Dvdpusheren - bedrager?
Fra : Martin Trier Lund

Dato : 04-11-03 17:23

DVDpusheren - er jeg den eneste der har et problem med denne forhandler?

Jeg er fan af Band of Brothers tv-serien og har derfor længe ønsket mig den
på DVD.
Den 16.10 faldt jeg så over et tilbud hos DVDpusheren, et såkaldt
"oprydningsudsalg" hvor man kunne bestille
Band of Brothers i metalboks udgaven til 699 kr.

Jeg skyndte mig derfor at bestille DVD'en med store julelys i øjnene.
Efter at have ventet en uges tid begyndte jeg at undre mig - hvor blev
DVD'en af?
Jeg skrev så til DVDpusheren, som svarede at han imidlertid havde solgt dem,
han havde på lager, men at han fik nye hjem i den følgende uge.

Den 29.10 var min tålmodig opbrugt, og jeg skrev en e-mail til DVDpusheren,
hvor jeg bad ham om at annullere min ordre, idet jeg havde bestilt Band of
Brothers boksen et andet sted fra.

Den 31.10 er jeg inde for at tjekke min oplysninger på netbank og opdager
til min store forfærdigelse, at DVDpusheren har trukket 699 kr. på min
bankkonto - og det til trods for at jeg har bedt ham om at annullere min
ordre + at jeg dags dato 4.11 endnu ikke har modtaget nogen vare.

Jeg har forgæves forsøgt at komme i kontakt med DVDpusheren - men denne
svarer ikke på mine e-mails, og der er intet telefonnummer, jeg kan ringe
på.

Ifølge lovgivningen mener jeg, at det ved nethandel er ulovligt, at den
forretningsdrivende hæver på kundens konto, før varen er afsendt. Lige nu
sidder jeg med en følelse af, at DVDpusheren har stjålet mine penge.
Gad vide om jeg får mine penge tilbage? Eller en vare?

Jeg vil gerne høre om andre filmsamleres erfaringer med DVDpusheren - måske
er det bare mig, der er uheldig?

Det er i hvert fald sidste gang jeg har handlet hos DVDpusheren, så hellere
betale 20 kr. ekstra for en DVD og undgå bøvl.

Mvh.
Martin Trier Lund

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-11-03 17:45

"Martin Trier Lund" <martin@nejtaktilspam.dk> writes:

> DVDpusheren - er jeg den eneste der har et problem med denne forhandler?

Nej, det er en lortebutik, som man ikke skal kaste sine penge efter.

Jeg ventede i æoner på at få leveret nogle varer som "var på lager".

Senere sendte jeg en forespørgsel om en anden vare, der var på lager
og skulle bruges som julegave - jeg ville sikre mig, at jeg havde den
før jul.

Der var total mangel på reaktion, så jeg skrev - da det var for sent -
at jeg ikke ønskede at handle med ham og fik et næsvist svar.

> Gad vide om jeg får mine penge tilbage? Eller en vare?

gå til din bank og bed dem annulere betalingen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-03 17:50

Martin Trier Lund wrote:

> Ifølge lovgivningen mener jeg, at det ved nethandel er ulovligt, at den
> forretningsdrivende hæver på kundens konto, før varen er afsendt.

Det er ikke ulovligt, men det strider mod PBSs indløsningsaftale. Du kan
henvende dig til banken og få pengene tilbageført, og hvis du gider, kan
du klage over butikken til PBS. Det forudsætter selvfølgelig, at pengene
er betalt via dankort og ikke et eller andet eksotisk betalingskort, som
ikke indløses gennem PBS.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-11-03 17:52

Martin Trier Lund's utterance expressed in

> DVDpusheren - er jeg den eneste der har et problem med denne
> forhandler?

nope...

> Ifølge lovgivningen mener jeg, at det ved nethandel er ulovligt, at
> den forretningsdrivende hæver på kundens konto, før varen er afsendt.

Det er rigtigt ja

> Lige nu sidder jeg med en følelse af, at DVDpusheren har stjålet mine
> penge. Gad vide om jeg får mine penge tilbage? Eller en vare?

Tror nok det er lykkedes for mange...

> Jeg vil gerne høre om andre filmsamleres erfaringer med DVDpusheren -
> måske er det bare mig, der er uheldig?

Ikke kun dig - læs tilbage i rupperne her:
http://groups.google.com/groups?sourceid=navclient&q=dvd+pusheren

> Det er i hvert fald sidste gang jeg har handlet hos DVDpusheren, så
> hellere betale 20 kr. ekstra for en DVD og undgå bøvl.

