Beroligende piller til sky kat ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 05-11-03 05:28

Som nogen måske har fulgt, har Mikkel været indlagt et par gange med
infektion, hvor man konstaterede dårligt hjerte (HCM). Efter en måneds
overstået hestekur af piller for at slå infektionen ned, var det i går
tid til et efter-check hos doktor dyregod. Og ved i hvad....han kunne
ikke mere høre nogen bilyd på hjertet ! Jo, han har da stadigt dårligt
hjerte, men det er et supergodt tegn på, at sygdommen er på et meget
tidligt stadie, og at han ikke nødvendigvis behøver udvikle den fuldt
ud. Århhhh, kunne slet ikke styre min glæde. Dét blev jeg lige nødt til
at dele med jer.

MEN...Mikkel er forfærdeligt sky og bange for andre end jeg. Er her
andre, smutter han under sengen, og kommer kun ud, hvis vi ikke larmer
for meget. Han vil ikke klappes af andre, og går i en stor bue uden om
dem. Det betyder også, at han hos dyrlægen er MEGET bange, trygger sig
helt ind i transportboksen, har kæmpe pupiller og trækker vejret MEGET
hurtigt. Hvis vi tager ham ud af boksen skynder han sig hen under et
eller andet, og nægter at flytte sig. Han hverken bider, kradser eller
hvæser/mjaver. Da dyrlægen så den opførsel for 6. gang i går, og jo også
har set, hvor bange han har været under indlæggelserne, foreslog han
beroligende piller i en måneds tid, hvor man bruger tid på at lære ham,
at der ikke sker noget slemt, når der kommer andre. Har hørt om
behandlingen med hunde, men ikke hos katte....Har i nogen erfaring på
det område ?

I forvejen får jeg mine gæster til at fodre ham godbidder, hvilke han
også tager, men så smutter han igen. Han har udvist den opførsel i de 8
mdr., jeg har haft ham, og det er da også blevet en meget lille smule
bedre. Til juleferien får jeg en lille legekammerat til ham, og havde
egentligt håbet på, at det måske ville hjælpe. Må sige, jeg ikke er helt
hooked på ideen med beroligende piller, men hvis det er det, der skal
til, så.....

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bente Jepsen

Dato : 05-11-03 06:22

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

Må sige, jeg ikke er helt
> hooked på ideen med beroligende piller, men hvis det er det, der skal
> til, så.....

Hej Dorthe

Først og fremmest vil jeg da lige sige, at det var dejlig positivt at høre,
at dyrlægen ikke længere kunne høre en mislyd, stort hurra for det.

Så til det med pillerne. Jeg har et par stykker som også er sky overfor
fremmede og forsvinder når vi har gæster og som heller ikke kan lide at
komme ud af huset og er bange ved dyrlægen, men nu har vi heldigvis ikke
brug for at skulle af sted særlig tit (uh ha´, må hellere sige 7-9-13 osv.

Den ældste af mine har jeg forsøgt med beroligende piller til, ikke med
særlig meget held, det virker nærmest som om han bliver lettere aggressiv af
dem.
Jeg har også prøvet de naturpiller der hedder Serene-Um, som jeg ikke synes
jeg havde effekt af, men det er der til gengæld andre der har, og der er
også nogen der har haft god virkning af Bach rescue dråber, så hvis jeg var
dig, ville jeg nok forsøge med det først.
Jeg har accepteret af mine ikke gider gæster. Så længe de har det godt i
hverdagen, må jeg tage med at de er lidt nervøse i det.

Mange hilsner
Bente

Fra : zasha

Dato : 05-11-03 09:31

<klip>
Han vil ikke klappes af andre, og går i en stor bue uden om
> dem. Det betyder også, at han hos dyrlægen er MEGET bange, .....
foreslog han [dyrlægen]
> [...]
> at der ikke sker noget slemt, når der kommer andre. Har hørt om
> behandlingen med hunde, men ikke hos katte....Har i nogen erfaring på

Hej Dorthe

Jeg havde en "aggressiv kat" (MissRosa, hende der angreb mine andre to
katte) som jeg forsøgte at "dulme" med Serene-Um og Bach blomsterremedier -
flere forskellige slags efter samtale med en Bach-rådgiver (eller hvad de nu
kalder sig)

Intet hjalp og dyrlægen foreslog som forsøg (!) at prøve Clomicalm, som er
de piller man giver hunde til nytår f.eks. eller når de skal lære at være
jagthunde (angst for skud).

