MS Windows
briani 27239
Computer låser
Fra : Vidal

Dato : 04-11-03 13:49

Win98, 120mb Ram. Outlook Express.

Jeg har (fået) et problem. Det er formodentligt
svært eller umuligt at svare på, men det kunne jo
være en havde en lys ide.

Hvis jeg henter f.eks en stor grafik fil i news,
og filen er delt op i 100vis af småfiler, låser
computeren lidt oftere end det er sjovt, når den
har hentet et varierende antal filer, somme tider
100, sommetider færre, sommetider flere. Ofte får
jeg også sort skærm, og der er ingen anden vej ud
af det end at resette.

For at det ikke skal være manglende hukommelse, har
jeg sat min memorymanager (TurboMem) til at undgå,
at der er mindre en 32 mb fri RAM. Det hjælper
imidlertid ikke.

Jeg har ellers ikke problemer med, at den låser

For at være lidt opfindsom downloadede jeg 40tude og
forsøgte igen at at hente filerne, men nøjagtigt
samme billede gentog sig: computeren låser, der bliver
sort skærm.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Doktoren

Dato : 04-11-03 16:52

Jeg ville ikke bruge programmer som turbomem, da de ofte går ind og
skal analysere en masse processor, der gør computeren langsommere...
Det er min erfaring at disse programmer skader mere end de gavner....

Fra : Vidal

Dato : 05-11-03 21:03

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:TWPpb.4866$1h3.600@news.get2net.dk...
> Jeg ville ikke bruge programmer som turbomem, da de ofte går ind og
> skal analysere en masse processor, der gør computeren langsommere...
> Det er min erfaring at disse programmer skader mere end de gavner....

Well, jeg har fået det råd i en anden gruppe, at skrue
ned for hardwareaccelleration, og det ser ud til at virke.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard