Import fra Rusland!
Fra : Freedom

Dato : 04-11-03 21:56

Hejsa, jeg mener at kunne huske at der var en som importerede en killing fra
Rusland engang.

Hvad kærves det, skal den Rabies vaccineret og så venter man 30 dage, eller
kan man frit føre den over med fly uden personledsagelse?

Jeg har kikker på både
http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Ind_og_udfoersel_af_dyr/Hunde/forsid
e.htm og andre steder på nettet men kan ikke finde noget om Rusland!

Iben

Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 04-11-03 23:52

> [...]
> http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Ind og udfoersel af dyr/Hunde/forsid
> e.htm og andre steder på nettet men kan ikke finde noget om Rusland!

Jeg ville ringe til en af raceklubberne, prøv f.eks. Russian Blue
klubben !!
eller se på deres hjemmeside

Med venlig hilsen
Dorthe Kirstejn Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-11-03 00:38

"Freedom" <whoknows@onca.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa, jeg mener at kunne huske at der var en som importerede en killing
fra
> Rusland engang.

Det var vist Dorthe, hende med www.vildkat.dk

Venlig hilsen Dikte

Fra : dpl

Dato : 05-11-03 18:45

Hejsa!
Nej, det er godtnok ikke mig der har importeret en kat fra Rusland,
Raisa stammer fra Tyskland.

Jeg har dog undersøgt det en smule, og fundet ud af at det ikke er så
nemt endda. Selve rejsen og papirer er vist ikke noget problem, men har
set en del advarsler om, at man skal se sig for. Jeg ville i hvert fald
ikke købe en kat derovre fra ubeset, med mindre jeg kendte opdrætteren
både godt og personligt.

Ikke at der skal siges noget dårligt om Rusland og russere, tværtimod er
det et land og et folk jeg har lært at holde utroligt meget af. Men det
er klart at når man kan ret let sælge en kat til Vesten for et beløb der
for nogle russere svarer til flere års løn, ja så åbner det op for en
masse svindel og humbug!

Hilsen Dorthe
www.vildkat.dk

Fra : Freedom

Dato : 05-11-03 19:43

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er klart at når man kan ret let sælge en kat til Vesten for et beløb der
> for nogle russere svarer til flere års løn, ja så åbner det op for en

Ja, det gør mig også nervøs, men opdrætteren har solgt til Danmark, Sverige
og UK før! Så jeg tror det er okay!

Men det er værd at tænke sig godt om!
Iben

Fra : dpl

Dato : 05-11-03 20:07

Hej Iben!
Hvis du har kontakt til dem der har modtaget kattene i f.eks. Danmark,
og de melder alt ok, så synes jeg da det lyder rimeligt betryggende.

De slemme historier jeg har læst har typisk været fra USA, hvor folk tit
har flere penge end de har omtanke. De bestiller så en hundedyr kat
(*smil*) fra en opdrætter de slet ikke kender, og undrer sig så, når der
ankommer en kat der ikke svarer til beskrivelsen, eller ikke passer til
hvad der står på stamtavlen, af forkert køn osv., you name it.

Hilsen Dorthe
www.vildkat.dk

PS. Har "din" opdrætter en hjemmeside? For så vil jeg da gerne se den.

Fra : Camilla Baird

Dato : 05-11-03 01:46

> [...]
> http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Ind og udfoersel af dyr/Hunde/forsid
> e.htm og andre steder på nettet men kan ikke finde noget om Rusland!

Jeg tror, jeg ville kontakte Grænsedyrlægen - han/hun må da vide hvilke
krav, der er til import af kat fra Rusland (eller hvilket som helst
andet land).

Grænsedyrlægen
Kystvejen 16
2770 Kastrup
tlf: 32 46 00 99
fax: 32 45 19 91

Jeg vil da mene, at minimumskravet for import af kat er en
rabiesvaccination, der er mindst 30 dage og højst et år gammel. Hvis
dyret rejser ind i Danmark med personledsagelse, *burde* det ikke være
nødvendigt at tilkalde grænsedyrlægen ved ankomsten - men det kan
grænsedyrlægen sikkert vejlede bedre om.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Freedom

Dato : 05-11-03 08:56

> [...]
> nødvendigt at tilkalde grænsedyrlægen ved ankomsten - men det kan
> grænsedyrlægen sikkert vejlede bedre om.

Tak alle, jeg vil ringe i dag;))

Iben