Også mine ord..

Hilsner og held og lykke!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 18:10

Har aldrig haft problemer med Bo, han leverer de billigste film herhjemme og
de gange hvor der har været noget i vejen med en forsendelse har han været
hurtig til at komme med en erstatnings løsning.

Vil ikke på nuværende tidspunkt, andet end anbefale 'Pusheren. Jeg har vel
handlet der i en 3 år eller der omkring... Og købte faktisk også min BofB
tinboks hos Bo.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-11-03 18:35

oprindelige post kunne lige så vel være skrevet af mig bare om
Moviemerchandise.dk og så bare nogle andre varer - sørgeligt - de kan jo
tjene flere penge på os i længden end hvad de snyder os for af en gang.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-11-03 21:03

> oprindelige post kunne lige så vel være skrevet af mig bare om
> Moviemerchandise.dk og så bare nogle andre varer - sørgeligt - de kan jo
> tjene flere penge på os i længden end hvad de snyder os for af en gang.

Og til listen af svindlere vil jeg så gerne tilføje R1DVD.

Der er efterhånden kun få danske, seriøse, online DVD-butikker tilbage.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-11-03 21:17

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Moviemerchandise.dk og så bare nogle andre varer - sørgeligt - de kan jo
> tjene flere penge på os i længden end hvad de snyder os for af en gang.

Mistænkeligt.

Er det ikke netop folkene bag moviemerchandise,
som DVDpusheren har slået sig sammen med om åbningen
af butik i Århus? Og er det ikke efter åbningen af
denne butik, at langt de fleste klager over pusheren er
kommet frem?

Jeg er efterhånden ved at være temmelig nervøs over
at jeg har TTT Gift Set på bestilling hos ham.

/Brian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 06-11-03 00:36

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message

> Jeg er efterhånden ved at være temmelig nervøs over
> at jeg har TTT Gift Set på bestilling hos ham.
>
> /Brian

Jeg har nu ændret min bestilling, så jeg bare kan hente den
i butikken. Hvis det går galt, kan jeg jo altid bare købe den i
Føtex, Fona, eller lignende.

At krydse fingre

/Brian

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 04-11-03 21:40

Tak for feedback

Jeg tager ned og snakker med min bank på torsdag. Jeg vil lave en indsigelse
og bede banken om at føre mine penge tilbage.
Jeg vender tilbage, når der sker noget nyt i sagen. Tak for de mange svar,
det er rart at få bekræftet, at det ikke bare er mig,
der har været uheldig, men at DVDpusheren faktisk har et stort problem. Jeg
håber at det kommer til at gøre ondt på hans pengepung på længere sigt. Jeg
vil i hvert ikke kaste glans over DVDpusherens rygte

Mvh.
Martin

Fra : Emil Saksager

Dato : 04-11-03 22:54

Hej

Jeg har også netop haft, lad os bare sige en del problemer med pusheren..
Hvis i er mere interesseret kan i tage et kig i dk.forbruger..

For at gør den lange historie kort; bestilte jeg, de hævede penge uden at
sende, holdt op med at besvare mine mails, jeg kontaktede derfor PBS og
skrev til dem om mine problemer med dem - PBS svarede faktisk at de gerne
ville se min kommunikation med dem, jeg kan kun anbefale jer andre at gøre
det samme. Så var jeg i banken for at få mine penge tilbage samtidig med jeg
sendte et skrifteligt brev og anullerede ordren...

Nu har jeg imidlertid, 1 måned efter de hævede pengene, modtaget varen.. Så
nu skal jeg til at sikre mig mine penge, sikre mig jeg ikke skal betale
levering, sikre mig at min anden forudbestilling er anulleret - så jeg må
vel sende et brev med skriftstørrelse 72 og ordene delt, så kan de måske
forstå ordene "orden er anulleret"...

-Emil

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 23:44

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg imidlertid, 1 måned efter de hævede pengene, modtaget varen..

Så du modtog faktisk den vare du havde bestilt... At det var efter at
pengene var trukket er da ret normalt, Jeg har to, på min ordreliste, der er
betalt for for over to måneder siden hos Futureent jeg ikke har modtaget
endnu. Hos cd-wow har jeg en der er betalt for 3 uger siden. Men jeg er
aldrig blevet snydt af nogen af dem, varen er altid dukket op...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-03 23:48

Jesper Winding wrote:

> Så du modtog faktisk den vare du havde bestilt... At det var efter at
> pengene var trukket er da ret normalt,

Måske ved køb hos udenlandske virksomheder. Danske virksomheder, der har
en indløsningsaftale med PBS (Dankort, VISA m.fl.), må ikke hæve pengene
før varen sendes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 00:03

> Måske ved køb hos udenlandske virksomheder. Danske virksomheder, der har
> en indløsningsaftale med PBS (Dankort, VISA m.fl.), må ikke hæve pengene
> før varen sendes.

