Bagplade i Varevogn
Fra : ~~Wing~~

Dato : 04-11-03 19:30

Hejsa

Jeg har en ny Hyundai H1 kassevogn, hvor kassen og førehuset er helt adskilt
af en jernplade. Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne nøjes med en
plexiglas plade bag føresædet. som jeg har set i en del andre gulplade
biler. Er der nogen som kender reglerne på dette område for hvad jeg må og
ikke må, og hvor jeg eventuelt kan skaffe mig en godkendt plexiglas plade.

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-11-03 19:46

On Tue, 4 Nov 2003 19:30:12 +0100, "~~Wing~~"
<~thepetersen@hotmail.com~> wrote:

> [...]
>plexiglas plade bag føresædet. som jeg har set i en del andre gulplade
>biler. Er der nogen som kender reglerne på dette område for hvad jeg må og

Dét tror jeg ikke, du må - spørg SBI.

Jeg havde en gang en Volvo 245 på gule plader, hvor jeg flyttede
afskærmningen mellem varerum og førerpladsen ca. 10 cm. Denne var
udført på en lidt anden måde end i så mange andre biler (fast plade
bag sæderne i 40 cm højde inkl. gitter). Dét måtte jeg faktisk ikke
ha' gjort jvf. SBI

/Mogens

Fra : claus b. p.

Dato : 07-11-03 21:25

Jeg har en ny Hyundai H1 kassevogn, hvor kassen og førehuset er helt adskilt

Reglerne er lempet noget, så det er nok muligt det kan lade sig gøre. Under
alle omstændigheder er der kun krav om afskærmning bag føreren.
/Claus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-11-03 11:42

Mogens Knudsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> [...]
> udført på en lidt anden måde end i så mange andre biler (fast plade
> bag sæderne i 40 cm højde inkl. gitter). Dét måtte jeg faktisk ikke

Der er situationen jo en lidt anden.
Idet du flytter pladen ændrer du jo den procentvise del af køretøjets længde
der er afsat til varerummet. Dermed risikerer du at ryge ind i et andet
afgifts- og kontrolområde. Jeg gætter på at det der derfor SBI har
opponeret imod flytningen.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"You don't put on a condom unless you're gonna fuck!"
-- Matt Craven as Roy Zimmer in 'Crimson Tide'

Fra : ~~Wing~~

Dato : 08-11-03 21:19

Hejsa

Jeg takker for div. input. Jeg kontakter SBI og hører dem ad. skal nok lige
giver jer besked om svaret.

Mvh
Petersen