|
| Telia !!! Fra : John Smith |
Dato : 05-11-03 08:30 |
|
Hej Gruppe
Jeg vil lige høre om i har oplevet dette og evt. kan hjælpe mig med hvad jeg
skal gøre.
Jeg købte for lidt under et år siden en tlf fra wannasave med telia
abonnement. Jeg fik fint telefonen, men aldrig nogen regninger fra telia, og
da jeg ikke skulle bruge abonnementet til noget håbede jeg på at telia havde
lavet en fejl og glemt at oprette mig (naiv). Nu har jeg så fået en
opkrævning på 976 kr fra et inkasso firma, som sagt har jeg aldrig fået en
regning!
Kan det være rimeligt?
Mvh Thorbjørn
| |
Per Thomsen (05-11-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 05-11-03 08:35 |
|
>
> Jeg vil lige høre om i har oplevet dette og evt. kan hjælpe mig med hvad
jeg
> skal gøre.
>
> Jeg købte for lidt under et år siden en tlf fra wannasave med telia
> abonnement. Jeg fik fint telefonen, men aldrig nogen regninger fra telia,
og
> da jeg ikke skulle bruge abonnementet til noget håbede jeg på at telia
havde
> lavet en fejl og glemt at oprette mig (naiv). Nu har jeg så fået en
> opkrævning på 976 kr fra et inkasso firma, som sagt har jeg aldrig fået en
> regning!
>
> Kan det være rimeligt?
>
Nej - Kontakt Telia og fortæl dem sagen. Du skal nok undlade den med, "at du
troede de havde glemt dig".
Per
| |
Fischer (05-11-2003)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 05-11-03 08:59 |
|
> Nu har jeg så fået en opkrævning på 976 kr fra et inkasso firma,
> som sagt har jeg aldrig fået en regning!
> Kan det være rimeligt?
Nej, det er ikke rimeligt.
Men der er jo nok sket en fejl. Den slags sker. Og hos Telia sker det ofte.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Anders H. Andersen (05-11-2003)
| Kommentar Fra : Anders H. Andersen |
Dato : 05-11-03 20:03 |
|
On Wed, 5 Nov 2003 08:29:47 +0100, "John Smith"
<someone@microsoft.com> wrote:
>
>Kan det være rimeligt?
Nej det er totalt urimelig. Jeg har også fået et inkasso krav, i
forbindelse med en wannesave/telia dog er der den forskel at jeg har
betalt min regninger til Telia.
mvh
Anders
| |
Per Thomsen (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 06-11-03 09:37 |
|
> >Kan det være rimeligt?
>
> Nej det er totalt urimelig. Jeg har også fået et inkasso krav, i
> forbindelse med en wannesave/telia dog er der den forskel at jeg har
> betalt min regninger til Telia.
>
Meget a la min historie, men de er til at tale med. (Når det lykkes at få
fat i dem).
Per
| |
Devast8or, work (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Devast8or, work |
Dato : 06-11-03 13:54 |
|
"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:5Lnqb.25308$jf4.1390764@news000.worldonline.dk...
> > >Kan det være rimeligt?
> >
> > Nej det er totalt urimelig. Jeg har også fået et inkasso krav, i
> > forbindelse med en wannesave/telia dog er der den forskel at jeg har
> > betalt min regninger til Telia.
Samme her. lang ti efter jeg havde opsagt mit mobil abb. (som iøvrigt aldrig
var blevt brugt til at tale med) fik jeg en flok rykkere fra dem.
> Meget a la min historie, men de er til at tale med. (Når det lykkes at få
> fat i dem).
Ja, bare ærgerligt at det ikke kommer videre end de(n) person(er) man taler
(eller i mit tilfælde mailer) med. Et brev hvor ejg nævnte Telestyrelsen
hjalp dog, og jeg har ikke hørt fra dem siden.
Devast8or
| |
Per Thomsen (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 06-11-03 14:07 |
|
> > > >Kan det være rimeligt?