Det kan jeg ikke anbefale, udover at det ikke hjalp på den måde jeg havde
håbet, så er jeg sikker på at MissRosa var på et "trip" hun så helt "skæv"
ud ... men ok, hun blev godt nok stille i perioder, men det var altså næsten
uhyggeligt at se på. Så alt medicin blev droppet og omsider fandt jeg så den
rette "medicin" til hende:

Benedikte, som adopterede MissRosa. Hun (katten) fik nu et liv som alenekat,
det er tydeligt at det var de to andre kattte, der ophidsede hende til
bøllestreger. Nu er hun (stadigvæk katten) en dejlig, sød og omgængelig kat,
der totalt dominerer Benediktes hjem *smil*
(Benedikte er nu iøvrigt også både sød og omgængelig *smil*)

Hvad du skal gøre i Mikkels tilfælde, ved jeg ikke, men katte er jo som
mennesker, dybt forskellige, og der findes jo også menneskesky personer, så
måske ér han bare sådan...og måske hjælper det med en kammerat, det lyder
ihvertfald spændende :))

Held og lykke med ham!
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi (som stadigvæk savner MissRosa, nu kendt
som Svedsken, men som til gengæld besøger hende tit, og ved hun har det

http://hei.homepage.dk/godter.html

Fra : Denise

Dato : 05-11-03 10:12

Hej Dorthe
Hvor er det dejligt for Mikkel og dig

> MEN...Mikkel er forfærdeligt sky og bange for andre end jeg.

Sådan var Molly også da hun var ung, nu nøjes hun med at lunte ind under
bordet, hvis der kommer nogle hun ikke kender.
Da Blonde var helt ung var der ingen problemer og han legede med de børn der
kom, pludselig blev han meget bange og gemte sig
under sengetæppet når der kom gæster, nu trækker han sig lidt tilbage eller
går i løbegården, men kun indtil der er faldet ro på,
hvor han så kommer frem og vil snakke. Så det er blevet bedre med årene, det
kan være Mikkel bare skal være lidt ældre.

> [...]
> at der ikke sker noget slemt, når der kommer andre. Har hørt om
> behandlingen med hunde, men ikke hos katte....Har i nogen erfaring på

Jeg synes ikke der er noget underligt i, at Mikkel opfører sig sådan, når
man tænker på hvad han har oplevet hos dyrlægen.
Har erfaring med baldrian piller på en tidligere kat, der gav modsat
virkning, ala som Bente også beskriver, lidt aggresiv
og sådan oppe på dupperne ved den mindste lyd.
Og samme historier høres med rigtige beroligende piller. Vores dyrlæger
fraråder piller til katte til f.eks.nytårsaften,
da virkningen netop kan være modsat eller uforudsigelig.

> [...]
> egentligt håbet på, at det måske ville hjælpe. Må sige, jeg ikke er helt
> hooked på ideen med beroligende piller, men hvis det er det, der skal

Det kan jo være det vil hjælpe med en legekammerat, især hvis det er en
stille og rolig kat.
Jeg kan godt forstå, at du er tilbageholdende med beroligende piller, jeg
synes det er en dårlig idé, men det er bare min mening.
Det er muligt at de bruger det på den måde til hunde. Prøv og spørg en anden
dyrlæge der har måske mere forstand på katte.
Men du kan jo prøve med Feliway i stikkontakten, det er der mange der har
gode erfaringer med, også som beroligende middel.

--
Hilsen Denise

Fra : Dorthe Koch

Dato : 06-11-03 05:28

> Hej Dorthe

> gode erfaringer med, også som beroligende middel.
>
> --
> Hilsen Denise

Det lyder som en idé, da det da ikke skal proppes i Mikkel. Hvor køber
man disse tingester - Dyrehandelen monstro ? Synes ikke lige, jeg har
set dem.

Fra : Denise

Dato : 06-11-03 09:29

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message

> Det lyder som en idé, da det da ikke skal proppes i Mikkel. Hvor køber
> man disse tingester - Dyrehandelen monstro ? Synes ikke lige, jeg har
> [...]

