Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmeside problem!
Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 04-11-03 16:21

Jeg har nu fået et par henvendelser, om at det er svært at finde billederne
på min hjemmeside.
Er der nogen som vil komme med forslag til evt. forbedringer eller
kommentarer.
Når man selv har lavet det, synes alt jo indlysende og naturligt, men vi har
jo ikke alle samme tankegang.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 04-11-03 16:51

Min oplevelse på http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Jeg har ofte været inde på din side og se de flotte fotos. Det samme sker
ofte. Jeg prøver først at trykke på titlen "Mørke Mose". Det kan man ikke.
Så trykker jeg på fotografen - men der får man et index. Det er ikke det
vilde, der kunne gøre det lidt bedre. Bare et link på titlen ville gøre
meget for mig.
Evt vise ugens foto straks man kommer ind på siden.

2003, uge 45 Renate Jacobsen Mørke Mose 45
2003, uge 44 Winnie Maj Jørgensen Dansk sommer pige 61
2003, uge 43 Hans Chr. Sørensen Summertime

Jan

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 04-11-03 17:11

Hej Jan!
Det du henviser til her er slet ikke min hjemmeside, men et forum hvor alle
og enhver kan uploade et billede, som derefter kan diskuteres i dette forum.
Min hjemmeside findes på www.fotofritid.dk.

Hilsen Hans

-

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 04-11-03 17:28

Sorry. Tog linket fra en anden tråd tidligere i dag.

Mine indtryk af din rigtige hjemmeside
http://www.fotofritid.dk/ set med IE 6 og opløsning på 1024 * 768

Forsiden:
Klassisk opbygning så det er til at finde ud af.
Ville centrere "Siden er sidst opdateret: 02. november 2003 kl. 22:41"
Måske har du en enkelt farve for meget - rød, gul, sort, hvid og blå. Giver
lidt rodet look. Tror det ville give mere "balance" med en farve mindre.

Gammelt galleri:
Misundelsesværdige billeder. Eneste ting som måske kunne gøre det lidt
bedre. Lav det så man kan klikke "tilbage" eller noget i den stil.
Evt fjerne target=_parent, så man stadig har framesettet. Dette kan
selvfølglig ødelægge billedeoplevelse. Tror muligvis en popup med billedet
ville være på sin plads her.

Galleri:
Samme som gammel

Coppermine
Synes det er til at finde ud af. Måske skulle du slette de andre gallerier
og ligge alle i coppermine.

Lidt om mig selv:
Godt og roligt look.

Menuen
Jeg ville slette "Du er besøgende nr." og fotokritik logoet.

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 04-11-03 17:48

Til Jan Emil!
Tak for din tilbage melding. Jeg vil tage det til efterretning.
M.h.t. de 'gamle' gallerier, så stammer de fra en tidligere hjemmeside jeg
har haft, og det var egentlig min mening enten at slette dem helt når der er
flere billeder i Coppermine, eller evt. flytte de bedste med over.

Hilsen Hans

--------------

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-11-03 20:43

Jan Emil Christiansen wrote:

> Coppermine
> Synes det er til at finde ud af. Måske skulle du slette de
> andre gallerier og ligge alle i coppermine.

Tja jeg synes, at fotogallerier lavet med "Coppermine" er noget
værre rod, der er så meget som forstyrer og stjæler opmæksomhed-
den fra billederne, og alle gallerierne kommer jo til at ligne
hinanden, så er det ikke er til at se forskel på Per og Pouls
fotogalleri, og så overholder sites lavet med "Coppermine" ikke
html-standarden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-11-03 18:23

On Tue, 4 Nov 2003 17:11:21 +0100, "Hans Chr. Sørensen"
<hcstune-no-spam@yahoo.dk> wrote:

>Hej Jan!

Jeg hedder ikke Jan, men ...

>Det du henviser til her er slet ikke min hjemmeside, men et forum hvor alle
>og enhver kan uploade et billede, som derefter kan diskuteres i dette forum.

på grund af sammenfaldet med din anden tråd og den berettigede kritik
af tilgængeligheden på den url det er om der, var jeg også i tvivl.

>Min hjemmeside findes på www.fotofritid.dk.

Jeg har ikke været ude i alle hjørner, men umiddelbart forkommer den
overskuelig og lettilgængelig - og så har du jo mange dejlige fotos.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 04-11-03 20:27

Hans Chr. Sørensen wrote:

> [...]
> kommentarer.
> Når man selv har lavet det, synes alt jo indlysende og naturligt, men vi har

Hej Hans. Prøv evt. også at spørg i dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
der sidder folk der er vant til at bedømme design og brugervenlighed af
hjemmesider.

mvh
Rasmus

Fra : Pico

Dato : 04-11-03 22:44

Rasmus Hansen wrote:

> Hej Hans. Prøv evt. også at spørg i dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
> der sidder folk der er vant til at bedømme design og brugervenlighed
> af hjemmesider.

Jeg har endnu engang været inde og kigge på din hjemmeside. Nu
spørger du denne gang om funktionerne på den.
Jeg synes den virker overskuelig og hurtig, men jeg bryder mig ikke
om coppermine, det er selvfølgeligt smart med kommentare, det kan
dog også laves i alm. html så jeg kan ikke se nogen fordel ved den.
Efter min mening er den bare grim og tumberne er også mindre.
Ellers synes jeg siden er fin, uden dog at have afprøvet alle link
Billederne er som sædvanligt bare superb.
Pico
Fjern SPAM i adressen.

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 05-11-03 09:27

Tak til alle som har deltaget med kommentarer og forslag.

Hilsen Hans