download header til mp3
Fra : Kim Emax

Dato : 04-11-03 17:03

Hey

Jeg har ikke rodet synderligt meget med phps header funktion og vil lige
høre om der er nogen, der ved om det overhovedet kan lade sig gøre at
generere en header til download af mp3 filer?

Tanken er at have en fil, der hedder xyz.mp3, men i database har man de
korrekte info på kunstner og titel og det er dem, der vises, så zyx.mp3
bliver til "kurt og connie - jeg vil ha en blå ballon.mp3"

Og ja, det er helt legalt, det jeg har gang i

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-11-03 18:05

Kim Emax wrote:
> [...]
> zyx.mp3 bliver til "kurt og connie - jeg vil ha en blå ballon.mp3"
>
> Og ja, det er helt legalt, det jeg har gang i

Hej Kim,

Er det noget ala dette du søger:
---
header ("Content-Type: audio/mpeg");
header ("Content-disposition: filename=$row[artist] - $row[title]");
header ("Content-Transfer-Encoding: binary");
header ("Content-Length: $row[filesize]");

$fd = fopen ($row[filename], "rb");
fpassthru ($fd);

---

Det er et lille udklip fra en mp3-db jeg arbejder på i øjeblikket.

Jonas Jalling

Fra : Dan Molberg

Dato : 04-11-03 23:10

Jonas Jalling wrote:

> [...]
> fpassthru ($fd);
>
> ---
>
> Det er et lille udklip fra en mp3-db jeg arbejder på i øjeblikket.
Det er nok mere så man dowloader og ikke afspiller, så ville jeg prøve en
header("Content-type: application/octet-stream"); istedet......

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-11-03 23:55

Dan Molberg wrote:
<snip>

> Det er nok mere så man dowloader og ikke afspiller, så ville jeg
> prøve en header("Content-type: application/octet-stream");
> istedet......

Ja, sorry.. Det er øjnene, du ved nok

Jonas Jalling

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-11-03 00:35

On Tue, 4 Nov 2003 18:04:49 +0100, "Jonas Jalling"
<jonas@jalling.dk.invalid> wrote:

>header ("Content-disposition: filename=$row[artist] - $row[title]");

Jeg har vist selv været med til at udbrede den slags headers, men en
Content-Disposition har stadigvæk primært en disposition-type, fx
"attachment" (RFC2616, 19.5.1). Derudover skal der være tale om en
quoted string*. Dvs.:

$cd = "attachment; filename=\"{$row['artist']} - {$row['title']}\"";
header("Content-Disposition: $cd");

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: gider (og ikke gidder)

Fra : Kim Emax

Dato : 06-11-03 19:33

Peter Brodersen wrote:

> $cd = "attachment; filename=\"{$row['artist']} - {$row['title']}\"";
> header("Content-Disposition: $cd");

det spiller, men det gør dette også:

$cd = "attachment=\"$filename\"; filename=\"{$artist} - {$title}\"";

Så spørgsmålet er om det har en betydning?

Fra : Kim Emax

Dato : 06-11-03 19:33

Jonas Jalling wrote:

> [...]
> header ("Content-Transfer-Encoding: binary");
> header ("Content-Length: $row[filesize]");

Super, det spiller! Jeg har dog ikke testet med din disposition, men gået
direkte til Peters med qoutes

Har du også en tom filetype, i den boks, der popper op, når du henter
filerne?

Fra : Jonas Jalling

Dato : 06-11-03 19:52

Kim Emax wrote:
> Super, det spiller! Jeg har dog ikke testet med din disposition, men
> gået direkte til Peters med qoutes
>
> Har du også en tom filetype, i den boks, der popper op, når du henter
> filerne?
Du skal bare sørge for at tilføje .mp3 til slutningen af headeren.
header ("Content-Disposition: attachment; filename=\"{$row[artist]} -
{$row[title]}.mp3\"");

Jonas Jalling