Blondie koncert i lørdags
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 18:47

Hej,

Var jeg den eneste herinde der var til Blondie i Store Vega i lørdags?
Koncerten var rigtig god, og jeg har da sjældent set en trommeslager give
den så meget gas. Jeg er ret sikker på at nummeret de spillede først (før
Atomic) var Georgio Moroders Midnight Express som bestemt satte fart på -
kan nogen be- eller afkræfte det? Jeg kan ikke finde en set liste på
ww.blondie.net men så at et nyt nummer de har lavet er remixed af selvsamme
Moroder - så måske er der en forbindelse.

Mvh. Søren

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 05-11-03 02:47

Søren Rohde wrote:
> Hej,
>
> Var jeg den eneste herinde der var til Blondie i Store Vega i lørdags?

Nej.

> Koncerten var rigtig god,

Ikke så god som den sidste i forbindelse med deres forrige album.

> og jeg har da sjældent set en trommeslager give
> den så meget gas.

Synes nu det er lidt poppet at jonglere med stikkerne, men ok spille
kunne han - det kan alle de gamle drenge jo og de nye folk gjorde det ok.

Altså hele arrangementet var godt med en fed sound, mere gang i den end
sidst jeg synetes bare Deborah virkede noget sløv i det de første 3-4
numre. Faktisk så sløv at jeg stod og tænke det var en fejl at gå til
koncerten fordi jeg hellere ville huske hende som hun var til den
forrige koncert!

> Jeg er ret sikker på at nummeret de spillede først (før
> Atomic) var Georgio Moroders Midnight Express som bestemt satte fart på -
> kan nogen be- eller afkræfte det?

Ikke mig. Men det gjorde det meget godt ud for opvarmning - forresten
helt rart at musikken som blev spillet inden de gik på var ok (Bowie's
80'er album, det med Let's Dance osv), gad egentlig godt vide om det var
valgt af Vega eller Blondie eller måske bare af deres Roadies.

> Jeg kan ikke finde en set liste på
> ww.blondie.net men så at et nyt nummer de har lavet er remixed af selvsamme
> Moroder - så måske er der en forbindelse.

Muligt - de har jo lavet ting sammen helt tilbage til "Call Me" der var
med i filmen American Gigolo.

Jeg kan ikke hjælpe med en setlist, men måske vi kan stykke en sammen i
fællesskab. Her er hvad jeg kan huske (ikke i rigtig rækkefølge) -
desværre er jeg ret håbløs til det med titler:

Maria
Rapture (Fed udgave - Debbie kunne sagtens udgive en Rap plade)
Atomic
Dreaming
Accidents never happen
Hanging on the Telephone
One way or another

Flere titler dukker nok op, når jeg får hørt nogle af de gamnle skiver
igennem (og tager mig sammen til at købe det nye album).

På trods af at det var en god koncert, så tror jeg det var den sidste
Blondie koncert tour. Måske ikke for bandet, men nok for mig.

Har du forresten hørt deres Live CD - er den værd at købe?

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 18:19

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bo9kpt$fa0$1@news.cybercity.dk...

> Synes nu det er lidt poppet at jonglere med stikkerne, men ok spille
> kunne han - det kan alle de gamle drenge jo og de nye folk gjorde det ok.

Ja gu er det poppet - men han kunne jo andet end at kaste med stikkerne, så
jeg synes det holder.

> [...]
> numre. Faktisk så sløv at jeg stod og tænke det var en fejl at gå til
> koncerten fordi jeg hellere ville huske hende som hun var til den

Okay jeg har nu ikke været til koncert med dem før.

> [...]
> 80'er album, det med Let's Dance osv), gad egentlig godt vide om det var
> valgt af Vega eller Blondie eller måske bare af deres Roadies.

Ja fint nok med lidt Bowie. Jeg har siddet og lyttet på den originale
Midnight Express, og jeg er ret sikker på at det er den /tør ikke lægge en
bid af den på min hjemmeside, så kommer Anti Piraterne bare...

> Muligt - de har jo lavet ting sammen helt tilbage til "Call Me" der var
> med i filmen American Gigolo.

Ja det er sq da rigtigt - det står da klart og tydeligt på coveret til Call
Me at han er med....

> [...]
>
> Maria
> Rapture (Fed udgave - Debbie kunne sagtens udgive en Rap plade)

Jeg er da ret sikker på at Atomic var den første - altså efter
"opvarmningen".

> På trods af at det var en god koncert, så tror jeg det var den sidste
> Blondie koncert tour. Måske ikke for bandet, men nok for mig.
>
> Har du forresten hørt deres Live CD - er den værd at købe?

Nej - måske burde jeg. Jeg synes det gamle er det sjoveste. Nok fordi min
musiksmag har lidt sværet ved at slippe firserne....

Mvh. Søren

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 05-11-03 19:10

Søren Rohde wrote:

> Ja gu er det poppet - men han kunne jo andet end at kaste med stikkerne, så
> jeg synes det holder.

ALtså der er vi enige.

> Okay jeg har nu ikke været til koncert med dem før.

Det var i forbindelse med "No exit", også i Vega.

> Ja fint nok med lidt Bowie. Jeg har siddet og lyttet på den originale
> Midnight Express, og jeg er ret sikker på at det er den /tør ikke lægge en
> bid af den på min hjemmeside, så kommer Anti Piraterne bare...

Ja det skulle lige passe, jeg forsøger at finde den et eller andet sted
så jeg kan checke.

> Ja det er sq da rigtigt - det står da klart og tydeligt på coveret til Call
> Me at han er med....

Nice - ikke noget dårligt at havde stående i samlingen

> Jeg er da ret sikker på at Atomic var den første - altså efter
> "opvarmningen".

Enig, min liste var nu heller ikke i rækkefølge.

> Nej - måske burde jeg. Jeg synes det gamle er det sjoveste. Nok fordi min
> musiksmag har lidt sværet ved at slippe firserne....

Hehe, ditto her.

Jeg har følgende Blondie albums på vinyl:

Parrallel lines
Eat to the beat
Autoamerican
Hunter

og "No exit" på CD.

Plus to Debbie Harry albums på vinyl:

KooKoo (coveret er lavet af H.R. Giger - ham med Alien!)
Rockbird (hvor coveret er lavet af Andy Warhole)

Jeg køber nok live albumet, og sikkert også The Curse Of Blondie en af
dagene.

En del af deres gamle er hvis kommet på CD i digital remasterede udgaver
- har du hørt nogen af dem? Og hvis du har hvordan er lyden så?

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 19:20

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bobedp$2oqj$1@news.cybercity.dk...

> En del af deres gamle er hvis kommet på CD i digital remasterede udgaver
> - har du hørt nogen af dem? Og hvis du har hvordan er lyden så?

Nej desværre - jeg har kun den nye (?) opsamling og en en ældre do på vinyl.

Mvh. Søren

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 19:32