Temperaturvisning på Passat
Fra : Søren Ramlov

Dato : 05-11-03 09:26

Hej
Er der nogle der har nogle bud på hvad der kan være galt med min temp.
viser(vand) på min passat 2,0 stc.
Der står fast på ca. 110 grd. uanset om bilen er slukket eller kører. Så det
er ikke for at bilen koger, alt virker normalt bortset lige fra ovennævnte
problem.
Problemet opstod efter at jeg havde skiftet termostat.

mvh
Søren

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 05-11-03 13:45

"Søren Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> problem.
> Problemet opstod efter at jeg havde skiftet termostat.

Har du checket at ledningen:
- sidder fast?
- ikke er beskadiget?
- ikke kortslutter noget?
Det var i hvert tilfælde der jeg ville starte..

/Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 21:05

"Søren Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem.
> Problemet opstod efter at jeg havde skiftet termostat.

Hvor gammel er dunken ?

Det er ikke ualmindeligt at VW's dobbeltfølere går i stykker.
En dobbeltføler er en todelt temperatuføler indbygget i samme hus, den ene
føler giver signal til instrument den anden til motorstyringen.
Alt efter hvilken del af føleren der går i stykker viser den enten forkert
på instrument eller motoren går dårligt.

Har selv skiftet en tre stykker for venner og bekendte.
Den sidste jeg skiftede var på en TDI, den begyndte periodisk at gå
underligt og tænde for glødelampen under kørsel.
Da jeg satte Vag-Com på viste den periodisk kølevandstempratur på -73
grader.

Det lyder som din føler er kortsluttet. Hvis den er afbrudt viser den min.
temperatur.
Fejlen kan selvfølgelig også ligge et andet sted, prøv at afmontere stikket
på temperatur føleren, hvis instrumentet går på nul er det sikkert føleren
der er kotsluttet.

Har du mulighed for at få udlæst fejllageret vil det sikkert kunne hjælpe
dig på sporet.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk