PhotoBlocker - intet mirakel
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 11:56

Hej Rødder

Her kommer en nyhed, som jeg egentlig ville have gået lidt stille med indtil
videre. Jeg vælger alligevel at "komme på banen" nu, da jeg frygtr I bruger jeres
skillinger på noget, der ikke virker.

http://www.precision.no/database/photoblocker_dk/shop/

Der er nok mange af jer, der har hørt om den spray her - jég har testet produktet
i samarbejde med færdelsafdelingen ved Københavns Politi.

Jeg lavede i alt 12 gennemkørsler, hvor jeg blev fotograferet i politiets
fotovogn. Den ene halvdel ved MED Photo-Blocker - den anden helvdel var UDEN
PhotoBlocker.

Resultatet kom tre dage efter, da trafik-kontrollen fik filmen retur fra
Kriminalteknisk afdeling, der fremkalder alle film fra fart-kontrol i danmark. Der
var INGEN effekt overhovedet. Desværre. Fremkaldelsen samt den efterfølgende
computerbehandling af billederne får registreringsnummeret frem.

Jeg har været i løbende kontakt med producenten i USA og den norske distributør,
der er uforstående overfor test-resultatet. Producenten mener, der måske er lavet
fajl i den måde, jeg har påført PhotoBlocker nummerpladen. Jeg overvejer derfor et
nyt forsøg, der også skal ske i aftalt samarbejde med politiet. (Det bliver lidt
billigere, når de er med på legen)

Indtil videre - spar på kronerne, venner.

Venligst Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 12:03

> http://www.precision.no/database/photoblocker_dk/shop/

P.S.: Jeg tror, at forskellen på andre lande og Danmark ligger i efterbehandlingen
af billederne. Men jeg vender formentlig tilbage med mere info.

Fra : John Sahl

Dato : 04-11-03 12:11

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> fart-kontrol i danmark. Der var INGEN effekt overhovedet. Desværre.
> Fremkaldelsen samt den efterfølgende computerbehandling af billederne

Det lyder da egentlig ikke særlig betryggende at de computerbehandler
billederne.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-03 12:55

John Sahl wrote:

> Det lyder da egentlig ikke særlig betryggende at de computerbehandler
> billederne.

Tager du et foto med et gammeldags film kamaer, og sender til framkaldelse i
den lokale fotoforretning, med egen maskine til framkaldelse og udprintning
af bildet, så vil det også blive computerbehandlet,,,

Hvis det skal være godt, så skal de efterbehandle, altså ændre lys og
kontrast ogsådan noget,,,

Ivar Madsen
Der køre mdk9.2

Fra : John Sahl

Dato : 04-11-03 13:31

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> framkaldelse i den lokale fotoforretning, med egen maskine til
> framkaldelse og udprintning af bildet, så vil det også blive

Det ved jeg godt, men der er det heller ikke billeder der
skal bruges som bevismateriale.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-03 13:47

John Sahl skrev i dk.fritid.bil:

> Det ved jeg godt, men der er det heller ikke billeder der
> skal bruges som bevismateriale.

Men så længe de nøjes med at stille på lys/kontrast og sådan noget, så her
jeg ikke noget problem med et.
Prøver lige at se hvad de siger i juragruppen,,,

Og det der så er tale om, er at de bilder politiet tager som fartkontrol
efterbehandles elektronisk, det er ikke i den oprentlige tråd (i
dk.fritid.bil) kommet fra hvordan lyder teksten

[snarken går på noget til at sprøjte på nummerpladet der efter producentens
påstand skulle gøre at nummerpladen ikke kan fotograferes så den er læslig]
> [...]
|efterfølgende
|computerbehandling af billederne får registreringsnummeret frem.

Som sagt XPOST fra dk.fritid.bil til dk.videnskab.jura

Ivar Madsen
Der køre mdk9.2

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-03 16:50

Ivar Madsen kalligraferede, i

> Og det der så er tale om, er at de bilder politiet tager som
> fartkontrol efterbehandles elektronisk, det er ikke i den oprentlige
> tråd (i dk.fritid.bil) kommet fra hvordan lyder teksten

I diskuterer om de kan fremlægges som beviser når de er
"computermanipulerede"? Det kan de godt. Det er op til dommeren at vurdere
bevisernes styrke.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : anders majland

Dato : 06-11-03 00:46

> I diskuterer om de kan fremlægges som beviser når de er
> "computermanipulerede"? Det kan de godt. Det er op til dommeren at
> vurdere bevisernes styrke.

Og han kan også helt afvise et bevis. I en færdselsag (rødkørsel fordi
lyskurven ikke skiftede da den ikke kunne detektere hans lette og høje
motorcykel) havde han og en kammerat efterfølgende optaget en
hjemmevideo. Videoen viste at det problematiske kryds ikke reagerede på
at han kom, og at han derfor kunne blive holdende der i "evigheder"
indtil der kom en bil og trig'ede signalet. Videon blev afvist med at
den jo kunne være blevet manipuleret, og der er ikke mere end få år
siden.