Jeg tror kun dyrlægen har dem. Det er jo noget rimeligt dyrt stof, især
første gang, hvor man skal have en holder også. Så startsæt koster 281 kr.
Så køber man så en refill, der koster 168 kr. Man siger den rækker ca 70
m2, og holder ca. 1 måned, og man sætter den dér hvor katten opholder sig
mest.
Jeg vil tro du kan finde meget om Feliway på nettet, hvordan det virker og
hvorfor.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 06-11-03 09:48

Hej
Kan lige tilføje. Vi bruger selv Feliway for tiden, da Dino er begyndt at
hyggevaske hårene af sin mave, som efterhånden ligner en lyserød gris
Der kan være mange grunde til den adfærd, han keder sig, stress, selv om han
virker meget harmonisk, måske fordi han kan lugte Gizmo vores besøgskat, som
kommer ind i mellemgangen. Men det er klart en overspringshandling, da der
intet eksem er. Dyrlægen anbefalede Feliway, da der øjensynligt ikke er
andet galt, og fænomenet er set ofte og er harmløst. Men da huset er over
150 m2 stort og vinduet tit er åbent, så de kan gå i løbegård, virker det
selvfølgeligt ikke optimalt. Har tænkt på at købe een til en andet rum.

--
Hilsen Denise

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-11-03 15:07

> [...]
> 150 m2 stort og vinduet tit er åbent, så de kan gå i løbegård, virker det
> selvfølgeligt ikke optimalt. Har tænkt på at købe een til en andet rum.

Mod slikkeri af den art, du beskriver, kan jeg anbefale Bach's dråber.
Da jeg selv er lidt skeptisk over for "alternative" behandlingsmetoder,
ledte jeg længe efter en "alternativ" terapeut med erfaring med dyr og
med anbefalinger af andre dyreejere. Min ene killingekøber som også har
en Aby hunkastrat blev anbefalet at kontakte Lone Bach af Raiku Sarvå.
Denne Aby hunkastrat slikkede/bed hårene af indersiden af bagbenene og
maven igennem længere tid - hende har Lone Bach kunne hjælpe v.hj.a.
Bach's dråber. Katten slikker sig nu ikke helt så meget, og hårene får
lov at vokse ud igen.
Lone Bach er en registreret Bachdyreterapeut, som Raiku Sarvå henviser
til, når en kat har et adfærdsproblem, der tilsyneladende muligvis
bunder i noget psykisk.

Med denne anbefaling fra Raiku Sarvå i baghånden besluttede jeg at
kontakte Lone Bach om vores katteflok, som på mange måder stadig opfører
sig som de to grupper, vi satte sammen for ca. 3 år siden...
Lone Bach besøgte os og vores katteflok. Det var et meget givtigt besøg,
hvor alt hvad kattene havde oplevet sammen, siden vi flyttede sammen for
ca 3 år siden, blev vendt og drejet. 4 af kattene er nu på en særlig
Bach's blanding (4 dråber 3-4 gange om dagen) - alle kattene får Bach's
dråber i drikkevandet (valnød). Især dråberne i drikkevandet hjælper på
det generelle humør i huset De individuelle behandlinger er lidt
længere tid om at tage effekt, men små tegn på virkning kan allerede
ses.

Lone Bach kan træffes på email: mailto:lonebach@besked.tdcadsl.dk,
mobiltlf: 51746012, fastnettlf: 47771552
Pris for behandlingen: 350,- kr. pr dyr + remedie (85,- kr./ 3 ugers
behandling)+ kørsel. Lone Bach bor i Hundested.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 06-11-03 18:41

Hej Camilla
Interessant læsning, godt det ser ud til at virke hos jer. Jeg har faktisk
Bach dråber som jeg købte dengang Blonde og Dino for i hoved på hinanden
første gang. Der fik de dråberne i vandskålen og jeg mener det hjalp. Det
har så siden vist sig, de andre gange, at de bare behøver skilles et
øjeblik, så glemmer de slagsmålet (som jo var fordi der var ræve i haven og
det skete kun i løbegården).
Nå, men tilbage til situationen i dag. Der er jo ikke noget at mærke på
Dino, bortset fra de gange Blonde hidser ham op til leg, hvor de farer
gennem huset, så er han stille og rolig. Sker der noget herhjemme, et brag
eller lignende, så kommer han for at se hvad der skete, så han er absolut
ikke bange for noget. Han virker altså bare helt i balance med sig selv. Men
noget foregår der jo altså i hovedet på ham. Havde han været nervøs anlagt,
tror jeg, jeg ville prøve med Bach, men som situationen er nu, vil jeg vente
og se tiden an.
Men tak for oplysningen, jeg vil have den i tankerne.

