Meget interessant, men også sørgeligt
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 04-11-03 16:48

For nylig blev en person klippet ude på hovedvejen vest for Herning.

To taxaer kommer kørende om natten på en øde hovedvej, og ser ikke den
fulderik der tosser rundt ude på vejbanen. Første taxa undgår ham
næsten(rammer ham med sidespejlet) og nummer to taxa indkasserer en
fuldtræffer. Fulderikken er dræbt på stedet.

Se, nu kommer jeg fra det område, og har aldrigt oplevet en taxa på den
strækning så meget som "næsten" overholde fartgrænsen. Farten er typiskt
ikke under 120km/t. Har selv været med en taxa der gik 220km/t på samme
strækning, men det er vist også den højeste fart jeg er kommet hjem med
efter en bytur.

Det var den sørgelige del. Nu kommer den interessante:

På spørgsmålet om farten var for høj har politiet svaret: "Vi kan bekræfte
at taxaerne kørte efter forholdene......"

Hmmm.....Hvordan kan man køre efter forholdene, og overse en person midt ude
på kørebanen? Kører manmåske lidt rigeligt tæt og for stærkt siden nummer 1
kan nå at korrigere men nummer to tager en direkte kollision med nu afdøde?

Lugter lidt i krogene af at nogen passer lidt ekstra på taxachaufførerne.
Især fordi jeg ved at flere taxaer har fået en advarsel for at køre over
100km/t i vestergade i Herning. Hvordan dælen skal man være skåret for
tungebåndet for at slippe med en advarsel for at køre mere end 100% for
stærkt i byzone?

Nå....Men en sørgelig historie er det. Ærgeligt at fuldskab skulle koste ham
den ultimative pris. Men det er nok ikke sidste gang bajere og sprit slår
nogen ihjel, indirekte eller direkte.

Henrik

Fra : EjS

Dato : 04-11-03 17:06

> [...]

> 100km/t i vestergade i Herning. Hvordan dælen skal man være skåret for
> tungebåndet for at slippe med en advarsel for at køre mere end 100% for

Det synes jeg lyder mærkeligt (udover det er sørgeligt). For ikke særlig
lang tid siden holdte politiet razzia her i Ålborg en sen lørdag aften.
Rigtig rigtig mange taxier blev taget for at køre for hurtigt.

Jeg har endda snakket med en chauffør der havde mistet kortet som følge af
for høj hastighed. Hvis det er rigtigt de holder hånden over chaufførerne i
Herning er det vist som følge af bonderøvsmentalitet (kommer selv fra
området :) og ikke en generel holdning ved politiet.

MVH EjS

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 04-11-03 17:16

> [...]
> Herning er det vist som følge af bonderøvsmentalitet (kommer selv fra
> området :) og ikke en generel holdning ved politiet.

Ved det ikke. Hørte det i radioen og undrede mig over hvorfor man behændigt
undgik at svare direkte på om farten var for høj.

Det skal ikke forståes sådan at jeg vil trække et ansvar over på taxaen.
Knægten har intet at gøre på en sort hovedvej i en brandert, og havde han
ikke selv valgt at drikke sig pissefuld ville han nok kunne have konkluderet
hvad resultatet ville blive.

Henrik

Fra : Kim Bak

Dato : 04-11-03 18:39

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Knægten har intet at gøre på en sort hovedvej i en brandert, og havde han
> ikke selv valgt at drikke sig pissefuld ville han nok kunne have

Hmm... kendte engang en pige, der blev kørt ned, da hun vadede fuld rundt på
en vej i Århus om natten. Hun 'slap med' en brækket hals og et stativ skruet
ind i kraniet i 6 uger. Og så fik hun forresten en bøde på 200 kr, som hun i
raseri valgte at sidde af.

Kim Bak

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 18:48

> hun fik forresten en bøde på 200 kr, som hun i
> raseri valgte at sidde af.

Jeg håber, hun også skulle betale mandens bil, da hun bulede den.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Hit

Dato : 05-11-03 08:49

Der er ikke påkørsels ret i Danmark, så selvfølgelig har chafføren
skyld hvis han har kørt for stærkt.

Niels

Fra : Tom

Dato : 04-11-03 19:07

> På spørgsmålet om farten var for høj har politiet svaret: "Vi kan bekræfte
> at taxaerne kørte efter forholdene......"

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, men jeg kan faktisk ikke huske en eneste
gang en taxa som har overholdt fartgrænserne hvis ikke der da har ligget
nogen og "sinket" dem foran.

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 04-11-03 20:03

> [...]
> 100km/t i vestergade i Herning. Hvordan dælen skal man være skåret for
> tungebåndet for at slippe med en advarsel for at køre mere end 100% for
Jeg skulle for sjov lige prøve at følge en taxa på viborgvej ude fra
ringvejen, og så ind midt i holstebro(50km/t er fartgrænsen på den vej). Da
jeg nåede 130km/t, trak han stadig fra mig, og der syntes jeg ligsom det gik
stærkt nok, så jeg opgav at finde ud af hvor hurtigt han egentligt kørte.
Jaja, jeg er ikke en skid bedre selv ved det godt, men skulle alligevel lige
se hvor hurtigt han kørte, for han overhalede satme hurtigt ude på
ringvejen.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 20:18

On Tue, 4 Nov 2003 20:02:48 +0100, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Jaja, jeg er ikke en skid bedre selv ved det godt, men skulle alligevel lige
>se hvor hurtigt han kørte, for han overhalede satme hurtigt ude på

For en del år siden havde jeg en kollega, som godt kunne lide at tirre
de andre bilister. Dét kunne eksempelvis gøres i lysreguleringer ved
at gasse lidt op. Således også en dag i Esbjerg UD ad Stormgade.
(bred "indfaldsvejen" dengang - 4 spor)

"Nabobilisten" hoppede på den, og de hamrede derud en 500 meters penge
indtil "kolonihaverne", hvor min kollega hamrede bremsepedalen i bund.
Den anden fortsatte for lidt senere at blive vinket ind af politiet.
Min kollega havde nemlig set "fotoudstyret", da han tidligere på dagen
kørte ind til byen...
-

Jég er ikke tilhænger af de der høje hastigheder i byområder -> ka' I
ikke droppe dét og køre stærkt på motorvejen istedet...

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 04-11-03 20:57

> [...]
lige
> se hvor hurtigt han kørte, for han overhalede satme hurtigt ude på

Engang jeg tog en taxi i Holstebro pralede chaufføren med at han havde været
oppe på 180 km/t hen ad Skivevej (før den blev bygget om)...

Men på den anden side. Alt hvad der kom ud af munden på ham var tom snak.
Dummere person har jeg aldrig mødt, tror jeg...

MVH EjS

Fra : Jæger

Dato : 05-11-03 08:07

Nu ved du jo ikke med sikkerhed at taxien kørte for stærkt. du har kun en
formodning.
I går aftes stod der lige pludselig en mand på kørebanen foran mig. Han var
helt i sort og trådte bare ud. Jeg undgik ham lige akkurat.
Jeg skriver ikke at ham var fuld men det er kun en formodning.
Min hastighed var 50 km i timen, men havde jeg ramt ham, så kunne det være
gået helt galt for ham.
Der skal så lidt til
Jeg tror ikke politiet holder hånden over nogen,

Poul

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-11-03 14:06

Henrik Mortensen wrote:
> Lugter lidt i krogene af at nogen passer lidt ekstra på
> taxachaufførerne.

Det er der! Har det fra en, der har kørt taxa i Herning.

Ja netop.

mvh
Henning