Pludseligt problem med netværket
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-04-01 20:09

Hejsa

For 2 dage siden begyndte mit netværk at te sig mystisk, nærmest hakke
i det.

I min hub kan jeg se at forbindelsen til den maskine jeg sidder ved
faldt ud, dvs. lampen for den port i hubben som min maskine var
sluttet til begyndte at blinke. Siden da har problemet været der
periodevis et par gange.

Nu til mit spørgsmål:
Kan der siges noget om hvor problemet ligger, altså er det kablet,
netkortet (DLink 538) eller styresystemets (windows 98SE) forbindelse
til netkortet den er gal med?

Jeg har byttet rundt på kablerne i hubben (3com Officeconnect) men
problemet er der endnu, så den kan jeg vel udelukke?

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 14-04-01 22:32

> [...]
> Jeg har byttet rundt på kablerne i hubben (3com Officeconnect) men
> problemet er der endnu, så den kan jeg vel udelukke?

Lyder som et mekanisk problem. Hvis huben opfører sig ens på alle porte er
det næppe den der er noget galt med. Følger problemet PCen eller kablet?
Er dine patch kabler med støbte stik? Ellers prøv at sætte et nyt stik på.
mvh
Ulrik