Udskiftning af Antenne på Opel Kadett
Fra : Snuske

Dato : 04-11-03 18:50

Hej,

Jeg skal have udskiftet den originale antenne på en Opel Kadett (tror det er
en 1.35), da den er knækket. Jeg har imidlertid lidt svært ved at se,
hvordan det skal ske. Det ser ud til at jeg må afmontere hele den højre
(ydre) forskærm for at komme til. Det kan bare ikke passe, for da er jeg,
som den første, nødt til at bryde lakken på nogle skruer som den er sat fast
med. Desuden er der rigtig mange af dem (skruerne).

Hvad gør jeg, for at komme til den?

På forhånd tak!

Mvh Snuske

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-11-03 19:45

Ved ikke med en Kadet, men da min gl. Golf skulle have skiftet antenne,
afmonterede jeg inderskærmen, og kunne derefter trække antenne stumpen ned
igennem hullet. Tror at det er det samme du skal i gang med.

Mvh

Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Snuske

Dato : 04-11-03 19:59

Denne her inderskærm, hvor kommer man til den? Er det en skærm som skal
tilgås fra motorrummet eller fra det højre passagers sæde foran? Jeg tror
ikke det er muligt at afmontere en inderskærm i motorrummet.

Mvh Snuske

Fra : Kim Madsen

Dato : 04-11-03 21:51

Mener at inderskærmene sidder fast med en form for kiler. Det er en form for "sort
clips" med en gennemgående stang. Hvis det skal være på den lette måde, går du ned
den lokale opelforhandler og køber nogle nye, da de er forbandet svære at få ud.
Er ikke særlig dyre. "Kilerne" får du ud ved at trykke stangen igennem clipsene
hele vejen rundt udefra fra forhjulet. Så kan du komme til antennen under skærmen.
Antenner sidder for det meste fast md skruer som sidder på antenne ovenpå skærmen.

Kim Madsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.187.95)

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-11-03 00:00

På golfen sad de fast med alm. skruer. Jeg er bestemt ikke noget geni med en
skruetrækker i hånden, så jeg var faktisk lidt betænkelig, men det viste sig
at gå som en leg. Men tjek hellere en fagmand eller en manual før du flår
inderskærmen af. Jeg er sikker på, at de vil hjælpe dig hvis du ringer til
Opel og spørger pænt til, om det kan passe at du skal have inderskærmen af.

Mvh

Jasper

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-11-03 01:01

Snuske wrote:

> Hvad gør jeg, for at komme til den?

....buk højre side op, pil højre forhjul af, fjern clips'ne på
plastic-inderskærmen i hullet, hvor hjulet sad, pil plasticinderskærmen
ud, lys op under antennen for at se, om den er skruet fast i bunden osse
(ud over den store møtrik du ka se oven på skærmen)...

....løsn antennen og træk den ud - og montér en ny...
Hans