Er Visa reglerne ikke de samme i hele verden?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-03 00:27

Jesper Winding wrote:

> Er Visa reglerne ikke de samme i hele verden?

Jeg mener at huske at være stødt på et firma, der ikke havde indgået en
aftale med PBS, men som i stedet trak pengene via England. De trak
pengene før varen blev afsendt, og det måtte de vist godt. Så hvis min
hukommelse ikke snyder, så er der forskel på reglerne i de forskellige
lande.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-11-03 15:37

> [...]
> pengene før varen blev afsendt, og det måtte de vist godt. Så hvis min
> hukommelse ikke snyder, så er der forskel på reglerne i de forskellige

W.H.Smith's Bookshop i England hæver som standard procedure pengene, og
_derefter_ ser de efter om de har varen på lager som lovet på deres
hjemmeside - og hov! - det har de så i mange tilfælde ikke.

Meget utilfredsstillende måde at handle på.

Mikkel

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 05-11-03 00:14

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> endnu. Hos cd-wow har jeg en der er betalt for 3 uger siden. Men jeg er
> aldrig blevet snydt af nogen af dem, varen er altid dukket op...

Finder du dig virkelig i at du skal vente over 2 mdr på en bestilling?

Det ville jeg satme ikke gøre.

Jeg handler kun med cd-wow, futureent, dvdoo, dddhouse, choicedirect og
proshop.
Alle disse forretninger har været i stand til at levere mine varer inden for
14 dage!
Jeg har aldrig haft bøvl med en eneste bestilling

Er det bare mig der har været heldig med mine ordrer?
Jeg har købt DVD ca. 50 gange over nettet.

Rune

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-11-03 09:11

Rune Vestergaard's utterance expressed in

> Finder du dig virkelig i at du skal vente over 2 mdr på en bestilling?

nope - det skal man da ikke - pengene skal da ikke ligge
hos dem - det er jo en snydemåde at have overskud i forret-
ningen efter min mening.

> Det ville jeg satme ikke gøre.

Helle ikke her - levering som lovet eller annullering :)

> [...]
> Jeg har aldrig haft bøvl med en eneste bestilling
>
> Er det bare mig der har været heldig med mine ordrer?
> Jeg har købt DVD ca. 50 gange over nettet.

Nææh.. jeg har købt ca. 100 film på nettet - primært
fra dvdoo, axelmusic, proshop og futureent - ingen af
dem har nogensinde skuffet mig. Kun R1DVD og dvdpusheren
har jeg haft bøvl med - de har begge lovet varer hjemme
som så alligevel ikke dukkede op og jeg måtte annullere
ordrer :(

Hilsner!

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 11:29

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Finder du dig virkelig i at du skal vente over 2 mdr på en bestilling?

Det betyder mindre for mig om filmene er her dagen efter at jeg har bestilt,
når bare jeg har en forhandler der er i stand til at levere, og ja, når man
ikke udelukkende bestiller mainstream titler, så har jeg ikke noget imod at
vente til de får filmen skaffet hjem.

> [...]
varer inden for
> 14 dage! Jeg har aldrig haft bøvl med en eneste bestilling

Som nævnt, både cd-wow og futureent er ligeså lang tid om levering som
Pusheren, Og når man har et forbrug som mig, betyder det mindre at vente
lidt på filmene når der så til gengæld høvles en 20'er af hver film - Det
bliver til ret mange ekstra film pr. år.

> Er det bare mig der har været heldig med mine ordrer?
> Jeg har købt DVD ca. 50 gange over nettet.

Jeg har vel købt omkring 1500 og har næsten aldrig problemer. Måske er jeg
bare ikke så utålmodig...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 05-11-03 18:16

> [...]
man
> ikke udelukkende bestiller mainstream titler, så har jeg ikke noget imod

Har heller ikke noget imod at vente..... men 2 måneder er lige i overkanten.

> [...]
> lidt på filmene når der så til gengæld høvles en 20'er af hver film - Det
> bliver til ret mange ekstra film pr. år.

Nej - cd-wow har leveret til mig inden for ca. 1 uge hver gang jeg har
bestilt fra dem.
Det er ikke hvad jeg hører om dvdpusherens leveringstider!!!

