MS Windows
briani 27239
ved ikke om det er OT
Fra : Keldorff

Dato : 04-11-03 16:36

Hej med Jer

Ved "kold" start finder bios fint min Maxtor harddisk. Når jeg når frem til
xp login billedet er pcen død. Musen virker fint men windows reagerer ikke
når jeg brøver at logge mig ind. Når jeg så resetter maskinen, så kan bios
ikke finde min harddisk mere??

Hvad sker der, er det virus, eller er bios defekt? Kan det klares ved at
flashe bios?

René Keldorff

Fra : Jens

Dato : 04-11-03 18:14

"Keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der, er det virus, eller er bios defekt? Kan det klares ved at
> flashe bios?

hvor stor en strømforsyning har du i den ?

Mvh Jens

Fra : Keldorff

Dato : 04-11-03 19:18

pcen er "ny" med en strømforsyning på 300 watt.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 04-11-03 19:42

Sidder den rigtigt i forhold til master/slave ?? Har du prøvet at tjekke om
dine kabler er ok ?
Får den strøm nok (har du prøvet med et andet kabel) ?

Fra : Keldorff

Dato : 04-11-03 19:51

....den har virket uden at der er pillet ved den. Pludselig kom problemet som
blev værre og værre og endte med at det ikke kan lade sig gøre at logge sig
ind pga. frysning (bemærk at musen virker). Hvordan tjekker jeg om den får
strøm nok. I bios er spændingen 3 5 og 12 v konstant, men om de er det ved
belastning kan jeg vel ikke tjekke?

René

Fra : Jens

Dato : 04-11-03 20:28

"Keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan tjekker jeg om den får
> strøm nok. I bios er spændingen 3 5 og 12 v konstant, men om de er det ved
> belastning kan jeg vel ikke tjekke?

Kig på cputemperaturen, en lille psu giver for lidt strøm til at drive
blæsreren, og cpuèn bliver varm.
Er der støv på blæserne ?
Kør med siden afmonteret og se om det giver noget.

Mvh Jens

Fra : Leif Poulsen

Dato : 04-11-03 21:09

"Keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> når jeg brøver at logge mig ind. Når jeg så resetter maskinen, så kan bios

Hej

Kan du komme ind i fejlsikret tilstand?

Mvh

Leif

Fra : Keldorff

Dato : 05-11-03 16:54

nej, det er som om disken forsvinder fra bios og ud i det blå.

Fra : Leif Poulsen

Dato : 06-11-03 00:12

<KLIP>
> nej, det er som om disken forsvinder fra bios og ud i det blå.

> "Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse

Har du prøvet at sætte et andet strømstik til harddisken og evt. tage CD-ROM
fra?
Står harddisken i BIOS til Auto også med størrelsen?
Hvad siger FDISK eller andet fra en bootdiskette om harddisken?
Har du prøvet at hente en bootdiskette fra Maxtor og checke disken?

Mvh

Leif