/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
40.000 km om året - benzin eller diesel?
Fra : Kurt Hansen


Dato : 04-11-03 17:30

Jeg skal snart skifte bil og har også fået et større kørselsbehov.
Hvis der kan spares mange penge på at køre diesel er jeg interesseret,
men jeg vil da helst slippe for den øgede motorstøj.

Jeg kører 40.000 km om året og vil købe en ikke alt for afdanket brugt
i prislejet omkring 100-120.000 kr. Størrelsesmæssigt omkring en
Corolla.

Hvor ligger den store besparelse? Er det på brændstoffet? Hvis en bil
af samme model, f.eks. Corolla, i såvel benzin- som dieseludgave kører
20 km på litteren, skal jeg altså bruge 2.000 liter brændstof for at
køre 40.000 km. Med en prisforskel på 1,50 kr. bliver det til 3.000
kroner i forskel - altså 250 kr. om måneden. Det er alt for lidt til
at jeg gider at køre rundt i sådan en rumlekasse.

Kan nogen opstille regnestykket? Og husk at medregne merprisen i
indkøb for to identiske biler - årgang o.s.v.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

 
 
Mogens Knudsen (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 04-11-03 17:34

On Tue, 04 Nov 2003 17:29:44 +0100, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Kan nogen opstille regnestykket? Og husk at medregne merprisen i
>indkøb for to identiske biler - årgang o.s.v.

Hér er, hvad du skal bruge:
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel.asp?mLVL1=2&mID=144
Koden er ret nem, hvis du "afvises" :)


/Mogens

Kurt Hansen (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 04-11-03 17:41

Tue, 04 Nov 2003 17:34:19 +0100, skrev Mogens Knudsen:

>On Tue, 04 Nov 2003 17:29:44 +0100, Kurt Hansen
><kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:
>
>>Kan nogen opstille regnestykket? Og husk at medregne merprisen i
>>indkøb for to identiske biler - årgang o.s.v.
>
>Hér er, hvad du skal bruge:
>www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel.asp?mLVL1=2&mID=144
>Koden er ret nem, hvis du "afvises" :)

Hmmm, jeg bliver afkrævet medlemsnummer, men det er låst inde i et
atomsikret pengeskab ude i den anden ende af byen, så jeg kan ikke
liiiige.....

Prøvede med "1234", men gik altså ikke.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Jan Nielsen (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan Nielsen


Dato : 04-11-03 18:08


"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse > Hmmm, jeg
bliver afkrævet medlemsnummer, men det er låst inde i et
> atomsikret pengeskab ude i den anden ende af byen, så jeg kan ikke
> liiiige.....

Her er lidt hjælp, du kan selv se hvad der er medtaget i beregningen

http://www.campingvognen.dk/benz-diesel.jpg

Jan



SG (04-11-2003)
Kommentar
Fra : SG


Dato : 04-11-03 19:30

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> wrote in news:F1Rpb.5333$hZ4.2297
@news.get2net.dk:

> http://www.campingvognen.dk/benz-diesel.jpg

Nu sammenligner du to biler, der koster det samme. Det er for så vidt også
ok, bare du er opmærksom på, at benzinbiler ofte er billigere end den
tilsvarende model, der kører på diesel. Så vidt jeg er informeret holder
dieselbiler også en anelse bedre brugtvognsværdi.

Derfor vil du måske kunne nøjes med at give 90.000-110.000 for en
benzinbil, hvor du skal betale 120.000 for den samme bil/årgang i
dieseludgave.

Men med 40.000 km om året er den dyrere pris for dieselkøretøjet nok stadig
godt givet ud.

-SG

Kurt Hansen (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 05-11-03 08:48

04 Nov 2003 18:30:11 GMT, skrev SG:

>"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> wrote in news:F1Rpb.5333$hZ4.2297
>@news.get2net.dk:
>
>> http://www.campingvognen.dk/benz-diesel.jpg
>
>Nu sammenligner du to biler, der koster det samme. Det er for så vidt også
>ok, bare du er opmærksom på, at benzinbiler ofte er billigere end den
>tilsvarende model, der kører på diesel. Så vidt jeg er informeret holder
>dieselbiler også en anelse bedre brugtvognsværdi.