1500???
Har du så mange dvd film?
Psykopat

Rune

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 23:18

> 1500???
> Har du så mange dvd film?

Jeg har personligt i samlingen omkring 7-800 (deromkring). Resten er
naturlig udrydning, frasortering, fejlkøb, dobbeltkøb til venner osv. osv. -
Men ja, jeg har da et par film

> Psykopat

Tak! Jeg elsker også dig

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Emil Saksager

Dato : 05-11-03 14:48

Det gør jeg skam heller ikke, PBS arbejder på at få mine penge tilbage og
jeg har netop sendt til et brev DVDpusheren hvori der står, at de har
halvanden måned til at ordne noget med porto så de kan få deres dvd tilbage,
ellers vil jeg betragte den som min ejendom.. Så nu er det ligesom op til
dem..

-Emil

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-03 15:15

Jesper Winding kalligraferede, i
> [...]
> meddelelse news:3fa81f4f$0$94884$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så du modtog faktisk den vare du havde bestilt... At det var efter at

Nej.

> Jeg har to, på min ordreliste,
> der er betalt for for over to måneder siden hos Futureent jeg ikke
> har modtaget endnu.

Du kan ikke sammenligne med futureent. Det er ikke en butik, men en agent
der køber på dine vegne. Læs deres "Terms and conditions".

> Hos cd-wow har jeg en der er betalt for 3 uger
> siden.

cd.wow kan jeg ikke gennemskue - det er et Hong Kong-firma der sender fra
UK? Det må være noget fusker-sjov, medmindre UK ikke har implementeret
infosoc. Formodentlig agerer de også som agent, men køber så bare af deres
egen HK-afdeling. Det er ikke lige til at se nogen steder, hvordan det
fungerer.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-11-03 19:27

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev:

> cd.wow kan jeg ikke gennemskue - det er et Hong Kong-firma der
> sender fra UK?

Normalt Sverige.

> Det må være noget fusker-sjov, medmindre UK ikke
> har implementeret infosoc.

Jeg tror vi har diskuteret det, at du udråber firmaer til fuskere på et
ekstremt svagt grundlag tidligere. UK har i øvrigt i flere år haft
lovgivning, der minder om InfoSoc.

CDWOW er et Hong Kong baseret firma Årsagen til, at film der sendes til
DK sendes fra Sverige og i sjældne tilfælde UK skyldes sandsynligvis
toldbehandling, hvis det var den enkelte kunde og ikke CDWow, der
forestod toldbehandlingen ville en stor del af kundegrundlaget
forsvinde, hvor vi bla. i DK er tvunget til at betale 55,- i gebyr til
PostDK for hver forsendelse, der toldbehandles og der er ikke reel
mulighed for selv at forestå toldbehandlingen påtrods af, at man har
krav på dette. Problemstillingen har i øvrigt været forelagt den
relevante minister, men der blev desværre (som sædvanligt) snakket
udenom.

> Formodentlig agerer de også som agent,
> men køber så bare af deres egen HK-afdeling. Det er ikke lige til
> at se nogen steder, hvordan det fungerer.

Og derfor kan du ikke udråbe dem til fuskere vel?

CDWow hører i mine øjne til en af de absolut mest seriøse
onlineforhandlere, der eksisterer.

CDWows fremgangsmåde kan formentligt sammenlignes med AxelMusics Club
Racoon.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 10-11-03 12:19

Morten Bjergstrøm skriblede:

> Jeg tror vi har diskuteret det, at du udråber firmaer til fuskere på
> et ekstremt svagt grundlag tidligere.

Jeg aner ikke hvad du snakker om, knægt.

> UK har i øvrigt i flere år haft
> lovgivning, der minder om InfoSoc.

Ok.

> CDWOW er et Hong Kong baseret firma Årsagen til, at film der sendes
> til DK sendes fra Sverige og i sjældne tilfælde UK skyldes
> sandsynligvis toldbehandling,

Ah, så de står for toldbehandlingen. Fint nok - det må de bare ikke qua
infosoc - hvis de er forhandlere, for så importerer de reg. 1-film.

> Og derfor kan du ikke udråbe dem til fuskere vel?

Det gør jeg jo heller ikke, fjols. Tag noget beroligende inden du sætter
dig til tastaturet næste gang.

> CDWows fremgangsmåde kan formentligt sammenlignes med AxelMusics Club
> Racoon.

Der står ellers ikke man skal være medlem på cd-wow-siden.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-11-03 15:04

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> writes:

> Ah, så de står for toldbehandlingen. Fint nok - det må de bare ikke qua
> infosoc - hvis de er forhandlere, for så importerer de reg. 1-film.