--
Hilsen Denise

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-11-03 23:18

> [...]
> og se tiden an.
> Men tak for oplysningen, jeg vil have den i tankerne.

Det gode ved Bach's dråber (sådan som jeg ser det) er, at de virker,
hvis der er brug for dem - der er ingen bivirkninger. Dvs giver man dem
til katte, som ikke har brug for dem, sker der ingenting - de virker
bare ikke, fordi der ikke er brug for dem.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 16:36

> [...]
> Pris for behandlingen: 350,- kr. pr dyr + remedie (85,- kr./ 3 ugers
> behandling)+ kørsel. Lone Bach bor i Hundested.

Kan man købe disse dråber på nettet, eller andetsteds, eller skal man have
en konsultation hos Lone Bach?
Hvilket prisleje ligger de i?

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-11-03 17:14

In article <boge2a$8gs$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

> Kan man købe disse dråber på nettet, eller andetsteds,

Jeg har i hvertfald set førstehjælps dråberne i Matas
Men om de osse har dem med valnød ved jeg ikke?

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 17:26

Ann Rudbeck wrote:

> Jeg har i hvertfald set førstehjælps dråberne i Matas
> Men om de osse har dem med valnød ved jeg ikke?

Hej Ann!

Tak for dét - så vil jeg da fluks kigge i Matas inden de lukker for i dag

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 18:53

> Hej Ann!
>
> Tak for dét - så vil jeg da fluks kigge i Matas inden de lukker for i
> dag

Nå, de havde så ikke nogen, men de kunne bestille dem. Jeg bestilte en
flaske valnød. Hvor mange dråber skal jeg give missen om dagen? Er det mon
ok at hun får det på sin mad, da hun ikke drikker noget videre?

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Camilla Baird

Dato : 07-11-03 17:28

> Jeg har i hvertfald set førstehjælps dråberne i Matas
> Men om de osse har dem med valnød ved jeg ikke?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Jeg tror, man kan købe en del af dråberne i helsekostforretninger.
Ellers kan Lone Bach henvise til et online sted at købe dem, mener jeg.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-11-03 14:23

In article <3fa9cdcbc8648@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Dorthe Koch
<d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

> Det lyder som en idé, da det da ikke skal proppes i Mikkel. Hvor køber
> man disse tingester - Dyrehandelen monstro ? Synes ikke lige, jeg har
> set dem.

Du skal have det hos dyrlægen - eller her:
http://makeashorterlink.com/?I51812576
I øvrigt har jeg osse en kat, der ikke kan lide gæster og sidder i
soveværelset mens de er her
Men hvis jeg sprayer hele hytten, især stuen, hvor gæsterne jo mest
sidder, med Feliway hjælper det lidt, så hun vover sig lidt frem, hvis
de ikke råber for højt
Vi taler her om den i sprayform, ikke den til stikkontakt. Sådan en har
vi i øvrigt osse, til at dæmpe den daglige stress over overboens katte,
der færdes på trappeopgangen... det hjælper da osse noget på det...

Beroligende piller har jeg hørt fra flere kan være noget juks. Katten,
der jo er nervøs og bange, kan gå helt i panik når den begynder at
fornemme at den heller ikke kan styre sin krop ordentligt mere - når
den er bange er evnen til at flygte jo ret vigtig for den.

Fra : Birgitte

Dato : 05-11-03 10:13

> [...]

> at der ikke sker noget slemt, når der kommer andre. Har hørt om
> behandlingen med hunde, men ikke hos katte....Har i nogen erfaring på

Hej Dorte

Med succes har jeg bruget dette til en' af mine katte, som er bange, sky og
absolut ikke til fremmede mennesker.
Jeg vil anbefale noget naturmedicin der hedder YPSILOHEEL. Det kan købes
www.bionordic.dk
Det er naturmedicin, og modvirker hysteri.

Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Stine Sørensen

Dato : 07-11-03 15:18

Kære Dorthe,

Først og fremmest stort tillykke til dig og Mikkel! Skønt at høre at
kampen og den strenge pillekur har givet pote

Angående Mikkels reaktion overfor det, der er fremmed, vil jeg ligesom
Birgitte anbefaler naturpræparatet (= uden bivirkninger) Ypsiloheel, som
jeg ligeledes med succes har anvendt på vores Midde, der reagerer meget
angstfyldt på nye steder og ting. Jeg har ingen dokumentation for
effekten, men kan se det hjælper på vores lille stuetiger mht. at tage
brodden af angsten (og det medfølgende hysteri). Jeg købte det
personligt i en lokal helseforretning.

De dyrlæger jeg har kendskab til er ret så forbeholdne overfor
beroligende medicin til katte - netop fordi det ofte sløver deres
sanser, hvilket blot kan skabe yderligere angst og panik hos dyret.

Mange hilsener
Stine

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 16:31

> [...]
> for effekten, men kan se det hjælper på vores lille stuetiger mht. at
> tage brodden af angsten (og det medfølgende hysteri).

Jeg har forsøgt at finde noget information omkring Ypsiloheel, da jeg jo
gerne vil vide hvad jeg evt. putter i min kat Jeg fandt en engelsk side
hvor der stod at der bl.a. var stryknin i - det synes jeg da lyder en smule
foruroligende??
Min skovmis er en smule hysterisk, så jeg vil nemlig også gerne finde et
eller andet som kan hjælpe

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Birgitte

Dato : 07-11-03 17:09

"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
smule
> foruroligende??
> Min skovmis er en smule hysterisk, så jeg vil nemlig også gerne finde et

Hej Danielle
Her er et Dansk link hvor du kan læse om indhold:
http://www.biovita.dk/praeparater/praeparater.htm
Ypsiloheel©

Sammensætning: 1 tablet indeh.: Asa foetida D 4, Ignatia D 4, Paris
quadrifolia D 4, Thuja D 6, 30 mg af hver; Pulsatilla D 4, Lachesis D 8,
Moschus D 6, Glonoinum D 6, 45 mg af hver.

Dosering:

I almindelighed opløses 1 tablet under tungen 3 gange dagligt.

Pakningsstørrelser:

Pakninger med 50 og 250 tabletter.

Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 17:28

> [...]
> 8, Moschus D 6, Glonoinum D 6, 45 mg af hver.
>
> Dosering:
>
> I almindelighed opløses 1 tablet under tungen 3 gange dagligt.

Hej Birgitte!

Tak for tippet , men doseringen må være til mennesker, hvor meget skal en
kat have?

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-11-03 00:03

"Birgitte" <birgitteNOSPAM@truetrust.dk> writes:

Hej Birgitte

Kan man også bruge det til fx transport af rovdyret eller til når man
som vi kommer et fremmed sted med en ret "underlig" kat jfr den mail
fra Anastacia

Og mens jeg alligevel har fat i dig så hils alle fra Anastacia og
slaven

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Birgitte

Dato : 08-11-03 09:49

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> skrev i en meddelelse
> [...]
> slaven
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Hej Henrik
Det er faktisk sådan jeg har brugt medicinen, Ramiro har du hørt om, når han
skulle til dyrlæge eller andet, gav vi ham 2 tabletter, lod ham få ca 20
min. ro og så var han meget mere afslappet.
Han var ikke længere bange.
Så ja du kan godt give medicinen ved transport.
Der er abosolut ingen bivirkninger.
Ihhh tusind mange tak for hilsnen fra Dronningen
Giv hende lige et varmt næsemøz igen .
Knus Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-11-03 16:13

> [...]

> min. ro og så var han meget mere afslappet.
> Han var ikke længere bange.
> Så ja du kan godt give medicinen ved transport.

Pænt mange tak
Ved dog ikke lige om jeg vil bruge det til Anastacia, fordi hjemturen
gik meget bedre end udturen. Så min tro/håb er at hun kan vænne sig
til transport. Men jeg vil nok alligevel indkøbe noget for alle
tilfældes skyld..

> Ihhh tusind mange tak for hilsnen fra Dronningen

Var så lidt

> Giv hende lige et varmt næsemøz igen .