Er der forskel på ejerafgiften for "identiske" biler, altså f.eks.
Corolla benzin og Corolla diesel?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

SG (05-11-2003)
Kommentar
Fra : SG


Dato : 05-11-03 18:26

Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in
news:6oahqvsrksmc83n328fgaerod7mpjrdcg5@4ax.com:

> Er der forskel på ejerafgiften for "identiske" biler, altså f.eks.
> Corolla benzin og Corolla diesel?

Så vidt jeg lige kan se, så er dieselbiler generelt dyrere i ejerafgifter,
hvis man sammenligner med en tilsvarende benzinmodel.

Med en ny Corolla kan du spare ca. 40.000 på køb af en benzinbil ift. en
tilsvarende dieseludgave. Ejerafgiften for benzinudgaven vil også være
næsten 700 kr. mindre pr. halve år.

Det skal du bl.a. holde op imod det billigere dieselbrændstof, og hvor
mange kilometer du kører.

Endeligt er der forhold som køreegenskaber og støjniveau (især ved ældre
biler), som du skal tage med i din betragtning. Faktisk synes jeg at
dielselbiler (også nyere) er en anelse mere ubehagelige at køre i pga. de
lavere omdrejninger. Ikke at det nødvendigvis giver mere støj, men derimod
at det giver mere rumlen og rysten i kabinen ved lave hastigheder. Men det
er jo nok en smags- og tilvænningssag.


-SG

Ebbe Kristensen (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 06-11-03 09:05

"SG" <mailto:ssamsonice-FD@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: 40.000 km om året - benzin eller diesel?"

> Faktisk synes jeg at
> dielselbiler (også nyere) er en anelse mere ubehagelige at køre i pga. de
> lavere omdrejninger. Ikke at det nødvendigvis giver mere støj, men derimod
> at det giver mere rumlen og rysten i kabinen ved lave hastigheder. Men det
> er jo nok en smags- og tilvænningssag.

Det må man sige ja til.

Fruen i huset (der har længst til arbejde og derfor har Xsara HDI'en til daglig)
synes det er ret hyggeligt. Hun forbinder diesel-lyden med at køre taxa, noget hun
altid godt har kunne lide

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Peter G C (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-11-03 20:13

In news:3fa932b2$0$69897$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
SG <ssamsonice-FD@hotmail.com> typed:

[klip]

> Endeligt er der forhold som køreegenskaber og støjniveau (især ved
> ældre biler), som du skal tage med i din betragtning.

Enig - de gamle potter larmer og rumler oftest.

> Faktisk synes
> jeg at dielselbiler (også nyere) er en anelse mere ubehagelige at
> køre i pga. de lavere omdrejninger.

- da ikke generelt ved alm. landevejs- eller motorvejshastighed, hvor de
fleste jo da bruger det meste af tiden?

> Ikke at det nødvendigvis giver
> mere støj, men derimod at det giver mere rumlen og rysten i kabinen
> ved lave hastigheder.

Enig. Min egen diesel brummer godt nok under 1700 rpm (max moment ved 1750
rpm.)

> Men det er jo nok en smags- og tilvænningssag.

Yes. Jeg nyder det næsten .... fordi jeg ved at jeg har masser af
kræfter ved de omdrejninger

For at få sammenlignet momentet i min egen vogn med en større benzinmotor
tog jeg en tur i min faders 3,0 V også fra PSA. Den har også rimelig meget
moment ved lave omdrejninger og brummer ikke ved omdrejninger under 2000
rpm. Men den "river" ikke på samme måde som min - 3,0'eren topper vist ved
ca. 4000 rpm. Den trækker nu godt nok - selv ved helt lave omdrejninger -
indrømmet

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Morten Fruergaard (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 04-11-03 19:37

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hér er, hvad du skal bruge:
> www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel.asp?mLVL1=2&mID=144
> Koden er ret nem, hvis du "afvises" :)


Hej Mogens...
Hvorfor ikke bare bruge den "gratis'e"?