Det er kun i Danmark, at det er ulovligt at importere reg.1.

Selv om det jo naturligvis er et EU-direktiv. Ha.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det ved at skabe

Fra : David T. Metz

Dato : 10-11-03 16:10

Peter B. Juul kalligraferede, i news:m2fzgwb9rj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk

> Det er kun i Danmark, at det er ulovligt at importere reg.1.

Det er ikke ulovligt at importere dem - det er ulovligt at forhandle dem.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-03 13:24

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev:

> Jeg aner ikke hvad du snakker om, knægt.

Hmmmm.

> Ah, så de står for toldbehandlingen.
> Fint nok - det må de bare
> ikke qua infosoc - hvis de er forhandlere, for så importerer de
> reg. 1-film.

Din konklusion er overvejende sandsynligt forkert.

> Det gør jeg jo heller ikke, fjols. Tag noget beroligende inden du
> sætter dig til tastaturet næste gang.

Du skrev "Det må være noget fusker-sjov". Udsagn som fjols og lignende
kan du i øvrigt godt holde for dig selv eller i de dertil egnede
grupper.

> Der står ellers ikke man skal være medlem på cd-wow-siden.

Og du tror selv det er væsentligt? Fremgangsmåden for de to firmaer er
den samme.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 10-11-03 16:10

Morten Bjergstrøm kalligraferede, i

> Din konklusion er overvejende sandsynligt forkert.

Ikke særligt overbevisende argument.

> Du skrev "Det må være noget fusker-sjov". Udsagn som fjols og lignende
> kan du i øvrigt godt holde for dig selv eller i de dertil egnede
> grupper.

Gerne - så snart du dropper dine latterlige insinuationer og arrogante
formuleringer.

> Og du tror selv det er væsentligt?

Ja, det er helt afgørende.

> Fremgangsmåden for de to firmaer er
> den samme.

Siger du.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-03 16:19

> Ikke særligt overbevisende argument.

Mindst lige så overbevisende som dine.

> Gerne - så snart du dropper dine latterlige insinuationer og
> arrogante formuleringer.

Nej du stopper det nu. Der er i øvrigt ikke tale om insinuationer
eftersom du direkte i dit indlæg skriver, at CDWow må være fuskere.

> Ja, det er helt afgørende.

Og det baserer du på?

> Siger du.

Ja. Racoon er Canada-baseret, hvorfra forsendelserne sendes til
Tyskland og toldbehandles og videresendes til Danmark
CDWow er Hong Kong-baseret, hvorfra forsendelserne sendes til Sverige,
hvor de toldbehandles og sendes videre til Danmark.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 10-11-03 17:09

> Mindst lige så overbevisende som dine.

In your dreams.

> Nej du stopper det nu.

Hvad snakker du nu om? Tag nu noget beroligende - eller find dig en kæreste.

> Der er i øvrigt ikke tale om insinuationer
> eftersom du direkte i dit indlæg skriver, at CDWow må være fuskere.

Nej, jeg skrev "det må være noget fusker-sjov" som du godt kunne finde ud af
at citere ovenfor. Nu har du åbenbart glemt det igen? Det er lidt træls med
den slags diskussioner. Og vi har vist diskuteret at du må holde op med at
banke dine kærester.

> Og det baserer du på?

Hvad tror du selv? Det er da logik for burhøns at når man må importere noget
privat, men ikke erhvervsmæssigt, så kan man organisere sig i en
sammenslutning (klub/forening/whatever) og gøre det. Der er intet i loven
der forhindrer en erhvervsdrivende i at medvirke til den slags
organisering - det er et hul i loven simpelt hen, som bare gør det en anelse
mere besværligt end før.

> [...]
> CDWow er Hong Kong-baseret, hvorfra forsendelserne sendes til Sverige,
> hvor de toldbehandles og sendes videre til Danmark.

Ok, jeg troede du mente fremgangsmåden i forhold til medlemmer/kunder. Det
er det der erafgørende.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-03 16:22

> Det er ikke ulovligt at importere dem - det er ulovligt at
> forhandle dem.

Indtil videre er det kun Danmark og Grækenland, der rent faktisk har
implementeret InfoSoc-direktivet, hvilket sikkert er det Juul henviser
til.

