Direkte Benzinindsprøjtning??? A hvad for ~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-11-03 16:08

Kære Bil "Hoveder"

Sidder her med nyeste nummer af Bil magasinet og har lige læst deres
artikel om 98 kontar 95 oktan benzin og nyere motorer og sidder her og
undrer mig.

De ævler noget om "Direkte Benzinindsprøjtning" Men har "alle" biler på
vejen ikke det i dag. Hvis at man altså lige ser bort fra diverse lig og
museumsklenodier (Sorry kunne ikke lade være) .

eller det mig der tager fejl når at jeg i mine øre synes at "benzin
indsprøjtning" og "Direkte Benzinindsprøjtning" mere eller mindre lugter
af det samme?
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-11-03 16:19

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> eller det mig der tager fejl når at jeg i mine øre synes at "benzin
> indsprøjtning" og "Direkte Benzinindsprøjtning" mere eller mindre lugter
> af det samme?

Min Golf II fra 90, havde indsprøjtning, men ikke direkte, istedet for
karburatoren, var der en elektronisk forstøver, men bensin/luft blandingen
blev stadig fordelt som var det med karburator.

Nu må folk lige rette mig hvis jeg er på galt vej, men det er jo nok det
forskellen er så, direkte, smider bens/luft direkte i cylinderen, ikke
direkte suger selv blandingen.

Mvh
Jacob

Fra : TJ

Dato : 04-11-03 20:17

> Min Golf II fra 90, havde indsprøjtning, men ikke direkte, istedet for
> karburatoren, var der en elektronisk forstøver, men bensin/luft
> blandingen blev stadig fordelt som var det med karburator.

Det har ikke noget med spørgsmålet at gøre, men Golf II fra 90 er en god bil
Jeg har lige solgt min for 17.000 kroner.
Har haft den i 5,5 og har kørt 190.000 kilometer i den. Bilen har kørt
totalt 320.000 km og den største rep. jeg havde var nye ventilløftere.
jeg gav 68.500 for den.
mvh TJ
PS jeg ved godt, at jeg skulle have byttet den til en Diesel, men jeg fik
det aldrig gjort

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-11-03 16:58

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
>
> eller det mig der tager fejl når at jeg i mine øre synes at "benzin
> indsprøjtning" og "Direkte Benzinindsprøjtning" mere eller mindre lugter

"Almindelig" benzinindsprøjtning sprøjter ind i indsugningsmanifolden ét
eller flere steder, hvor direkte indsprøjtning sprøjter direkte ind i
forbrændingskammeret, deraf navnet.

--
/Rune

Fra : peter

Dato : 04-11-03 18:27

"Rune Larsen" <rune(DOT)larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Almindelig" benzinindsprøjtning sprøjter ind i indsugningsmanifolden ét
> eller flere steder, hvor direkte indsprøjtning sprøjter direkte ind i
> [...]

samme system som fra nogle japanske modeller kendes som GDI motorer og fra
WV som FSI motorer som er direkte indsprøjtning

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 05-11-03 22:09

> samme system som fra nogle japanske modeller kendes som GDI motorer og fra
> WV som FSI motorer som er direkte indsprøjtning

Ja nogen nyhed er der jo ikke just tale om. Lad mig straks tilstå, jeg har
ikke læst omtalte artikel, da intet ligger mig mere fjernt end at købe et
blad til næsten 50,- kr for at læse om et problem jeg har kendt til og
kæmpet imod i 5½ år, men som ingen sådan rigtig har villet tro på
eksisterede. Må jeg i stedet i al beskedenhed henvise til min hjemmeside
http://home8.inet.tele.dk/tal som omhandler lidt problemer med en Carisma
med ovenfor omtalte GDI-motor.

mvh
Torsten A. Laursen