Ved godt koden er nem, men denne er den samme - bare uden kode

http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Kurt Hansen (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 05-11-03 08:51

Tue, 4 Nov 2003 19:37:12 +0100, skrev "Morten Fruergaard" <mit
fornavn@mit efternavn.com>:

>"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>> Hér er, hvad du skal bruge:
>> www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel.asp?mLVL1=2&mID=144
>> Koden er ret nem, hvis du "afvises" :)

>Hvorfor ikke bare bruge den "gratis'e"?
>
>Ved godt koden er nem, men denne er den samme - bare uden kode

Det er vist det man kalder indforstået snak. I kender jo koden. Nå
pyt, jeg har ikke noget at bruge det til.

>http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp

Fint tak, det var lige det jeg skulle bruge. Så FIK jeg altså brug for
FDM

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

wol (05-11-2003)
Kommentar
Fra : wol


Dato : 05-11-03 00:28

Vi har lige købt en peugeot 306 hdi, og det har vi ikke fortrudt.
Min bedre halvdel køre hver dag 150 km i en pæn fart på motorvejen ( 120 -
140 km/t)Før kørte hun i en SEAT ibiza 1,4 benzin, den kørt ca. 12-14 km/l,
nu kører hun i peugoeten, den kan hun får til at gå ca 16-17 km/l(den er
opgivet til 18,5). med i din beregning skal du også have med at en diesel
som oftest køre lidt længere på literen end samme bil med benzinmotor. En
hurtig udregning på vores forhold vil ligne noget ala dette: Benzin 150 km =
11,5 L benzin a´7,5 kr = kr. 86,25 pr dag. Diesel 9,5 l a´6,00 kr = 57 kr.
besparelse pr dag kr. 29,25, pr uge 146,25. pr mdr 633,75. pr år 7605. Dette
er ca tal på vores erfaringer, de er dog ikke helt fair, da Ibizaen er 5 år
ældre, men jeg havde ikke de store betænkligheder dag fruen fik nyt arbejde.

Med hensyn til støj, er jeg blevet meget overrasket, når først jeg sidder i
bilen så høre jeg ikke at det er en dieselhakker jeg sidder i, det kan
sagtens måle sig med benzinbiler.

Du kan også gå ind på www.hvorlangtpaaliteren.dk der er det fleste biler
opgivet med hvor langt de går på en liter brændstof. Det var lidt den vej vi
gik, da vi valgte vores, jeg fandt de biler som var interessant i str. og
som var mest økonomisk, så prøvede vi dem hos forhandlere, og så træf vi
vores valg. Så vi valgte ikke kun på brændstoføkonomi, men også på
køreegenskaber og indretning.

Håber du kan bruge noget af dette.

Hilsen
Dennis


Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4hkfqvsrum2vbbh6en344l5buc3fk72o40@4ax.com...
> Jeg skal snart skifte bil og har også fået et større kørselsbehov.
> Hvis der kan spares mange penge på at køre diesel er jeg interesseret,
> men jeg vil da helst slippe for den øgede motorstøj.
>
> Jeg kører 40.000 km om året og vil købe en ikke alt for afdanket brugt
> i prislejet omkring 100-120.000 kr. Størrelsesmæssigt omkring en
> Corolla.
>
> Hvor ligger den store besparelse? Er det på brændstoffet? Hvis en bil
> af samme model, f.eks. Corolla, i såvel benzin- som dieseludgave kører
> 20 km på litteren, skal jeg altså bruge 2.000 liter brændstof for at
> køre 40.000 km. Med en prisforskel på 1,50 kr. bliver det til 3.000
> kroner i forskel - altså 250 kr. om måneden. Det er alt for lidt til
> at jeg gider at køre rundt i sådan en rumlekasse.
>
> Kan nogen opstille regnestykket? Og husk at medregne merprisen i
> indkøb for to identiske biler - årgang o.s.v.
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)



Mogens Knudsen (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 05-11-03 07:21

On Wed, 5 Nov 2003 00:28:23 +0100, "wol" <dcdk@worldonline.dk> wrote:

>Med hensyn til støj, er jeg blevet meget overrasket, når først jeg sidder i
>bilen så høre jeg ikke at det er en dieselhakker jeg sidder i, det kan
>sagtens måle sig med benzinbiler.