Det vil jeg gøre når hun er kommet ud af sin ene fødsdagsgave
igen..*S*
Hun fik bla en tunnel af sådan noget knitrestof, et rimeligt hit ;-D

Fra : Kate

Dato : 05-11-03 21:43

Dorthe Koch <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in news:3fa87c414c9ba@dk-fritid-
dyr-kat.dk:

> Århhhh, kunne slet ikke styre min glæde.

Det kan jeg dælme godt forstå, skønt at høre. Man bliver jo så bange
når kræene er syge.

Ang. det med han er sky, så kan jeg sige at det er Mows altså også. Nu
har han set min mor nogle gange, men alligevel så vil han først i
nærheden når hun har siddet etille længe.
Da han var hos dyrlægen for at blive vacc. var han også parat til at
smutte i et musehul.
Jeg indrømmer blankt at jeg ikke ser det som et problem for i
dagligdagen sammen med mig og de andre dyr, er han kærligheden selv og
bliver med alderen mere og mere kælen. Han er en glad og aktiv kat, ja,
han legede med sin egen hale i går aftes, skøre kræ (hint: han er
født 23/5-2002)
Jeg har hørt at beroligende ikke er nogen god idé til katte fordi de
kan blive meget mere nervøse og bange fordi de så pludseligt ikke kan
styre tingene selv, så jeg ville ikke gi' mine katte beroligende.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Dorthe Koch

Dato : 06-11-03 05:26

Mange tak for alle jeres gode råd.

I første omgang tror jeg, vi prøver med Feliway i stikkontakte. Det skal
da i det mindste ikke stoppes IND i Mikkel. Hvis ikke det funker, må jeg
igang med noget af det andet.

Nææh, det at Mikke-manden er sky overfor andre er heller ikke noget
problem for mig i dagligdagen. Men jeg har det altså skidt, når der er
besøg, da jeg føler, jeg berøver ham hans frihed til at være sig selv.
Han bor her jo også. Når der er besøg, bærer jeg hans toilet og vandskål
ind i soveværelset, så han i det mindste ikke skal "holde sig" pinagtigt
eller dø af tørst.

Vi må se hvad Feliway kan gøre.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 06-11-03 12:10

On Wed, 5 Nov 2003 05:27:45 +0100, Dorthe Koch <d.kKATTE@BAKKEc.dk>
wrote:

> [...]
>at der ikke sker noget slemt, når der kommer andre. Har hørt om
>behandlingen med hunde, men ikke hos katte....Har i nogen erfaring på

   Jeg ved ikke noget omkring beroligende piller - men jeg har en
lille misling der gør lissom Mikkel. Mulle bliver 3 til foråret så hun
har da haft tid til at lære at folk ikke er farlige - men hun er
stadig sky og bange. Også sky over for os. Vi kan ikke gå hen og
klappe hende bare sådan. Men hun kommer gerne og kæler om aftenen og
er så helt vild =) Hun udviser samme reaktion hus dyrlægen som Mikkel.
Men hun er blevet meget bedre - vi har jo fået en kat mere (Ud over
hendes søster Oscar) - Simba. Og han er jo daaaarjlig synes hun ... =)
Det er sjovt at se at den lille spirrevip er helt vild med det store
lokum (ca. 6 kgs forskel ;). Og da han er "en rigtig kat" har han
faktisk haft en god indvirkning på hende (Og også på Oscar faktisk -
som dog aldrig har været så skræmt og sky som Mulle) - hun er blevet
meget mere stabil =) Så jeg vil da anbefale en anden kat - men jeg
ville nok ikke vælge en helt lille killing - snarere en ungkat eller
en kat omkring 1 års tid. Så er personligheden udvilket og den kan
have en stabiliserende indvirkning på Mikkel =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-11-03 15:11

> [...]
> en kat omkring 1 års tid. Så er personligheden udvilket og den kan
> have en stabiliserende indvirkning på Mikkel =)

Har I overvejet Bach's dråber til jeres katte? Enten Rescue Remedy eller
valnød eller en kombination?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 06-11-03 16:35

On Thu, 6 Nov 2003 15:10:46 +0100, Camilla Baird
<mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote:

>Har I overvejet Bach's dråber til jeres katte? Enten Rescue Remedy eller
>valnød eller en kombination?

   Nej.

   Men det kunne jo være at man skulle overveje det. I hvert fald
for at få beroliget de små lidt. Det er jo lidt synd at Mulle fx. er
rigtig ræd for min venindes stemme.