> > >
> > > Nej det er totalt urimelig. Jeg har også fået et inkasso krav, i
> > > forbindelse med en wannesave/telia dog er der den forskel at jeg har
> > > betalt min regninger til Telia.
>
> Samme her. lang ti efter jeg havde opsagt mit mobil abb. (som iøvrigt
aldrig
> var blevt brugt til at tale med) fik jeg en flok rykkere fra dem.
>
> > Meget a la min historie, men de er til at tale med. (Når det lykkes at
få
> > fat i dem).
>
> Ja, bare ærgerligt at det ikke kommer videre end de(n) person(er) man
taler
> (eller i mit tilfælde mailer) med. Et brev hvor ejg nævnte Telestyrelsen
> hjalp dog, og jeg har ikke hørt fra dem siden.
>
Jeg endte da med en mail, hvor de skrev at de havde sat min konto i 0.
Per
| |
Devast8or, work (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Devast8or, work |
Dato : 06-11-03 14:13 |
|
"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:1Irqb.25361$jf4.1396334@news000.worldonline.dk...
> >
> Jeg endte da med en mail, hvor de skrev at de havde sat min konto i 0.
>
Bare vent. Jeg fik to gange at vide (stadig pr. mail) at jeg var blevet
slettet fra deres system. Det stoppede godt nok ikke den stadige strøm af
regninger for en periode hvor jeg ikke havde noget abb. hos dem. Så var det
så jeg skrev føromtalte (papir)brev :)
Devast8or
| |
Per Thomsen (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 07-11-03 08:57 |
|
> > Jeg endte da med en mail, hvor de skrev at de havde sat min konto i 0.
> >
>
> Bare vent. Jeg fik to gange at vide (stadig pr. mail) at jeg var blevet
> slettet fra deres system. Det stoppede godt nok ikke den stadige strøm af
> regninger for en periode hvor jeg ikke havde noget abb. hos dem. Så var
det
> så jeg skrev føromtalte (papir)brev :)
>
Efter at have modtaget omtalte mail har, de da stoppet et lind strøm af
inkassovarsler og rykkerbreve.
Per
| |
ReeBuz (06-11-2003)
| Kommentar Fra : ReeBuz |
Dato : 06-11-03 14:20 |
|
"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:1Irqb.25361$jf4.1396334@news000.worldonline.dk...
> >
> Jeg endte da med en mail, hvor de skrev at de havde sat min konto i 0.
>
> Per
Også her. Fik tilmed en check på 800,- kr. for et abonnement jeg godt nok
havde betalt men aldrig brugt! Men det var også efter 6 mdr. tovtrækkeri og
7 mails til Telia som de aldrig gad at besvare + en masse telefonopkald hvor
standardsvaret var "vi kigger på det" for så dagen efter at modtage en
opkrævning + rykkergebyr på det man lige havde gjort indvendinger imod!
Så jeg er også færdig med Telia. Men HUSK: Hvis man gør indsigelse mod et
krav fra fx et teleselskab er det ulovligt hvis teleselskabet sender kravet
til inddrivelse via et inkassofirma.
--
Patrick
| |
Per Thomsen (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 07-11-03 09:00 |
|
> > Jeg endte da med en mail, hvor de skrev at de havde sat min konto i 0.
> >
> > Per
>
> Også her. Fik tilmed en check på 800,- kr. for et abonnement jeg godt nok
> havde betalt men aldrig brugt! Men det var også efter 6 mdr. tovtrækkeri
og
> 7 mails til Telia som de aldrig gad at besvare + en masse telefonopkald
hvor
> standardsvaret var "vi kigger på det" for så dagen efter at modtage en
> opkrævning + rykkergebyr på det man lige havde gjort indvendinger imod!
>
Det værste ved deres breve var, at de kom i stimer. Rykkerbrev +
iinkassovarsel samme dag, eller dagen efter.
En af de mange gange jeg fik kontakt med Telia fik jeg fortalt, at et
kontoudtog skulle bestilles og der kunne gå op til 14 dage før jeg modtog
dette. Forklaringen på dette skyldes at det blev kørt som batch-kørsler.
Per
| |
|
|