På hvilke områder ift. hvilke biler?

>Så vi valgte ikke kun på brændstoføkonomi, men også på
>køreegenskaber og indretning.

Hvorledes skiller en dieselbil sig postivt ud på disse 2 faktorer?

En dieselbil har eksempelvis ofte en højere egenvægt end
benzinudgaven, hvilket forøger det næsetunge element i bilen.
Dét er ikke godt...


/Mogens

Peter G C (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-11-03 09:09

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:vg5hqvspqrn9r5c9s45iu5gj68v5aftb7f@4ax.com...

[klip]

> En dieselbil har eksempelvis ofte en højere egenvægt end
> benzinudgaven, hvilket forøger det næsetunge element i bilen.
> Dét er ikke godt...

Enig - min egen er godt nok noget tung foran .... det giver vel andet lige
en tendens til understyring (hvis jeg har forstået det rigtigt).

Men vægten giver vel også bedre retningsstabilitet?

/Peter



Mogens Knudsen (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 05-11-03 09:11

On Wed, 5 Nov 2003 09:09:03 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Men vægten giver vel også bedre retningsstabilitet?

Kan man sige.. -> en tanks er jo ikke sådan lige til at bringe ud dén
kurs, chaufføren har "planlagt" sig


/Mogens

Peter G C (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-11-03 10:00

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:p2chqv8ckkgn4jtb40lce5ptkurkfpgvfg@4ax.com...

[klip]

> Kan man sige.. -> en tanks er jo ikke sådan lige til at bringe ud dén
> kurs, chaufføren har "planlagt" sig

Smack.mp3 - du fik én over nakken

- jeg har fået vinterkæderne spændt på. Sommer"rullerne" duer ikke i glat
føre

Din potte vejer vel mindst lige så meget som min - men har utvivlsomt en
bedre vægtfordeling - ikke mindst pga din 4x4.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Mogens Knudsen (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 05-11-03 10:17

On Wed, 5 Nov 2003 10:00:17 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Smack.mp3 - du fik én over nakken

Sådan skal du ikke opfatte det

>- jeg har fået vinterkæderne spændt på. Sommer"rullerne" duer ikke i glat
>føre
>Din potte vejer vel mindst lige så meget som min - men har utvivlsomt en
>bedre vægtfordeling - ikke mindst pga din 4x4.

Jeg har nævnt det før - lad mig nævne det igen, fordi det "tæller"
ikke kun for min bil: En 4x4 (jeg mener ikke off road) er HELT
anderledes en andre biler at køre - den trækker og styrer ganske
"forfærdentligt" godt under alle forhold. Det burde faktisk være
standard i "alle" biler - i alt fald af en vis kaliber.

I, der interesserer jer for biler, burde faktisk prøve en familie 4x4.
Det er altså utrolig, hvilken ændring "trækket" får. Jég har jo ejet
"samme bil" med for- og 4-hjulstræk - der var stor forskel på
oplevelsen...

Iøvrigt trækker en "familie-4X4" også godt, set med off road øjne.
Denne mand www.alfatec.dk fortalte igår, at han havde hevet 2 biler ud
af en nypløjet mark med hans 164 Q4 !


/Mogens

Morten Fruergaard (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-11-03 10:41


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Iøvrigt trækker en "familie-4X4" også godt, set med off road øjne.
> Denne mand www.alfatec.dk fortalte igår, at han havde hevet 2 biler ud
> af en nypløjet mark med hans 164 Q4 !


4x4 er 4x4.
Det eneste problem en familie 4x4 er, at dækkene normalt ikke er til mudder
samt at frihøjden er et problem.
Så længde der ikke er problemer med frihøjden og underlaget trækker en familie
4x4 lige så godt som en rigtig 4x4. En rigtig 4x4 har selvfølgelig den
fordel, at den har den lave gearkasse, når den rigtig skal trække...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



jan@stevns.net (05-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 05-11-03 20:42

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Iøvrigt trækker en "familie-4X4" også godt, set med off road øjne.
>Denne mand www.alfatec.dk fortalte igår, at han havde hevet 2 biler ud
>af en nypløjet mark med hans 164 Q4 !

