syn af bil...
Fra : Per

Dato : 04-11-03 10:38

Hvordan er reglerne omkring det med syn af bil..

hvis nu bilen blir synet f.eks. 4 mdr før den egentlige indkaldelse? - blir
datoen så flyttet, eller lægger man de 4 måneder oven i den næste periode?

Venlig hilsen Per

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 04-11-03 10:49

Per <p.ladingNOSPAM@get2net.dk> scribbled:

> [...]
>
> hvis nu bilen blir synet f.eks. 4 mdr før den egentlige indkaldelse? -
> blir datoen så flyttet, eller lægger man de 4 måneder oven i den

Hvis du ikke selv gør noget for det, bliver den indkaldt til syn på den tid
der er beregnet fra første indregistrering.
Dvs. ingen ændring, sådan var det i hvertfald da jeg fik synet min forrige
bil for 8 år siden, tror ikke der er sket ændringer dér.

--
Mvh.
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-03 10:50

"Per" <p.ladingNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er reglerne omkring det med syn af bil..
>
> hvis nu bilen blir synet f.eks. 4 mdr før den egentlige indkaldelse? - blir
> datoen så flyttet, eller lægger man de 4 måneder oven i den næste periode?

Ligger den oveni.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 11:49

On Tue, 4 Nov 2003 10:49:30 +0100, "Morten Fruergaard" <mit
fornavn@mit efternavn.com> wrote:

>Ligger den oveni.

Afhænger da et kryds i den rigtige rubrik...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-03 19:25

> Afhænger da et kryds i den rigtige rubrik...

Ikke svj er orienteret.

Det med krydset er hvis du vil have flyttet bilens periodiske synsdato..

Jeg købte og solgte for nogle md. siden en Nissan Patrol.
Den købte jeg nysynet, og omreg. den direkte til den nye ejer. Den skulle
synes 4 md senere. Jeg spurgte på motorkontoret mht. syn. Hvis jeg havde haft
synsrapport med ville hun havde ændret det med det samme, så den først ville
blive indkaldt til syn 24 md senere.
Jeg havde ikke synsrapporten med, så jeg fik at vide, at den nye ejer blot
skulle kontakte motorkontoret nu eller når synsindkaldelsen kommer, så vil
synet blive annulleret, således at den først skal til syn om 24 md.

Ovenstående gælder kun, da den blev synet indenfor 6 md inden synet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per

Dato : 05-11-03 10:37

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> synet blive annulleret, således at den først skal til syn om 24 md.
>
> Ovenstående gælder kun, da den blev synet indenfor 6 md inden synet...

Ok!!

Så vidt jeg nu kan læse ud af alle indlæggene, vil det sige at hvis jeg
syner (op til 6 mdr. før) forbliver synsperioderne/ -tidspunkterne de
samme - uanset hvad jeg gør. - Takker for alle svar

Venligst

Per