Matrix Revolutions
Fra : Kong Kent

Dato : 05-11-03 02:02

Var blæst væk efter Matrix. En anelse skuffet over Matrix Reloaded, men
ganske fornøjet over Matrix Revolutions.

Tilbage er de fede actionsekvenser, og endda tilføjet lidt ekstra "punch"
hvis jeg må være så fræk!

Væk er de kedeligste filosofiske blabla-samtaler, og tilbage står essensen
af hvad Matrix hele vejen igennem har handlet om. Kampen mellem menneskene
og maskinerne.

Fed, feeeeeed film!! Og en fortjent flot afslutning på trilogien. Kan kun
varmt anbefale den.

(og PUHA lydanlægget får en work-out i 3'eren. NICE!)

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-11-03 20:08

> Tilbage er de fede actionsekvenser, og endda tilføjet lidt ekstra "punch"
> hvis jeg må være så fræk!

Erhm... Der er sgu da kun to scener med fed action... Trin, Morph og Seraph
@ Merv og Neo VS Smith... Humans VS Machines i den virkelige verden er da
kedelig efter de første 3 minutter... Og stadig kedelig efter de næste 30
minutter...

> Væk er de kedeligste filosofiske blabla-samtaler, og tilbage står essensen
> af hvad Matrix hele vejen igennem har handlet om. Kampen mellem menneskene
> og maskinerne.

Erhm... Den mangler alt hvad de første film havde... Den fede bullet-time er
skåret ned til et minimum og Neo kan pludselig intet... Kedelige
filosofiske? Kun lidt af det i den første, resten var spændene filosofi, og
det som er i to'eren er kun ekstra guf og forståelse til folk som gider
tænke over tingene... 3'eren er bare lam action uden overraskelser og friske
pust...

> Fed, feeeeeed film!! Og en fortjent flot afslutning på trilogien. Kan kun
> varmt anbefale den.

Flot afslutning? Hvad sker der derfra? Fred? Hvilken fred, Matrix eksistere
tydeligvis stadig, selvom folk nu kan få lov til at gå (hvordan det så end
bliver tilbudt dem), Himlen er stadig sort og freden virker ret skrøbelig...

Sikker på at vi har set samme film?

> (og PUHA lydanlægget får en work-out i 3'eren. NICE!)

Helt enig der til gengæld ;)

Jonny, som synes 3'eren falder helt udenfor...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-03 08:53

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNOSP@Mmail.dk> escribió

Spoilers for fanden, huske det nu!

Flere spoilers below.

> [...]
så end
> bliver tilbudt dem), Himlen er stadig sort og freden virker ret

Jeg tror du skal se slutningen som meget mere kynisk. Matrix bliver
genstartet, Neo dør og det hele starter forfra. Intet er blevet løst

> Jonny, som synes 3'eren falder helt udenfor...

Lars, som er tilbøjelig til at være enig.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 06-11-03 12:26

>Jeg tror du skal se slutningen som meget mere kynisk. Matrix bliver
>genstartet, Neo dør og det hele starter forfra. Intet er blevet løst

Nemlig. Nu står den bare kun 14-1 til arkitekten.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-03 15:40

On Thu, 06 Nov 2003 12:25:50 +0100, Jesper B. Nielsen <no@nomail.dk>
wrote:

>Nemlig. Nu står den bare kun 14-1 til arkitekten.

Hvordan det? Nok er det stadig ham der har fordelen men noget er vel
anderledes end fra de sidste 5 gange.
Og hans slutkommentar og han vil holde løftet: "Do you think Im human"
må jo også betyde at det dels bliver holdt, men også at Arkitekten jo
ikke nødendigvis er menneske? _Er_ der overhovedet mennesker tilbage
udenfor Zion??

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-11-03 15:49

Morten Bowman Hansen <FJERNnewsNOSPAM@bowman.dk> writes:

> [...]
> må jo også betyde at det dels bliver holdt, men også at Arkitekten jo
> ikke nødendigvis er menneske? _Er_ der overhovedet mennesker tilbage

"Ikke nødvendigvis"?

Har der nogensinde været tvivl om at Arkitekten (Og Oraklet, Seraph,
Merovingianeren, albino-tvillingerne, Smith, osv) er programmer?

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-03 16:24

On 06 Nov 2003 15:48:46 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>"Ikke nødvendigvis"?
>
>Har der nogensinde været tvivl om at Arkitekten (Og Oraklet, Seraph,
>Merovingianeren, albino-tvillingerne, Smith, osv) er programmer?

Næ (jo i den første måske), men netop derfor vil løftet vel blive
holdt? Forskellen er jo at mennekser kan ændre beslutninger(valg) hvis
de får "lyst" til noget andet. Det gør programmer ikke, eller har jeg
misforstået noget?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : slet 8TXUG

Dato : 11-11-03 21:42

Jeg er ked af at måtte erklære mig særdeles uenig. Jeg var ekstrem
vild med de to første, men denne havde absolut intet andet at byde
på end overdrevne effekter. Man kunne sige det samme om de to
første, men i dette tilfælde foregik det overdrevne i den
virkelige verden og var lidt for urealistisk.
Det var jo netop "undskyldningen" i de to første at man kunne
forklare alt det vilde med at det var i en computer det forgik.
Desuden hang historien dårligt sammen. Hvorfor kan Neo pludseligt
springe ca. en mio robotter i luften på en gang ved at løfte sin
hånd, og endnu mere plat: hvad sker der for filmen hvor trinity
har det mindre godt (uden at afsløre noget) og de pludseligt taler
sammen i alt alt for langt tid, mens der burde være robotter der
ville slå dem ihjel.
OK, måske ikke noget man skal tænke for meget over, men hele
filmen skæmmes af små irriterende usammenhængende mangelfuldheder,
og helhedsindtrykket ødelægges.
Stor skuffelse i forhold til de to første. Meget lidt nyskabelse,
meget dårligere historie og alt for lidt handling inden i The
Matrix, hvor det for sjove for alvor sker.
Men alt i alt acceptabelt når man ser det hele i forhold til
effekterne.