Cube2: Hypercube - Forklaring?
Fra : Lasse

Dato : 04-11-03 21:15

Nogen der har forstået denne film 100%, hvis det kan lade sig gøre? Jeg så
den godt nok over 3 gange/dage, da jeg faldte i søvn..
Nogen der gider bruge et par minutter på at forklare den??!

Hilsen
Lasse

Fra : Mathness

Dato : 04-11-03 22:06

Hvad er det specifikt, du vil have forklaret?

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Lars Møller

Dato : 04-11-03 23:13

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in message
> [...]
> den godt nok over 3 gange/dage, da jeg faldte i søvn..
> Nogen der gider bruge et par minutter på at forklare den??!

Cube 2 er en omgang spild af tid, mangler alt det som gjorde nr 1 til en
dejlig lille sag,
2 er, i mangel af bedre ord, ufatteligt ringe.

Jeg tror ikke der er nogen forklaring, ud over ringe manuskript som skal slå
lidt mønt
af god nr. 1. Der er ingen sammenhæng i rummene, ingen af de involverede
ligger inde
med viden til at løse den ikke eksisterende gåde, og hvis de gøre så bruger
de den
ihvertfald ikke.

Ruten igennem de forskellige rum bliver taget tilfældigt eller i panik
"krydret" med lidt
spredt ubrugeligt vås omkring matematik, fysik, tid/rum forskydning bla bla
bla som
alligevel intet betyder for at kunne løse "gåden" om hvordan man undslipper
jvf tidligere
nævnte rumudvælgelses teknik.

Men den lyshårede kvinde løser så mysteriet og undslipper, godt klaret må
man sige,
eneste åbne port der var tilbage vælg dør nr 1 eller dør nr 1, duh!

Hvorfor hun belønnes med et nakkeskud for den bedrift, ingen ide, måske for
at runde
de utallige løse ender af med endnu en.

Alene titlen Cube2: HYPERcube burde have udløst alle alarmklokker hos mig,
men jeg
faldt i duh!

Mit råd Lasse, lad være med at bruge tid på at lede efter en forklaring ud
over at Cube 2
er en meget tynd kop te, se istedet Cube 1 eller Pi, fantastiske film i den
genre =)

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 05-11-03 00:52

"Lars Møller" <spam@jatakcrackklovn.jx> skrev i en meddelelse :

> [...]
> eneste åbne port der var tilbage vælg dør nr 1 eller dør nr 1, duh!
>
> Hvorfor hun belønnes med et nakkeskud for den bedrift, ingen ide, måske

Det var også det mest uforståelige hos mig - det giver vitterligt ingen
mening hvorfor hun skal dø, hvorimod det giver mening at den retarderede
overlever i den første - i øvrigt en noget mere "åben" slutning, der er i
den første Cube.

> Alene titlen Cube2: HYPERcube burde have udløst alle alarmklokker hos mig,
> men jeg
> faldt i duh!

Det er du ikke den eneste der gjorde, så fortvivl ikke.

> [...]
> over at Cube 2
> er en meget tynd kop te, se istedet Cube 1 eller Pi, fantastiske film i

Helt enig!

Mvh
Mads

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 05-11-03 11:40

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> writes:

> [...]
> overlever i den første - i øvrigt en noget mere "åben" slutning, der er i

Hov hov husk spoiler, jeg har faktisk 1'eren liggende her og skulle se
den i aften!

[Ny spoiler til Cube 2]

Nå men er det ikke fordi hendes opgave var at få fat i den der
halskæde-ting?

> Det er du ikke den eneste der gjorde, så fortvivl ikke.

Jeg synes egentlig den er ok i starten, men så går det helt galt hen
mod slutningen

Christoffer Olsen

http://my.opera.com/dev/discussion/openweb/20030206/

Fra : Lasse

Dato : 05-11-03 12:12

Tak for svarene, så var jeg alligevel ikke den eneste der havde lidt
problemer med den.
Synes bare etteren var rimelig god, og så laver de sådan en gang.. lort for
at sige det mildt.

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun bliver skudt til sidst, eller hvor
fanden hun "lander" ???

Nå... Lorte film

Lasse

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 07-11-03 11:18

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> writes:

> Tak for svarene, så var jeg alligevel ikke den eneste der havde lidt
> problemer med den.
> Synes bare etteren var rimelig god, og så laver de sådan en gang.. lort for
> at sige det mildt.

Jeg har lige fået set Cube og synes også at den er en del mere
spændende end sin efterfølger.

Men jeg synes nu ikke plottet i to'eren er så meget mere ringe end i
etteren... Ud over at det er en halv kopi altså :)

> Jeg forstår heller ikke hvorfor hun bliver skudt til sidst, eller hvor
> fanden hun "lander" ???

1. Nogen har lavet en Hypercube, de er onde.

2. Dem der har noget med Hypercube'en at gøre bliver smidt der ind for
at dø.

3. En som ved for meget flygter ind i Hypercuben, fordi hun ved at der
tør de ikke følge efter hende. Hun har endda hugget noget af værdi
med derind som hun har i en kæde om halsen.

4. En af de ondes agenter bliver sendt ind i Hypercube'en for at få
fat i den vigtige ting i halskæden.

5. Agenten slipper ud, men ved nu for meget og bliver skudt.

Til sammenligning synes jeg man er langt mere uafklaret med handlingen
i etteren. Der er antydningen af at de er sat der ind for at slippe
ud, men man ved ikke hvorfor.

Hilsen Christoffer

--
"Linux is our work and our lawful property, the distillation of twelve
years of hard work, idealism, creativity, tears, joy, and sweat by