Asus A7V133 max cpu?
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 04-11-03 17:23

Ifølge Asus' hjemmeside er den største CPU til et Asus A7V133 en 1,3ghz+.
Systemmet kører pt med en 1ghz.

Er der nogen der ved hvad den største CPU er man kan smide i?
Skal det være med 266mhz bus? (Mit gæt siden det hedder A7V133)

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Leony

Dato : 04-11-03 20:21

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bo8k8q$kum$1@sunsite.dk

> Ifølge Asus' hjemmeside er den største CPU til et Asus A7V133 en
> 1,3ghz+. Systemmet kører pt med en 1ghz.

Hvilken side kigger du på?
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Her står at det understøtter XP 2100+ - forudsat at rev er 1.05. (læg
mærke til . efter 5-tallet).

En anden god side er:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 05-11-03 18:59

> [...]
> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
> Her står at det understøtter XP 2100+ - forudsat at rev er 1.05. (læg

Jeg kiggede her: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V133&langs=01

Bundkortet er desværre kun 1.05 (uden .) så det kan maks køre med en 1,4ghz.
Eftersom det kører med en 1ghz nu så kan det vidst være det samme.

Tak for hjælpen.

Fra : Leony

Dato : 05-11-03 19:55

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bobdm3$f62$1@sunsite.dk

> Jeg kiggede her: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V133&langs=01

OK, det regnede jeg også med.
Kan dog ikke se de 1,4 GHz, men kun 1,3+ GHz.
+ betyder at det kan køre hurtigere processorer, efterhånden som de
kommer og nyere BIOSversioner bliver lavet.

> Bundkortet er desværre kun 1.05 (uden .) så det kan maks køre med en
> 1,4ghz. Eftersom det kører med en 1ghz nu så kan det vidst være det
> samme.

Stort set.
Der vil dog være vundet lidt ved konverteringer (video, mp3 osv).
Hvis du kun spiller 7-kabale, så er gevinsten til se bort fra.

> Tak for hjælpen.

Velbekomme.