Om man kan kalder det import eller forhandling kommer i og for sig ud
på et når den "private" import sker gennem et firma. Dette betyder, at
enten er FutureEntertainment, CDWow, Club Racoon mv. alle ulovlige i
henhold til InfoSoc-direktivet eller også er de lovlige.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-11-03 16:41

> [...]
> enten er FutureEntertainment, CDWow, Club Racoon mv. alle ulovlige i
> henhold til InfoSoc-direktivet eller også er de lovlige.

Under alle omstændigheder er det en fuldstændig grotesk lov og en skandale
at man i EU sådan løber efter producenterne til skade for forbrugerne.

Mikkel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-03 22:25

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev:

> Under alle omstændigheder er det en fuldstændig grotesk lov og en
> skandale at man i EU sådan løber efter producenterne til skade for
> forbrugerne.

Det kan jeg kun være enig med dig i. Det er trist, at politikerne
falder på halen overfor rettighedshaverne eller rettere musik- og
filmbranchen på den måde for bogbranchen og softwarebranchen nyder ikke
umiddelbart samme gunst hos politikerne.

Hvad værre er, at der også er en ubehagelig tendens til, at så snart,
der bliver råbt brud på ophavsretten så dømmer domstolene til fordel
for rettighedshaverne. Se eksempelvis afgørelsen om smartcards, hvor
domstolen kom frem til at tomme smartcards var omfattet af lov om
radio- og tv-virksomhed.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-11-03 22:29

> [...]
> filmbranchen på den måde for bogbranchen og softwarebranchen nyder ikke
> umiddelbart samme gunst hos politikerne.

Det virker også som om, at eurokraterne slet ikke har forstået, hvad det
handler om: Jeg ønsker i mange tilfælde region 1 film, ikke fordi jeg vil
spare penge, men fordi det er et andet produkt med et andet indhold -
f.eks., hvilket er helt afgørende, med andre valgmuligheder hvad angør sprog
(tale, undertekster osv.).

Mikkel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-11-03 17:41

> [...]

> med et andet indhold - f.eks., hvilket er helt afgørende, med
> andre valgmuligheder hvad angør sprog (tale, undertekster osv.).

Det er desværre nok svært at få politikernes øjne op for det. Såvidt
jeg ved er der også nogle ældre danske film, der aldrig er kommet i
region 2 men som findes i region 1. Med InfoSoc-direktivet er det
ulovligt at forhandle sådanne film i DK. Jeg ved også, at i hvertfald
en enkelt dansk forhandler af asiatiske film var forholdsvis tæt på at
lukke da direktivet blev vedtaget.

Jeg har også svært ved at se, hvad rettighedshavernes interesse i at
hindre køb og salg af r1 film i r2 området udover problemet med de ofte
sene biografpremierer, der er i Europa i forhold til i USA. Men det
burde dybest set være rettighedshavernes problem og ikke noget der
skulle lovgives om.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-11-03 22:30

> In your dreams.

I lige måde.

> Hvad snakker du nu om?

Hvad tror du?

> Tag nu noget beroligende - eller find dig
> en kæreste.

I lige måde.

> Nej, jeg skrev "det må være noget fusker-sjov" som du godt kunne
> finde ud af at citere ovenfor. Nu har du åbenbart glemt det igen?

Nej da.

> Det er lidt træls med den slags diskussioner. Og vi har vist
> diskuteret at du må holde op med at banke dine kærester.

Tror du ikke, at du skulle slappe lidt af før du sætter dig foran din
computer?

> [...]
> i at medvirke til den slags organisering - det er et hul i loven
> simpelt hen, som bare gør det en anelse mere besværligt end før.

At en butik vælger at kalde sig en klub ændrer ikke på at formålet er
salg med fortjeneste for øje. Eller du mener måske, at jeg kunne åbne
en dagligvarekæde og kalde det en velgørende institution, velgørende
overfor min pengepung, og opnå de skattemæssige fordele som det ville
give for mig og for dem, der handler?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 11-11-03 18:11

Morten Bjergstrøm skriblede:
> "David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev:
>
> At en butik vælger at kalde sig en klub ændrer ikke på at formålet er
> salg med fortjeneste for øje.

Og hvad så?

> Eller du mener måske, at jeg kunne åbne
> en dagligvarekæde og kalde det en velgørende institution, velgørende
> overfor min pengepung, og opnå de skattemæssige fordele som det ville
> give for mig og for dem, der handler?

Hvad har skattelovgivningen med sagen at gøre - endsige det komplet
usammenlignelige scenario?

Prøv nu at holde dig til sagen i stedet for at finde på ligegyldigheder som
du plejer.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-11-03 18:38

> Og hvad så?