Hehe - det kan en gammel grå Ferguson nok også klare - og så skal man
ikke rense sine alubasser bagefter ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jæger (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Jæger


Dato : 05-11-03 08:01


Jeg ville gerne hjælpe dig og jeg kører selv diesel fra sidste år.
Jeg er utrolig godt tilfreds med mit valg.
Dit problem er nu, at du kalder diesel biler for rumlekasser, så med den
indstilling og mangel på viden om nye dieselbiler, tror jeg bare du skal
købe en bensinbil.
Poul


"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
news:4hkfqvsrum2vbbh6en344l5buc3fk72o40@4ax.com...
> Jeg skal snart skifte bil og har også fået et større kørselsbehov.
> Hvis der kan spares mange penge på at køre diesel er jeg interesseret,
> men jeg vil da helst slippe for den øgede motorstøj.
>
> Jeg kører 40.000 km om året og vil købe en ikke alt for afdanket brugt
> i prislejet omkring 100-120.000 kr. Størrelsesmæssigt omkring en
> Corolla.
>
> Hvor ligger den store besparelse? Er det på brændstoffet? Hvis en bil
> af samme model, f.eks. Corolla, i såvel benzin- som dieseludgave kører
> 20 km på litteren, skal jeg altså bruge 2.000 liter brændstof for at
> køre 40.000 km. Med en prisforskel på 1,50 kr. bliver det til 3.000
> kroner i forskel - altså 250 kr. om måneden. Det er alt for lidt til
> at jeg gider at køre rundt i sådan en rumlekasse.
>
> Kan nogen opstille regnestykket? Og husk at medregne merprisen i
> indkøb for to identiske biler - årgang o.s.v.
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)



Ukendt (05-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-03 11:26

"Kurt Hansen" <mailto:kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
"40.000 km om året - benzin eller diesel?"

> Hvor ligger den store besparelse? Er det på brændstoffet? Hvis en bil
> af samme model, f.eks. Corolla, i såvel benzin- som dieseludgave kører
> 20 km på litteren, skal jeg altså bruge 2.000 liter brændstof for at
> køre 40.000 km. Med en prisforskel på 1,50 kr. bliver det til 3.000
> kroner i forskel - altså 250 kr. om måneden. Det er alt for lidt til
> at jeg gider at køre rundt i sådan en rumlekasse.

Hej
Du har helt ret i at hvis nu benzin bilen kørte lige så langt som diesel bilen så
ville regnestykket se sådanne ud. Men nu er det jo sådan at en Diesel bil ofte
kører ca 5 km længere på literen end en benzin bil. Så hvis benzin udgaven kører
14 km literen så kan dieselen nok køre omkring de 19 km/l. Det giver en udgift på
57 øre pr km i benzin (ved 8 kr l) og 34 øre pr km ved diesel (ved 6,5 kr l). Så
benzinen koster dig dermed 22.800 kr om året og dieselen koster 13.600 om året.

Dertil skal du lægge at Diesel biler ikke er rumlekasser en moderne diesel vil
opfattes som mere behagelig at køre da man ved varm motor ikke kører diesel lyden
og samtidig kører den ved meget færre omdrejninger. Jeg ville nok anbefale dig at
finde en brugt Peugeot 206/306 HDI for det er biler der er meget populære og de
holder deres værdi ret godt. Alternativt kan du vælge en 206 1,4 HDI jeg mener den
kører omkring 22 km/l og den koster fra ny 163.000 kr. spørgsmålet er så om du
kan lave med de heste den har og måden den skal køres på.

> Kan nogen opstille regnestykket? Og husk at medregne merprisen i
> indkøb for to identiske biler - årgang o.s.v.

håber jeg kan hjælpe men jeg har ikke indregnet købsprisen da jeg ikke ved hvor
længe du vil beholde den og dermed ikke kan sige om du sparer merprisen ind eller
får den igen ved salg.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste