Den tjekkiske muldvarp
Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 04-11-03 10:58

Er der nogen der kan huske tegnefilmen om den lille søde muldvarp.
Jeg mener de også har vist den i "Fredagsbio" med Anna og Lotte

Jeg kan finde en smule oplysninger om den på dansk (at der findes
videoer...)
Men,
Er der nogen der ved, hvad den hedder på tjekkisk (eller på
engelsk).......???
Så burde det være muligt at hitte ud af lidt mere

På forhånd tak

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-03 11:25

Leonardo Schirripa wrote:

> Er der nogen der kan huske tegnefilmen om den lille søde muldvarp.
>
> Er der nogen der ved, hvad den hedder på tjekkisk (eller på
> engelsk).......???
> Så burde det være muligt at hitte ud af lidt mere

Du kan starte her:
http://www.kratkyfilm.com/catalogue/print/383.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 04-11-03 11:37

> Du kan starte her:
> http://www.kratkyfilm.com/catalogue/print/383.htm

Genialt!!
Tak skal du ha'

Fra : Hans Huttel

Dato : 04-11-03 12:45

Leonardo Schirripa skrev:

> [...]
>engelsk).......???
>Så burde det være muligt at hitte ud af lidt mere.

Min datter på 2 er meget begejstret for muldvarpen - og det er jeg også
selv. Jeg kan huske filmene fra min egen barndom.

Som andre allerede har antydet, hedder muldvarpen "Krtek" på
tjekkisk/slovakisk.

Man kan låne filmene på VHS på danske biblioteker. De er udsendt på
købevideo i Tyskland, og jeg har selv købt dem via http://www.amazon.de.
Filmene har ingen tale, så det tyske ophav er ligegyldigt i denne
sammenhæng. Jeg ved at der også findes en tjekkisk dvd-udgave (og
plys-muldvarpe i alskens størrelser!)

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/