Tiscalis nye tilbud
Fra : Ronni

Dato : 04-11-03 20:52

Hejsa, håber I kan hjælpe mig med at få afklaret nogle ting vedrørende
Tiscalis nye priser.

Min nuværende forbindelse er:

Tiscali Bredbånd Plus

256/128

Cisco 677

360 kr.

Tiscali tilbyder nu at jeg kan få en hurtigere forbindelse til færre penge.

Det lyder jo meget godt, men hvad er forskelle ved de 2 typer forbindelser:
Tiscali Bredbånd Plus og Tiscali Bredbånd?

Hvordan er det med ting som:

- Nyhedsgrupper, kan man også benytte dem med Tiscali Bredbånd?

- Kan jeg beholde min Cisco 677 router?

- Andre ting?

Venlig hilsen

Ronni

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-11-03 21:53

Hej Ronni, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det lyder jo meget godt, men hvad er forskelle ved de 2 typer
> forbindelser: Tiscali Bredbånd Plus og Tiscali Bredbånd?

Groft sagt er det så vidt vides hhv. Tiscalis og TDC's netværk, man
opkobles på. "Bredbånd Plus" er præcis, hvad der inden 1. juni i år
blot hed "ADSL" (med routerløsningen).

> Hvordan er det med ting som:
>
> - Nyhedsgrupper, kan man også benytte dem med Tiscali Bredbånd?

Nej, men du kan benytte TDC's.

> - Kan jeg beholde min Cisco 677 router?

Nej.

> - Andre ting?

Udover det nævnte: Fx at man kun må koble én maskine op på "Tiscali
Bredbånd", mens man med "Bredbånd Plus" selv bestemmer, hvad man vil
lave bag routeren (også låne et stik til nabobyen, for den sags skyld).

Tjek evt. beskrivelser og betingelser på deres site for de to
produkter.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : JL

Dato : 05-11-03 00:15

> Nej.

Rudi: Er du sikker på det?
Jeg regnede også med at det forholdt sig således, men når man "opdaterer" på
nyepriser.tiscali.dk siden står der, at man beholder sit adsl udstyr, men at
man mister sin faste ip adresse (og dermed får dynamisk ip...).
Men hvis det virkelig er tdc's net på Tiscali Bredbånd, så kan man vel i
grunden slet ikke anvende en 677'er, TDC kører vist PPPoE og ikke PPPoEoA
ikke sandt?
- JL

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-11-03 01:33

Hej JL, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Rudi: Er du sikker på det?

Indtil nu var jeg helt sikker. Men...

> [...]
> "opdaterer" på nyepriser.tiscali.dk siden står der, at man
> beholder sit adsl udstyr, men at man mister sin faste ip adresse

.... hvis det er korrekt, har de enten formuleret den tekst
misvisende (ikke just noget nyt på nyopdykkede websider , eller
noget ved produktet ("Tiscali Bredbånd" - _uden_ Plus) er ændret for
nylig.

For kort tid siden fik jeg det med TDC's newsserver (og net)
bekræftet af Peter G., som har produktet (se evt.
<http://news.trc.dk/?article=%3Cblmgnl.3vs9q1j.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid%3E&server=dknews.tiscali.dk>).

> Men hvis det virkelig er tdc's net på Tiscali Bredbånd, så kan
> man vel i grunden slet ikke anvende en 677'er

Nej, netop.

> TDC kører vist PPPoE og ikke PPPoEoA ikke sandt?

Korrekt. (Omend jeg tager forbehold overfor, om TDC måske også
har nogle nogle opkoblinger, der kører PPPoEoA. Jeg kender ikke
deres net andet meget overfladisk, og de har jo adskillige
produkter - omend næppe til "standard-ADSL"-formål).

Men du kan da tage et ring til 8880 8080 og spørge, om man
vitterlig *kan* skifte fra en "Plus" til en "discount" og
samtidig beholde sin 677'er.

Og hvis man ikke kan (hvad jeg bestemt ikke tror) give dem
URL'en til den side, det skulle stå på. (Tjek dog lige først
om det faktisk står der).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : JL

Dato : 05-11-03 11:10

<snip>

> [...]
> misvisende (ikke just noget nyt på nyopdykkede websider , eller
> noget ved produktet ("Tiscali Bredbånd" - _uden_ Plus) er ændret for

Bare lige for at komme med "konkrete beviser" (så konkrete som de nu kan
blive på usenet... :

Citat fra siden nyepriser.tiscali.dk
"Der skal ikke foretages nogle ændringer hjemme hos dig, og du beholder dit
bredbåndsudstyr."

Citat fra en underside på nyepriser.tiscali.dk
"Bemærk! Hvis du skifter til Bredbånd, mister du din faste IP-adresse, men
beholder dit hardware."

Men i øvrigt vil jeg da lige benytte lejligheden til at rose Tiscali. Det er
positivt, at de ligefrem sender et brev ud med information om hvordan man
får de nye priser (i hvert fald for os der fremover får vores adsl lidt
billigere...). Jeg fulgte ellers spændt med "på portalen" som det stod man
skulle på tiscali.dk, men administrativt overgik Tiscali altså sig selv
denne gang
Godt gået Tiscali
Mvh
JL (og jeg arbejder i øvrigt ikke for Tiscali, det er bare sådan lidt
tilfældig ros

<snip noget andet>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-11-03 12:45

> [...]

> beholder dit bredbåndsudstyr."
>
> Citat fra en underside på nyepriser.tiscali.dk
> "Bemærk! Hvis du skifter til Bredbånd, mister du din faste

Det er korrekt, jeg tog forkert i går. (Se Michaels

Hvis du tager en kigger i Tiscalis interne ADSL-gruppe
<news:tiscali.dk.produkter.adsl>, har selvsamme Michael korrigeret mine
formodninger.

Siden 1. september er der sket nogle (meget) fikse ændringer med
Bredbånd (altså _uden "Plus"_):
Er man på en central, hvor Tiscali har deres eget udstyr, opkobles man
på Tiscalis net (og har dermed også adgang til deres newsservere etc.
etc.)
Det er kun, hvis man er på en central, hvor de ikke har ADSL-udstyr,
man opkobles på TDC's net (og med deres newsservere etc.).

Praktisk ændring!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Legart

Dato : 05-11-03 08:12

On 2003-11-04, Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Nej.

Jo.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com