MS Windows
briani 27239
farver i paint f**** up
Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-11-03 15:56

min knægt og jeg har fundet nogle billeder på nettet han gerne vil
farvelægge i paint og da jeg viser ham hvordan er alle farverne grå i en
elller anden udstrækning!?

jeg kan vælge de rigtige farver i bunden, men uanset hvad jeg vælger (gul,
blå, rød etc.) så er de bare en eller anden udgave af grå/sort.
kan i fortælle mig hvad der er galt?
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : BJ.DK

Dato : 04-11-03 16:01

> jeg kan vælge de rigtige farver i bunden, men uanset hvad jeg vælger (gul,
> blå, rød etc.) så er de bare en eller anden udgave af grå/sort.
> kan i fortælle mig hvad der er galt?

Hmmm...kan det være fordi billedet i sig er gemt som monikromt bitmap? -
Prøv at klikke "filer - gem som" og vælg "24-bit bmp".

Jeg ved det ikke, men bare et forslag?

BJ.DK

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-11-03 16:14

> Hmmm...kan det være fordi billedet i sig er gemt som monikromt bitmap? -
> Prøv at klikke "filer - gem som" og vælg "24-bit bmp".
>
> Jeg ved det ikke, men bare et forslag?

fint forslag - det var gif billeder og jeg gemte dem så bare som alm bitmap
og det nye bitmap billede kunne jeg så nemt farvelægge - tusind tak for et
hurtigt svar!