Men det blev en længere historie hvor en fra forsyningen, en betjent og
motorcyklisten også var ude og justere på krydset. Den dag omkring et år
efter episoden kunne krydset godt detektere ham, men de fandt også at
motorcykelen gav et signal der var langt svagere end en almindlig cykel.
Han endte vist med a blive dømt for rødkørsel men slap for bøden...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 12:16

On Tue, 4 Nov 2003 11:56:20 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

> [...]
>billigere, når de er med på legen)
>Indtil videre - spar på kronerne, venner.

Den amerikanske positive test, udført i samarbejde med politiet:
www.uniq-import.dk/images/produkter/photoblocker.wmv

I Kbh kører en MB S-klasse taxa med "smadder" på
den forreste nr-plade - måske dét virker :)

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-03 12:25

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Den amerikanske positive test, udført i samarbejde med politiet:
> www.uniq-import.dk/images/produkter/photoblocker.wmv

Denne video rejser tre spørgsmål:

Bruger DK politiet ikke noget infrarød flash noget ?
Er det ikke bare dyr hårlak ?
Hvad med videokameraet foran i bilen, men kan da godt filme, det den optager
bliver da ikke overeksponeret ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Kim_Kristensen

Dato : 04-11-03 15:58

"Christian B. Andresen" skrev d. 04-11-03 12:25 dette indlæg :

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Svenskerne er heller ikke imponeret over virkningen, eller mangel på
samme.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,383075,00.html

Med venlig hilsen Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-11-03 01:25

In article <3fa78c9e$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
nobody@domain.country says...
> Bruger DK politiet ikke noget infrarød flash noget ?

En ting der gør at jeg ikke bider på det her er noget omkring indgangs
og udgangsvinkel for blitzen. Det er simpel geometri.
En bil kører forbi en fotovogn og får nummerpladen oplyst af en blitz.
Hvordan skal noget som helst vidundermiddel, spejl eller hvad man så end
måtte finde på at montere kunne kaste lyset _tilbage_ i samme retning
det kom fra medmindre man kører direkte imod kameraet i nøjagtig samme
højde? (Og dermed drøner lige ind i fotovognen ;)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-11-03 08:20

Brian Jensen skrev i -dk.fritid.bil:

> [...]
> det kom fra medmindre man kører direkte imod kameraet i nøjagtig samme
> højde? (Og dermed drøner lige ind i fotovognen ;)

Micropiske kuler, de vil reflektere lyset til alle sider.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Klaus A

Dato : 04-11-03 16:52

> I Kbh kører en MB S-klasse taxa med "smadder" på
> den forreste nr-plade - måske dét virker :)

Med smadder, mener du så et eller flere af følgende følgende punkter?
- mudder
- snavs
- komøg (eller do fra grise - altså grise-møj)

Eller er det fordi pladen er krøllet og skrammet...

Klaus A

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 17:05

On Tue, 4 Nov 2003 16:51:36 +0100, "Klaus A"
<dknews@FJERNESautzen.com> wrote:

>Med smadder, mener du så et eller flere af følgende følgende punkter?
> - mudder
> - snavs
> - komøg (eller do fra grise - altså grise-møj)

Dét skal jeg jo ikke kunne sige - jeg har ikke haft fingre i det :)

>Eller er det fordi pladen er krøllet og skrammet...

Nope - bilen er "helt ny..."

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 04-11-03 17:46

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> Producenten mener, der måske er lavet
> fajl i den måde, jeg har påført PhotoBlocker nummerpladen.

Minder mig lidt om et produkt, som får bilen til at skinne *S*.

Fra : Henrik

Dato : 05-11-03 00:14

> [...]
derfor et
> nyt forsøg, der også skal ske i aftalt samarbejde med politiet. (Det

Jeg var på en autotilbehørsmesse i Las Vegas for 5 år siden, hvor jeg så det
samme eller et tilsvarende produkt.Vi var nogle stykker der kiggede på
produktet og falskerne og fik en snak med sælgeren - den gang fik vi og vide
at det succesen var betinget af nummerpladens reflektionsmateriale og
bogstavernes farve (jeg mener de er/var røde).

Henrik

Fra : photoblocker

Dato : 22-12-03 14:31

"Henrik" skrev d. 05-11-03 00:14 dette indlæg :

> [...]
> at det succesen var betinget af nummerpladens reflektionsmateriale og
> bogstavernes farve (jeg mener de er/var røde).

Hej!

Svensk politi fortalde til Expressen at "Photo Blocker Spray" ikke
fungerer. Ugen efter sender Trafikmagasinet (svensk tv) en uafhengig
test som viser at den likevel fungerer! Nå sier dansk politi at den ikke
fungerer...men har ingen dokumentasjon eller bilder å vise...er det
troverdig??? "Photo Blocker Spray" fungerer i USA, Australia, UK, Norge
og Sverige. Hvorfor skal den ikke fungere i Danmark? Og har dansk politi
tid og penger med at efterbehandle, altså ændre lys og kontrast på
bildene...tror ikke det.

Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember
2003:
http://www.precision.no/database/shop/shop/photoblocker_norge.jpg

Mvh,
Øivind Lunde