Anbefaling til nyt bundkort
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 04-11-03 13:03

Jeg har set mig lidt lun på de nyeste ASUS kort, men er i tvivl om hvad
fordelene er ved P4C800 i forhold til P4P800? Der er ca. kr. 300 at spare på
at købe P4P800!

Forslag til alternativer modtages også gerne... Jeg søger den best mulige P4
baserede performance (måske vil jeg ikke benytte mig af overclocking - men
jeg accepterer ikke blæsere på selve motherboarded!)

/Rolighed

Fra : Allan / Kolding

Dato : 04-11-03 23:02

Prøv at se dette.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837982

Kører dog selv med P4P800 ( som jeg er meget glad for ), men har lige
install. dette
soltek bundkort i en pc i sidste uge.
Og jeg var meg imponeret af dette bundkort.
Her får man godt nok noget for pengene.
Og det kører bare !
--
Allan / Kolding

Fra : Hans

Dato : 05-11-03 06:30

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set mig lidt lun på de nyeste ASUS kort, men er i tvivl om hvad
> fordelene er ved P4C800 i forhold til P4P800? Der er ca. kr. 300 at spare

> at købe P4P800!

Jeg har lige skiftet fra P4P800 til P4C800-E, begge Deluxe, og ingen tvivl
om at P4C800-E er hurtigere.

De sidste 300 kr. er efter min mening givet godt ud.

/ Hans

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 05-11-03 11:21

"Hans" <kvik@mail.tdcadsl.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> på
> >
> Jeg har lige skiftet fra P4P800 til P4C800-E, begge Deluxe, og ingen tvivl

Ingen tvivl? Hvorledes har du bemærket dette?

/Rolighed

Fra : Hans

Dato : 05-11-03 12:01

> "Hans" <kvik@mail.tdcadsl.dk.invalid> wrote in message
> spare

> Ingen tvivl? Hvorledes har du bemærket dette?

Hurtigere opstart, højere score i memoryspeed og diskindex i SiSoft Sandra,
højere score i 3Dmark osv. Begge bundkort er testet med nyinstalleret
system.

/ Hans

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 05-11-03 14:27

> Hurtigere opstart, højere score i memoryspeed og diskindex i SiSoft
Sandra,
> højere score i 3Dmark osv. Begge bundkort er testet med nyinstalleret
> system.

Og alt hvad der er blevet skiftet er motherboard? Intet andet?

/Rolighed

Fra : JK

Dato : 05-11-03 14:53

On Wed, 5 Nov 2003 14:27:27 +0100, "René Rolighed Christensen"
<spambox@freestyler.dk> wrote:

>"Hans" <kvik@mail.tdcadsl.dk.invalid> wrote in message
>Sandra,
>
>Og alt hvad der er blevet skiftet er motherboard? Intet andet?

Asus P4P800 er uden PAT, som C800 har.

http://www.beyond3d.com/reviews/asus/p4c800/

hvad det er.

I starten med P4P800 vad der en smutvej i bios til at få PAT
alligevel. Sorteper var Intel, som var snydt for licens penge. Den
genvej er vist lukket nu.

mvh

John

Fra : Hans

Dato : 05-11-03 15:26

> "Hans" <kvik@mail.tdcadsl.dk.invalid> wrote in message
> Sandra,
>
> Og alt hvad der er blevet skiftet er motherboard? Intet andet?

Kun bundkort. Jeg havde mulighed for at vælge og teste begge to, og P4C800-E
blev mit ubetingede valg, så der kommer snart et P4P800-Deluxe til salg i
..intern gruppen.

/ Hans

Fra : LarsS

Dato : 06-11-03 12:43

Der er imidlertid et problem med P4C800-E (og sikkert
osse P4P800 ?) nemlig at det ikke kan "huske" boot
hd hvis man tilføjer ny hd. Normalt ikke det store problem,
med mindre man bruger HD-skuffesystem eller eksterne
USB HDs. (Man skal så hvergang ind i BIOS og vælge
boot-disk efter tilslutning af "ny" HD, ellers blir denne
valgt som boot-disk, osse selvom den er "logisk"...)
(Ihvertfald i mit system med min PC4C800-E... Og ingen
hjælp til problemet fra Asus' side).

/LarS

Fra : Hans

Dato : 06-11-03 12:57

"LarsS" <sideniusNOSPAM@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> valgt som boot-disk, osse selvom den er "logisk"...)
> (Ihvertfald i mit system med min PC4C800-E... Og ingen

Ja - Det ser lidt spøjst ud i bios, at onboard IDE er device 3 og 4. Mon
ikke vi kommer til at se en opdatering som får tingene i den rigtige
rækkefølge på et eller andet tidspunkt.

/ Hans

Fra : LarsS

Dato : 06-11-03 17:58

Hans skrev:

> Ja - Det ser lidt spøjst ud i bios, at onboard IDE er device 3 og 4. Mon
> ikke vi kommer til at se en opdatering som får tingene i den rigtige
> rækkefølge på et eller andet tidspunkt.

Dét håber jeg så på - ellers skal jeg finde et andet MB...
Det er drønirriterende at få meddelelsen om at PC ikke
kan boote på den HD BIOS (selv) har valgt...
(Problemet hænger vel sammen med den nye (i forhold
til CUSL) mulighed for at bestemme HD-rækkefølge og
-bogstaver i BIOS - selv for win 9x...

/LarS

Fra : David T. Metz

Dato : 13-11-03 00:39

LarsS skriblede:
> Der er imidlertid et problem med P4C800-E (og sikkert
> osse P4P800 ?) nemlig at det ikke kan "huske" boot

Har du prøvet at trykke F8 under POST? På mit i865-kort giver det adgang
til at vælge boot-device blandt alle installerede drev. Opdagede det
tilfældigt en dag jeg skulle ind i fejlsikret tilstand i vindåse.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : LarsS

Dato : 14-11-03 01:05

David T. Metz skrev:
> [...]

> til at vælge boot-device blandt alle installerede drev. Opdagede det
> tilfældigt en dag jeg skulle ind i fejlsikret tilstand i vindåse.

Ja, det samme gælder P4C800-E, dog er det ikke valg mellem
alle installerede drev, men kun mellem dem der er sat til boot-
muligheder (1-3) i bios. Og det er hér at BIOS fjerner mit valg af
boot-hd og indsætter "sit eget" (altså hvis jeg tilføjer eller fjerner
en HD, f.eks. hvis jeg tænder den eksterne HD og glemmer at
slukke den før BIOS opdager den ved ny boot... (og når den så
ER slukket skal jeg igen tilbage-stille boot-hd før ny boot...)

/LarS