Telia express uden dækning
Fra : Leif

Dato : 04-11-03 17:29

Jeg er lige blevet ringet op af Telia, og fået besked på at mit abb. var for
dyrt for dem. Jeg bor i et område hvor de ikke har nogen dækning(syd-øst
sjælland) og nu har de fundet ud af at det køster dem for meget, fordi min
tlf. går over på sonofons net, når der sendes. Derfor fik jeg valget mellem
at blive opsagt, få et andet abb. eller få min tlf. sat til fast Telia-net
(uden dækning!!!!) Er det rimeligt ? Jeg fik den sat til fast Telia, men kun
indtil jeg finder ud af om der er nogen god løsning på det (deres) problem.
Er der andre der har prøvet det samm, og hvilke ting gjorde i så ?.
Med venlig hilsen Leif...

Fra : Johnny

Dato : 04-11-03 18:55

Leif wrote:
> [...]
> indtil jeg finder ud af om der er nogen god løsning på det (deres) problem.
> Er der andre der har prøvet det samm, og hvilke ting gjorde i så ?.

Så vidt som jeg husker så står det faktisk i Telia betingelser. At det
så er at pisse på ens kunder, det er en anden sag.

Jeg ville personligt blive mega sur...

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-11-03 15:31

> [...]
> indtil jeg finder ud af om der er nogen god løsning på det (deres) problem.
> Er der andre der har prøvet det samm, og hvilke ting gjorde i så ?.

Jeg har ikke Telia Express, men overvejede det lidt engang og læste i den
forbindelse deres abonnementsbetingelser, og så vidt jeg husker er det eneste
forbehold de tager at du ikke må opsætte din telefon til at vælge Sonofons net
permanent. Og så vidt jeg forstår på dit indlæg har du heller ikke gjort det,
den skifter selv fordi Telia ingen dækning har, right?
Jeg har som sagt ikke gennemlæst betingelserne for nylig, men prøv da lige og
check dem, jeg finder det underligt at de bare kan gøre sådan...
Og endelig - er de ikke til at snakke med, så synes jeg bestemt ikke du skal
tage imod et af Telias andre abonnementstyper hvis de bare "pisser" på dig på
den måde, og det kan du godt fortælle dem i store vendinger.
Jeg har på ingen måde noget imod Telia (er selv fastnet-kunde hos dem, og er -
indtil nu - altid blevet behandlet ordentligt), men synes bare det du beskriver
lyder som udtryk for fantastisk dårlig service.

Har de ikke "råd" til at tilbyde et sådant abonnement til alle kunder uanset
hvordan dækningen er på deres bopæl, så skulle de imho hellere lade være.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Leif

Dato : 07-11-03 06:41

> [...]

> http://www.vindenand.dk
> Telefonen stod til automatisk at finde net. Den har aldrig været låst til
et bestemt net. I betingelserne står der rigtigt nok, at den ikke må være
låst til Sonofons net.
Da Telia ringede til mig, var der ingen pardon, det var enten at sige abb.
op eller skifte til et andet abb. Senere ringede jeg til kundeservice og fik
oplyst at hvis der var over 80% dækning fra andre net end deres eget, skulle
de gøre noget, ellers ville det blive for dyrt for dem.
Med hensyn til at de ikke har nogen dækning, var det overhovedet ikke deres
problem........
Det hele er sluttet med at jeg har sagt abb. op (hvilket jeg lige måtte
diskutere lidt med dem om, fordi de mente at jeg skulle gøre med 1 måneds
varsel !!!!)
Senere på dagen kørte min kone i den lokale butik og købte et nyt express
abb. så må vi jo se om de lukker det senere !!!
Grunden til at jeg meget gerne vil have dette abb er at det er min datter
der bruger det (15 år) og det er super for en der skriver mange sms´er.