Du tror åbenbart virkelig på, at man ved at kalde en ting for noget end
det er rent faktisk gør det til noget andet.

> Hvad har skattelovgivningen med sagen at gøre - endsige det
> komplet usammenlignelige scenario?

Det er faktisk en ret glimrende sammenligning, der tydeligt viser,
hvorfor du er galt på den.

> Prøv nu at holde dig til sagen i stedet for at finde på
> ligegyldigheder som du plejer.

Spørgsmålet er hvem, der plejer hvad.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 11-11-03 18:51

Morten Bjergstrøm skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev:

> Spørgsmålet er hvem, der plejer hvad.

Næ - det kan der slet ikke være tvivl om. Prøv at se hvem der i denne tråd
startede med latterlige personangreb.

David
FUT

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-11-03 19:12

> Næ - det kan der slet ikke være tvivl om. Prøv at se hvem der i
> denne tråd startede med latterlige personangreb.

Ja det gjorde du. <news:3faf7413$0$94861$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

At du ikke kan tåle at få at vide, at det ikke er acceptabelt uden at
have en overordentlig god grund, at udtale at navngivne firmaer må være
fuskere gør ikke budbringeren til mudderkaster.

> David
> FUT

Nej.

Men FUT dk.snak.mudderkastning, hvis det er det du ønsker men du kunne
gøre det nemmere for dig selv ved at bruge dit kill filter, hvis du
ikke kan tåle at høre sandheden.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 12-11-03 15:38

Morten Bjergstrøm skriblede:

> Ja det gjorde du.

Fæ - det var da dig der kom med latterlige påstande her:

> At du ikke kan tåle at få at vide, at det ikke er acceptabelt uden at
> have en overordentlig god grund, at udtale at navngivne firmaer må
> være fuskere gør ikke budbringeren til mudderkaster.

Hold nu kæft med dine latterlige misforståelser. Du er bare dum at høre på.

> hvis det er det du ønsker men du kunne
> gøre det nemmere for dig selv ved at bruge dit kill filter, hvis du
> ikke kan tåle at høre sandheden.

Er der nogen her der har probs. med sandheden er det vist dig.

EOD

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-03 15:48

> Fæ - det var da dig der kom med latterlige påstande her:

Nej. Jeg kommenterede det du skrev hverken mere eller mindre. At du
åbenbart ikke ønsker at stå ved, hvad du har skrevet anser jeg som
uendeligt uinteressant. Det er simpelthen hævet over enhver tvivl, at
du har skrevet, at CDWow må være et fuskerfirma.

> Hold nu kæft med dine latterlige misforståelser. Du er bare dum at
> høre på.

David det er dig, der skal holde kæft og det skal helst gå meget
hurtigt.

> Er der nogen her der har probs. med sandheden er det vist dig.

Nej.

> EOD

Mon du ved, hvad det betyder?

Din opførsel kan vi i øvrigt diskutere i dk.admin.netikette

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 05-11-03 13:36

Jeg har nu modtaget den Band of Brothers DVD - metalboks som jeg bestilte
16.10, men som jeg afbestilte igen 29.10.

Først var jeg lettet, for nu havde jeg da fået noget for de penge
DVDpusheren uberettiget har hævet på min konto.
Da jeg åbnede pakken lagde jeg straks mærke til at metalboksen havde fået
nogle store trykmærker og buler - hvilket selvfølgelig skyldes Post Danmarks
måde at håndtere deres pakker på, men det burde DVDpusheren vide. Pakken var
kun emballeret i en standard konvulut. Da jeg afgav min ordre d. 16.10, bad
jeg om at få boksen emballeret i en fast pakke for netop for at undgå buler.

Jeg har valgt at købe metalboksen (699 kr.), fordi jeg netop synes den er et
flot samlerobjekt, der pynter i min samling, hvis jeg var ligeglad, havde
jeg købt pap-udgaven af Band of Brothers. Derfor er jeg skide træt af, at
den er fuld af buler.
Er det bare mig der er hysterisk?

Jeg overvejer derfor nu at gå ned i min bank og gøre indsigelse (jeg
annulerede jo faktisk ordren d.29.10).

Martin Trier Lund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-03 14:49

Martin Trier Lund wrote:

> Jeg overvejer derfor nu at gå ned i min bank og gøre indsigelse (jeg
> annulerede jo faktisk ordren d.29.10).

Når du har fået pakken, kan du ikke gøre indsigelse hos banken. Du kan i
stedet benytte dig af returretten og sende pakken tilbage. Får du ikke
tilbagebetalt pengene, kan du gøre indsigelse.

