Port 29070 er lukket i WinXP
Fra : LB

Dato : 05-11-03 08:39

Hejsa.

http://grc.com/default.htm under ShieldsUP! har jeg testet at port 29070
er lukket.
Jeg har ingen router, WinXP firewall er ikke aktiveret så jeg forstår det
ikke.

Porten bruges til Jedi Academy server. I et forum fandt jeg et indlæg hvor
der stod at under WinXP ville folk ikke kunne se serveren fordi porten var
lukket.

Er der nogen der ved hvorfor?
Alt burde jo være åbent.

Alle forslag er meget meget velkomne.

Mvh
LB

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 05-11-03 08:44

In article <yO1qb.2578$aV4.2275@news.get2net.dk>, LB wrote:
> [...]
> der stod at under WinXP ville folk ikke kunne se serveren fordi porten var

Fordi der ikke er noget program som bruger den port der kører.

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : LB

Dato : 05-11-03 08:52

"Martin Arendtsen" <martin@arendtsen.dk> wrote in message
> Fordi der ikke er noget program som bruger den port der kører.

Oh, men hvis jeg starter serveren og prøver på siden igen fortæller den
stadig at porten er lukket.

Nogen der gider at teste på siden med win98 som ikke har router eller
firewall?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-03 09:58

LB skrev:

>Oh, men hvis jeg starter serveren og prøver på siden igen fortæller den
>stadig at porten er lukket.

Hvad er dit reelle problem - altså hvad savner du?

>Nogen der gider at teste på siden med win98 som ikke har router eller
>firewall?

Jeg gider ikke. *Alle* mine porte er lukkede. Det behøver jeg
ikke teste (mere). Jeg kører Win98 uden AV og brandmur.

--
Bertel

Fra : LB

Dato : 05-11-03 10:13

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
> Hvad er dit reelle problem - altså hvad savner du?

Hej Bertel. Mit reelle problem er at folk ikke kan se min server selvom der
ingen forhindring burde være.
Det begynder at irreterrer mig langsomt da jeg ikke kan se hvorfor folk ikke
kan få fat på mig ved de 29000 og op efter.

Derfor mit spørgsmål, om der er nogle lukkede porte i WinXP selvom firewall
er deaktiveret?
Jeg har også service pack1 og alle de nødvendige opdateringer fra MS.

> Jeg gider ikke. *Alle* mine porte er lukkede. Det behøver jeg
> ikke teste (mere). Jeg kører Win98 uden AV og brandmur.

Pointen var om der er hul igennem til dig på din Win98 maskine uden
firewall.
Hvis der var det kunne jeg jo hurtigt fastslå at det er WinXP der er
problemet.

mvh
LB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-03 10:47

LB skrev:

>Hej Bertel. Mit reelle problem er at folk ikke kan se min server selvom der
>ingen forhindring burde være.

Nå, på den måde. Jeg kører ikke server, så på mit system er det
en kvalitet at portene er lukkede.

Det der Jedi Academy server - hvad er det?

Hvis det kan tilgås af alle, vil jeg da gerne prøve at benytte
din server som test.

>Derfor mit spørgsmål, om der er nogle lukkede porte i WinXP selvom firewall
>er deaktiveret?

XP som grundsystem har nogen åbne porte (en tyve stykker), men
ikke nogen over 4'000 (ikke ved de installationer af Pro som jeg
har afprøvet).

Porte er kun åbne hvis systemet selv kobler en aktiv service på
dem.

Har du oplevet én der ikke kunne bruge din server - eller er det
(som jeg har en lumsk mistanke om) kun et skyggeproblem fordi du
har læst en påstand om at det er frygteligt at port NN er lukket?

>Pointen var om der er hul igennem til dig på din Win98 maskine uden
>firewall.

Overhovedet ikke, men sådan skal det som sagt være. Når jeg
installerer XP, sidder jeg omhyggeligt og 'lukker portene' én for
én så vidt jeg kan (jeg kan ikke lukke dem alle endnu).

At 'lukke porte' vil i den forbindelse sige at jeg afbryder de
programmer der gør det muligt for andre at få kontakt til mit
system fra nettet.

--
Bertel

Fra : LB

Dato : 05-11-03 10:53

> Nå, på den måde. Jeg kører ikke server, så på mit system er det
> en kvalitet at portene er lukkede.

Ok, det er jo også en god ting at gøre :)

> Det der Jedi Academy server - hvad er det?
>
> Hvis det kan tilgås af alle, vil jeg da gerne prøve at benytte
> din server som test.

Det skal købes. Men det er faktisk også underordnet nu, læs længere nede.[1]

> Porte er kun åbne hvis systemet selv kobler en aktiv service på
> dem.

Ok tak for den info. Derfor den omtalte hjemmeside fortælle porten er lukket
hele tiden.

> Har du oplevet én der ikke kunne bruge din server - eller er det
> (som jeg har en lumsk mistanke om) kun et skyggeproblem fordi du
> har læst en påstand om at det er frygteligt at port NN er lukket?

[1]
Jeg er frygtelig ked af at have startet denne tråd for jeg har netop fundet
løsningen.
Der er enten en fejl i spillet eller på hovedserveren der gør at mange
server kun vises i ny og næ i spillets indbygget liste.

Så problemet ligger, heldigvis, ikke hos mig.

Men tak for jeres tid og hjælpsomhed, ked af jeg ikke fandt ud af det noget
før.

mvh
Lars B

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-03 11:28

LB skrev:

>Jeg er frygtelig ked af at have startet denne tråd for jeg har netop fundet
>løsningen.

Der er ingen grund til at være ked af det. Det kan ske for os
alle at vi starter en tråd og så pludselig får foræret løsningen
på anden vis.

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-11-03 10:40

In article <a_1qb.2932$uU4.2404@news.get2net.dk>, ingen@mail.invalid
says...
> Nogen der gider at teste på siden med win98 som ikke har router eller
> firewall?

Ville det ikke være bedre med en Win2000-maskine?

Den har alle fordelene ved XP, uden at have ulemperne også...

Nu har jeg bare ikke spillet, ellers ville jeg da gerne prøve.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen