Erfaring med skift fra Telmore til Telia?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 04-11-03 16:03

Hej!

Er der nogen her der har erfaring med skift fra Telmore til Telia?

Tænker specielt hvad der i praksis sker hvis man går ned i en eks. telekæden
biks og
udfylder nummerporteringspapirerne, altså om man får telefonen med med det
samme eller
først når nummeret ER flyttet over til Telia?

Eller hvis man ikke får den med med det samme, om man så skal betale med det
samme eller
først betaler ved afhentningen?

Andet der er værd at vide om overflytning fra telmore til telia....?

Mvh Henrik

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-11-03 18:12

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Er der nogen her der har erfaring med skift fra Telmore til Telia?

Er der virkeligt nogen, der kunne finde på noget sådant?

-cb

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-11-03 21:23

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der virkeligt nogen, der kunne finde på noget sådant?
>
> -cb

Næh - man sku' tro det var en trold !
Personligt vil jeg ALDRIG have noget med Telia at gøre igen - magen til
amatører skal man lede meget længe efter !
Men hvis du er til at få dine fakturaer delt op over et ukendt antal måneder
er det lige firmaet at binde sig til.
Og glæd dig - Telia kan ikke fortælle dig om de er færdige med
efterfaktureringen - eller om der kommer mere de har glemt.....
Du kan også være heldig at blive sendt til inkasso - for noget du betalte
for et år siden....

Nyd turen !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 04-11-03 22:11

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> efterfaktureringen - eller om der kommer mere de har glemt.....
> Du kan også være heldig at blive sendt til inkasso - for noget du

Er det så slemt med telia??

Tobias

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-11-03 22:44

"Tobias Haugaard Klint" <Tobias_H_Klint@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det så slemt med telia??
>
> Tobias

Yep - hvis du arbejder i en lidt større virksomhed her på sjælland (ved ikke
hvor meget Telia er på fastnet-markedet i jylland) så prøv at spørge
IT-afdelingen (plejer at være dem der står for tele i firmaerne) om de har
prøvet Telia.....
Jeg har nu været flere steder hvor de pæne piger får helt røde ører hvis de
kommer til at høre IT-folket tale om deres oplevelser med Telia - det er
ikke for børn !
PT er jeg i et delvist svensk firma. Selvom dk afdelingen er dansk prøvede
Telia liiige at lægge os ind under deres egen support - i Stockholm ! Og det
skulle betyde at al fysisk service her i københavn lige skulle starte bilen
først og køre hertil fra Stockholm...
Det fik vore IT-folk dog sat en stopper for.

Telia er forresten på vej ud af firmaet....og kommer ikke ind igen !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-11-03 07:57

Kan da lige fortælle at jeg som privatbruger har haft telia i mere end et år
på mobilen, og har endnu ikke været udsat for et eneste problem fra dem.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-11-03 05:40

"Hans Pedersen" <warcaos@hotmail.com> wrote in message
> Kan da lige fortælle at jeg som privatbruger har haft telia i mere end et
år
> på mobilen, og har endnu ikke været udsat for et eneste problem fra dem.

Man kan jo altid være heldig. Jeg har nu heller ikke verdens bedste
erfaringer med Telia. Men noget helt andet er, selv hvis Telia havde super
service, hvorfor så vælge dem frem for så meget andet? Jeg kan ikke se at de
tilbyder noget fordelagtigt?.

/Jacob

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-11-03 02:04

tja.. det kan man jo så sidde og tænke over. Eneste grund til jeg har telia
er så deres Express abb. da jeg dagligt sender mellem 50 og 150 beskeder.
Man betaler bare et fast beløb på 120kr og det er det.. det kan vist ikke
gøres meget billigere.. vel?

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-11-03 20:29

> [...]
> Man betaler bare et fast beløb på 120kr og det er det.. det kan vist ikke

Jeg har altid undret mig over hvem der rent faktisk kunne drage fordel af
det abbonnement, og det er altså dig kan jeg forstå. Du har nok ret, hvis
man sender så mange sms'er er der næppe et billigere selskab.

/Jacob

Fra : Henrik Andersen

Dato : 06-11-03 08:35

Jamen så er vi i al fald to der har glæde af Telia....

Jeg sender mellem 0 og 300 sms om dagen....

De fleste er jokes der sendes videre til venner og bekendte,
selvfølgeligt via en sms liste...
Ellers ville det jo tage hele dagen...

Mvh Henrik

Fra : Jacob Andersen

Dato : 06-11-03 23:07

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg sender mellem 0 og 300 sms om dagen....
>
> De fleste er jokes der sendes videre til venner og bekendte,

Gud hvor heldigt at jeg ikke er en af dine venner eller bekendte. Jeg ville
da hade at få sådan nogle ligegyldige SMS'er i tide og utide.

/Jacob

Fra : Siemens Nørd

Dato : 07-11-03 00:00

> Gud hvor heldigt at jeg ikke er en af dine venner eller bekendte. Jeg
ville
> da hade at få sådan nogle ligegyldige SMS'er i tide og utide.
>
> /Jacob

Hehe, dem jeg sender til er ellers glade for det,
jeg sorterer grundigt hvem der får hvad...

Og hvis de ikke vil ha sms får de ingen,
der er ikke så meget at hade der

Mvh Henrik

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-11-03 15:57

>Jeg har altid undret mig over hvem der rent faktisk kunne drage fordel af
>det abbonnement, og det er altså dig kan jeg forstå. Du har nok ret, hvis
>man sender så mange sms'er er der næppe et billigere selskab.

Har for i tiden bare brugt mit CBB "abb." og andre abb til at sende SMS
igennem. Men her i slutningen af sidste måned brandte jeg lige 17 kr af
på SMS'er på en aften og ja så kunne jeg godt se matematikken i det og
valgte så at oprette mit Express.

Ringede ind til Telia den aften og der sagde deres kundeservice at jeg
havde sendt ca 32 sms indefor de første 2 timer at jeg har haft mit
Express.

Flemming Jacobsen
Som savner en SMS tæller til enten sin 6610 eller 3310

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-03 02:56

> Er det så slemt med telia??

Lad mig bare sige det sådan.
Telia er det Teleoperatør der bliver klaget MEST over.
Så du dummer dig virkeligt hvis du skifter til dem.
Ikke at jeg skal tvinge dig til på nogen måde at gå over til Telia men jeg
kan ærligt talt ikke rigtigt
se den fede fidus ved det. Derimod kan jeg se læssevis af problemer og
dårligt service.
Det er som at gå fra gud til fanden jo

Steven.
--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-11-03 09:05

> Er der virkeligt nogen, der kunne finde på noget sådant?
>
> -cb

Ja, mig, jeg sender for ca 300 Kr sms om ugen,
hvis jeg bare sender som jeg lyster...

Du kan jo så selve regne ud hvad jeg sparer på en måned eller et år...

Mvh Henrik

Fra : Bo Larsen

Dato : 05-11-03 09:24

Henrik Andersen wrote:

> Ja, mig, jeg sender for ca 300 Kr sms om ugen,
> hvis jeg bare sender som jeg lyster...

Tja! Jeg har Telia Bredbånd, Telia Fastnet, og 3 Telia Mobil-abonnementer,
og har haft det i over 2 år. Jeg har endnu ikke oplevet problemer,. heller
ikke med fakturering.

Det hele minder lidt om den hetz der køret i gruppen for et par år siden.
Den gang var det bare Debitel det gik ud over.

Det skal da også lige siges at jeg har sagt eet mobil-abonnement op hos
Telia. Der var ikke noget med efter-fakturering eller andet.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-11-03 09:45

Det er godt nok nogle grimme historier i disker op med ang. Telia.

Jeg har ringet til Telia og foreslået dem at svare på
evt. kritik i denne nyhedsgruppe,
ellers løber det sgu da HELT af sporet

Jeg har også spurgt om det er muligt at fået spærret
for udgående opkald på Telia Express, det er det ikke.
MEN man kan få forbrugskontrol på (50 Kr og op.)
Så kan de da ikke komme senere og sige at der er
ringet for mere end 50 Kr pr. md. bag efter....

Man kan også få udspecificeret regningen,
så man kan se hvem, hvad og hvor og hvor længe

Mvh Henrik

Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-11-03 09:47

P.S. Der er GRATIS at få udspecificeret regning hos Telia...

Fra : Maria

Dato : 05-11-03 09:57

> [...]
> ringet for mere end 50 Kr pr. md. bag efter....
>
> Man kan også få udspecificeret regningen,
> så man kan se hvem, hvad og hvor og hvor længe

Grunden til jeg spurgte i et andet indlæg var, at jeg har en kollega, hvor
datteren bruger for ca. 100,-om ugen på at ringe og sms'e (datteren har
taletid hos TDC). Min kollega vil så finde noget som er billigere og havde
hørt om Telia Express hvor sms'er er gratis. Hvis man så kunne lave et max.
på måske 150,-pr. mdr. men stadig sende sms'er ville det jo være godt.

Men sådan som jeg forstår det, så kan man ikke gøre sådan.

Fra : Irene

Dato : 05-11-03 10:36

Når vi nu er i gang, så vil jeg også gerne komme med en klage i håb om at
Telia selv læser det. Jeg synes ikke, at det kan være rigtigt, at de ikke
kan svare på simple spørgsmål over en mail. Er der en grund til, at de har
support pr. mail, men ikke rigtig vil bruge det til noget? Jeg er xpress
kunde og vil bare gerne vide, om man ikke kan få at vide, hvor mange sms'er
man har sendt. Jeg ved godt, at det er gratis, men det vil da være meget
rart at at måske stod på regningen. Mange andre selskaber har en service der
hedder at man kan tjekke sin saldo. Da jeg spurgte Telia om man kunne det
hos dem enten via sms eller på deres hjemmeside fik jeg det svar, at man
kunne sætte en spærre på sin mobil.. eeh..
Desuden forlanger de ved simple spørgsmål som de to jeg lige har nævnt at
man oplyser kundenummer og hvad man nu ellers kan fortælle om sig selv. Hvad
skal de bruge det til?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-11-03 16:06

On Wed, 5 Nov 2003 10:35:43 +0100, "Irene" <irene@zurfer.dk> wrote:

> [...]
>man oplyser kundenummer og hvad man nu ellers kan fortælle om sig selv. Hvad

De kan gå ind på din profil og se hvor mange sms'er du har sendt, Der er
så bare lige det problem at de (kundesupporterne) skal sidde og tælle
sms'erne enkeltvis, da de bare kommer i en listeform med en sms pr
linie.

Men jeg savner nemlig også den funktionalitet så at jeg kan se om jeg
realt set sparer penge med mit Express eller sætter penge til.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Andersen

Dato : 06-11-03 16:30

> [...]
>
> Men jeg savner nemlig også den funktionalitet så at jeg kan se om jeg
> realt set sparer penge med mit Express eller sætter penge til.

Køb evt en Nokia 9210i eller en SE T610, det er super let at se hvad
der er sendt til hvem hvornår, og om de har modtaget det...
OG selvfølgelig hvor mange....

Er LIDT i tvivl om der er tæller i SE T610, men NÆSTEN sikker....

Er jo altid rart at vide om man har dummet sig eller om man
har lavet en go' forretning...

Mvh Henrik

Fra : Jacob Andersen

Dato : 06-11-03 23:09

> [...]
> OG selvfølgelig hvor mange....
>
> Er LIDT i tvivl om der er tæller i SE T610, men NÆSTEN sikker....

Den er god nok. Der er SMS-tæller i T610

/Jacob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-11-03 15:54

On Thu, 6 Nov 2003 16:30:22 +0100, "Henrik Andersen"

>Køb evt en Nokia 9210i eller en SE T610, det er super let at se hvad
>der er sendt til hvem hvornår, og om de har modtaget det...
>OG selvfølgelig hvor mange....

Nu er jeg ikke lige SE fan og så vidt jeg ved så er Nokia 9210'eren en
Communicator og den er så rimeligtstor at slæbe rundt på. Findes der
ikke et eller andet addon java program man kan hente som kan tælle
sms'er.

Vil heller ikke til at købe ny mobiler, har det fint med min 6610 og min
3310, den sidste bruges kun til at sende og modtage sms'er på.
Flemming Jacobsen