Fiat tipo galvanisering
Fra : Rune Larsen

Dato : 04-11-03 15:50

Hej gruppe

Ved nogen hvilket år fiat-tipo gik over til at blive galvaniseret?

--
/Rune

Fra : Henrik B.

Dato : 04-11-03 16:13

Rune Larsen wrote:
:: Hej gruppe
::
:: Ved nogen hvilket år fiat-tipo gik over til at blive galvaniseret?

Alle modeller...

M.v.h.

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-11-03 16:17

Henrik B. wrote:

> Alle modeller...

Ja'e, jeg googlede lidt tilbage i gruppen og fandt ud af det osse.
Hvad der overrasker mig er at der åbenbart er anvendt samme "galvanisering"
på uno'er, og den 92'er jeg kører i pt. kan ihvertfald sagtens ruste

--
/Rune

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-11-03 16:17

On Tue, 04 Nov 2003 16:17:03 +0100, Rune Larsen
<rune(DOT)larsen@tiscali.dk> wrote:

>Ja'e, jeg googlede lidt tilbage i gruppen og fandt ud af det osse.
>Hvad der overrasker mig er at der åbenbart er anvendt samme "galvanisering"
>på uno'er, og den 92'er jeg kører i pt. kan ihvertfald sagtens ruste

Galvaniseringen holder joh også kun så længe at den ikke bliver
beskadiget. Arbejde i en byggemarked her i sommerferien og vi skulle
treverser op. Bare at slag med en hammer (gummihammer eller ej) så var
galvaniseringen på det sted ødelagt.
Flemming Jacobsen

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-11-03 16:41

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> beskadiget. Arbejde i en byggemarked her i sommerferien og vi skulle
> treverser op. Bare at slag med en hammer (gummihammer eller ej) så var

Det er rigtigt - på unoen er der en del små tæringer på taget lige bag
forruden. Jeg antager en del af dem er startet som stenslag.
Skærmkanter er fine og hjørnet foran forruden ligeså.
Samnlingen ml bund og side der løber under dørene er ikke helt undersøgt
endnu, men det ser ikke så slemt ud sådan lige ved første øjekast.

--
/Rune

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-11-03 16:29

Fiat Tipo er ikke galvaniseret i bunden....!
Men på resten af karossen er der virkelig gjort noget ud af det.
Bagklappen er af noget fiberting, det eneste på bilen der ikke ruster.

Så ja, alle modeller, men ikke 100% galvanisering

Michael (som har prøvet en Tipo, har nu en anden bil)

Fra : Torben E

Dato : 04-11-03 16:24

"Rune Larsen" <rune(DOT)larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Ved nogen hvilket år fiat-tipo gik over til at blive galvaniseret?
>
> --
> /Rune

Det er vist ikke af så stor betydning, (læs) de ruster alligevel fint.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/