alm
specifikationer, som den formentlig gør, hvis den er fuldsyntetisk. Jeg har
i hvert fald ikke set nogen fuldsytetiske, der ikke overholder de nyeste
normer til alm biler.

> Som sagt laver Alaska osse fuldsysntetisk til 149 i HN spørgsmålet er
> om det ikke er i samme klasse som Mobil -ikke-1.

Jeg kan stadig kun videregive, hvad jeg fik at vide, og det er, at der ikke
er så stor forskel at det spiller nogen rolle i almindelige biler. Her
gælder også V6´ere med 200 suge-hk etc.

> Man kunne få mistanke om at det er hydrocracket et eller andet
> skummelt genbrugsprodukt.

Dét tror jeg ikke. Jeg købte femten liter Champion 5W-40 en dag, det var på
tilbud i Bilka til 139 kroner for fem liter. Ellers plejer jeg at købe Mobil
1 på tilbud.

Jeg er ikke blind for, at også jeg køber mig en følelse af "god
samvittighed", når der står Mobil 1 på etiketten - men ret beset tror jeg
ikke, der er nogen forskel af betydning - for det var jo det, som "den kloge
mand" fortalte mig.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 05-11-03 17:13

> [...]
>
> Dét tror jeg ikke. Jeg købte femten liter Champion 5W-40 en dag, det var

> tilbud i Bilka til 139 kroner for fem liter. Ellers plejer jeg at købe

Har altid kørt på billigolier. Første vogn gik godt 550.000km, og den motor
er lagt på hylden, da den stadigt ikke er gået træt.
Nuværende har kørt 300.000km og begge har kørt på Shell Helix fra A-Z til
~150kr for 4 liter. Nuværende vogn kan fyre temperaturen på returrøret fra
turboen op over 200grader(og dermed også en del af olieen) Skifter typsik
hver 5-7000km. Trods mekaniske løftere er der aldrigt stillet ventiler. Så
billigolien er ihvertfald langt rigeligt til mit brug. Kan ikke lige komme i
tanke om en serieproduceret vogn hvor 500kr/4liter skulle være
nødvendigt....

> [...]
> samvittighed", når der står Mobil 1 på etiketten - men ret beset tror jeg
> ikke, der er nogen forskel af betydning - for det var jo det, som "den

Man kan jo spørge sig selv hvorfor biler overhovedet kunne køre for 10 år
siden, hvor de nyeste oliestandarder var dem billigolierne har idag......

Henrik

Fra : IN

Dato : 05-11-03 15:43

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> I an alm bil køber du bare den billigste fuldsyntetiske 5W-40´er, du kan
> finde. (- og holder dig fra de delsyntetiske)

ok, nu ved jeg ikke om du min falder i den kategori (Peugeot 405 T16), men
så længe det er fuldsyntestisk og 5W-40 burde det være ok?

Fra : IN

Dato : 05-11-03 15:48

"IN" <no@spam.com> wrote in message

> [...]
ok, nu ved jeg ikke om du min falder i den kategori (Peugeot 405 T16), hvis
du ellers kender den?
Men så længe det er fuldsyntestisk og 5W-40 burde det være ok?