Vær opmærksom på, at du nok ikke slipper for returportoen, eftersom du
bare kunne have ladet være med at modtage pakken. Ligesom du også
risikerer at skulle betale portoen fra forretningen (det afhænger af, om
den er blevet faktureret særskilt). Den eneste måde at undgå
portobetalingen på er nok at appellere til forretningen, men det lyder
ud fra dine tidligere indlæg ikke som om, det vil have den ønskede
virkning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-03 16:21

Kim Ludvigsen kalligraferede, i news:3FA8FFCA.B22@kimludvigsen.dk

> Når du har fået pakken, kan du ikke gøre indsigelse hos banken. Du
> kan i stedet benytte dig af returretten og sende pakken tilbage. Får
> du ikke tilbagebetalt pengene, kan du gøre indsigelse.

Forkert. Har man modtaget varen og vil benytte sig af de 14 dages
fortrydelsesfrist - så har banken intet at gøre med at skaffe ens penge
tilbage.

> Vær opmærksom på, at du nok ikke slipper for returportoen, eftersom du
> bare kunne have ladet være med at modtage pakken.

Meep. Du kan også blive bonnet for porto hvis du nægter at modtage pakken,
da det svarer til at benytte fortrydelsesretten - og i de tilfælde skal man
selv betale, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Det springende punkt i sagen er "annullering af ordren" - som udgangspunkt
kan man ikke annullere en ordre - det skal fremgå som en særlig rettighed og
det gør det ikke hos psuheren. Men man kan sige at det er i forretningens
interesse at man kan annullere, da man ellers blot kan fortryde - og det får
de ikke noget ud af.

Det væsentlige er at pengene blev hævet før afsendelse - det er et
aftalebrud, og på den baggrund kan man kræve betalingen tilbageført - det er
bare for sent nu.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-03 17:34

David T. Metz wrote:

> [...]
>
> Forkert. Har man modtaget varen og vil benytte sig af de 14 dages
> fortrydelsesfrist - så har banken intet at gøre med at skaffe ens penge

Du har selvfølgelig ret - jeg havde stadig hjernen indstillet på, at han
ikke havde fået pakken mht. indsigelse.

> Meep. Du kan også blive bonnet for porto hvis du nægter at modtage pakken,
> da det svarer til at benytte fortrydelsesretten - og i de tilfælde skal man
> selv betale, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Ja for fremsendelsesportoen, men man skal ikke have pungen frem på
posthuset for at betale returporto. Bliver firmaet egentlig opkrævet
gebyr/porto for returneringen af pakker, og kan man så blive bonnet for
det?

> Det væsentlige er at pengene blev hævet før afsendelse - det er et
> aftalebrud, og på den baggrund kan man kræve betalingen tilbageført - det er
> bare for sent nu.

Enig, som det også fremgik af mit svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-03 19:50

Kim Ludvigsen skriblede:

> [...]
> posthuset for at betale returporto. Bliver firmaet egentlig opkrævet
> gebyr/porto for returneringen af pakker, og kan man så blive bonnet

Nej. Det er "gratis" at få et brev/pakke retur hvis det ikke blev modtaget.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-11-03 19:26

> [...]
> jeg købt pap-udgaven af Band of Brothers. Derfor er jeg skide træt af, at

Enig min R1 udgave af samme er virkeligt flot på reolen

> Er det bare mig der er hysterisk?

nej, du har betalt for en hel vare og ikke en der er beskadiget - svineri -
handl med axeldvd i fremtiden - de har aldrig skuffet mig!

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-03 22:35

"Martin Trier Lund" <martin@nejtaktilspam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne høre om andre filmsamleres erfaringer med DVDpusheren -
måske
> er det bare mig, der er uheldig?

Jakob Madsen havde engang en webside med en guide til dvd butikker på
nettet. Her kunne man også skrive kommentarer til de forskellige butikker.
Desværre findes siden ikke længere.

Lad det være en opfordring til Jakob.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Soyo

Dato : 11-11-03 23:30

Jeg har bestilt mange film hos DVDPusheren, og er generelt tilfreds.
De er ikke super hurtige til at sende, men kan man leve med at vente et
par dage ekstra på filmene så er det faktisk et godt sted at handle efter
min mening.
Har én gang haft problemer da jeg returnerede en film. Der gik 3 ugers
tid før jeg fik pengene tilbage, og jeg måtte brokke mig i et par mails
til dem. Ellers har jeg ikke haft problemer.

Synes altid de svarer hurtigt på mails, forleden dag inden for 5 min.

Mvh
Oliver