D-Link 614+ Rev B
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 04-11-03 10:45

Hej

Jeg har lige sat en D-Link 614+ router op af typen Rev. B (med 1 antenne).
Sammen med denne er et D-Link DWL-510 PCI Netkort på en Windows XP Maskine.
Afstanden imellem router og AP er lige nu ca. 2 meter.

Mit problem er, at jeg efter 3 - 10 minutter "mister" forbindelsen til AP.
Efter mistet forbindelse går der ca. 10 sekunder og Windows fortæller, at
forbindelsen er genoprettet.

Der hjemme har jeg selv en D-link 614+ men med et andet netkort.
Men virker perfekt.

Nogen der har nogen forslag ?

Michael

Fra : Jens U. K.

Dato : 04-11-03 11:44

"Michael Vilhelmsen" <smom22@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> forbindelsen er genoprettet.
>
> Der hjemme har jeg selv en D-link 614+ men med et andet netkort.

Mjah, hvis det er en centrino-maskine, kan der vist nok være problemer med
4x-teknologien i 614. Jeg kan ikke huske urlen på stedet hvor jeg læste
det, men der er et kendt problem med bsod på en centrino-pc og dlink 614+.
Jeg ved dog ikke om der er kommet en løsning fra Intel...

Alternativt noget strømstyring?!

/Jens Ulrik

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 04-11-03 14:19

> [...]
> det, men der er et kendt problem med bsod på en centrino-pc og dlink 614+.
> Jeg ved dog ikke om der er kommet en løsning fra Intel...

Det er ikke en Centrino PC, men en stationær PC.
Men jeg kan se, at D-Link har lavet en løsning på dette problem.

Jeg fik løst problemet ved, at fjerne fluebenet i feltet "Automatisk
konfiguration".
Så virkede det på trods af, at jeg benytter alt hvad den foreslår.

Sjovt, ikke ?

Michael

Fra : Michael Pedersen

Dato : 06-11-03 17:40

> [...]
> konfiguration".
> Så virkede det på trods af, at jeg benytter alt hvad den foreslår.

Jeg har selv jævnligt problemer med min DLink 614+ Rev.A (firmware V2.20)
med sådanne udfald.
Hvilken "Automatisk konfiguration" er det som du slår fra ?

Mvh. og pft.
Michael P.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 07-11-03 09:36

Vælg "Vis tilgængelig trådløse netværk.

På det nye vindue trykker på knappen Avanceret.

Næste vindue har øverst oppe en checkbox, som hedder noget med "LAd windows
selv......
Prøv at slå den fra.

Micahel