Glæd jer!!!!
Fra : arc@na

Dato : 04-11-03 05:13

Er det kun mig gamle alzheimerpatient, som kan huske Sam & Max?

http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/

arc@na
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-11-03 07:43

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> arc@na
> Last time we mixed politics with religion,

Den har jeg også ventet længe på, bare ærgeligt LucasArts valgte at droppe
hells on wheels.

- Martin Petersen

Fra : Andrew

Dato : 04-11-03 11:17

> Er det kun mig gamle alzheimerpatient, som kan huske Sam & Max?
>
> http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/

KANON! glæder mig som en lille berberiand!!!

/Anders

Fra : arc@na

Dato : 04-11-03 17:29

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in news:bo7ubo$o5p$1@sunsite.dk:

> KANON! glæder mig som en lille berberiand!!!

Til jul, eller????

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 12:50

arc@na wrote:

> Er det kun mig gamle alzheimerpatient, som kan huske Sam & Max?
>
> http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/

Man tør jo ikke holde vejret, de aflyser det vel bare i sidste øjeblik

Kunne jeg vælge så ville en efterfølger til DOTT forresten være mit
foretrukne.

Mvh

Bruno

Fra : arc@na

Dato : 04-11-03 14:44

"iddqdATworldonline.dk" <iddqdATworldonline.dk> wrote in news:3fa79263$0
$45328$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kunne jeg vælge så ville en efterfølger til DOTT forresten være mit
> foretrukne.

Hvis denne her bliver en succes (og det er jeg sikker på at den gør) ville
de måske overveje at lave Maniac Mansion 3....

Man kan jo emaile dem med petitions...

Fra : Mads

Dato : 04-11-03 18:12

> Kunne jeg vælge så ville en efterfølger til DOTT forresten være mit
> foretrukne.
>
> Mvh
>
> Bruno

Ditto Her DOTT var for fedt !!

Hilsen Mads !

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 04-11-03 18:36

In news:06Rpb.24875$jf4.1313438@news000.worldonline.dk,
Mads <snoop_adsl@hotmail.com> carefully typed:

> Ditto Her DOTT var for fedt !!
>
> Hilsen Mads !

Jamen..universet som vi kender det blev reddet og Green Tentacle blev
sig selv igen..!
Hvad mere vil i have?!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Kasper Møller

Dato : 04-11-03 17:16

arc@na wrote:
> Er det kun mig gamle alzheimerpatient, som kan huske Sam & Max?
>
> http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/

Glæder mig Det er bare ærgerligt at alle spil skal være i 3d i vore dage. Jeg synes at Sam n'
Max figurene ser bedre ud i originalen, i 2d. Det samme med Monkey Island, men hva, det er jo
historien man spiller for.

Fra : Peter

Dato : 05-11-03 16:29

Ja! Det bliver så vildt. Hvornår mon der kommer ny Day of The Tentacle?!

MVH. Peter

Thou shall not Spam : penge45c6@hotmail.com

Fra : Mark

Dato : 04-11-03 18:26

On 04 Nov 2003 04:12:50 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Er det kun mig gamle alzheimerpatient, som kan huske Sam & Max?
>
>http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/

Selvfølgelig var det sjovt, men det var stadigvæk det først spil (som
jeg husker det) der brød med det geniale point and click system. Det
savner jeg mere end noget andet :(

Fra : arc@na

Dato : 04-11-03 23:46

Mark <markis@hotmal.com> wrote in news:k8ofqvcpsmatp27ukud1e2p7ho4l0ntlqj@
4ax.com:

> Selvfølgelig var det sjovt, men det var stadigvæk det først spil (som
> jeg husker det) der brød med det geniale point and click system. Det
> savner jeg mere end noget andet :(

SCUMM, hedder det vist. Blev introduceret i Maniac Mansion og brugt i de
fleste Lucasarts adventure-spil (Indiana Jones, Monkey Island, DoTT)...

Rigtigt - det var genialt - dengang. Måske Lucasarts synes at tiden er
løbet fra det?

Fra : Mark

Dato : 05-11-03 09:36

On 04 Nov 2003 22:46:24 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Mark <markis@hotmal.com> wrote in news:k8ofqvcpsmatp27ukud1e2p7ho4l0ntlqj@
>4ax.com:

>SCUMM, hedder det vist.

Ja, og de 2 M´er står for Maniac Mansion, kan jeg huske. Måske det var
"Story Creation Utillity of Maniac Mansion"

>Rigtigt - det var genialt - dengang. Måske Lucasarts synes at tiden er
>løbet fra det?

Jeg læste engang at problemet var at det var svært(måske umuligt) at
have spillet tilgængeligt i andre sprog, og det er jo blevet meget
vigtigt for firmaer.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 05-11-03 22:46

On Wed, 05 Nov 2003 09:36:01 +0100, Mark <markis@hotmal.com> wrote:

>Ja, og de 2 M´er står for Maniac Mansion, kan jeg huske. Måske det var
>"Story Creation Utillity of Maniac Mansion"

Næsten: "Script Creation Utility for Maniac Mansion".

Lige for at fjerne nogen misforståelser i tråden her, så er SCUMM ikke
et interface eller sådan noget. SCUMM er et scriptsprog, der bliver
compilet til bytecodes (lidt ligesom Java), der så bliver fortolket af
en virtuel maskine.
De forskellige interfaces (Monkey Island, Full Throttle osv.) er
programmeret i SCUMM, ligesom al anden handling i spillene er.

Der er forresten nogen der har lavet en ScummVM. Det er en virtuel
maskine der kan fortolke de føromtalte bytecodes. Det betyder at hvis
man stikker grafik + datafiler fra et SCUMM spil til den, så kan den
finde ud af at køre det (sårn' ca.).

Deres hjemmeside er: http://www.scummvm.org/, og de har en liste over
kompatible spil her: http://www.scummvm.org/compatibility.php.

Hvorfor skulle man så have lyst til at bruge det her hvis man allerede
ejer spillene originalt? Tjo, nysgerrighed, man syntes det lyder
sjovt, og sakset fra deres faq:

**
On what platform does ScummVM run?
ScummVM should be able to be compiled on any SDL platform, with just
small modifications.
Currently tested platforms are Win32 (Windows 9x/ME/NT/2000), Linux
i386 and PPC, BeOS, Solaris, Mac OS X, Dreamcast, MorphOS, IRIX,
PalmOS and WinCE. It is also part of the Free/Net/Open BSD ports
collections and included in Debian testing and unstable
**

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-03 10:55

In article <ttqiqv0ssjp17m2jlrm4t9mfhulh7ghgc1@4ax.com>,
snejmann@worldonline.dk says...
> Hvorfor skulle man så have lyst til at bruge det her hvis man allerede
> ejer spillene originalt? Tjo, nysgerrighed, man syntes det lyder

Hvis man er konverteret til et OS som spillene ikke understøtter i sig
selv, så er ScummVM da genialt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-11-03 12:23

In news:3fa82c40$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> [...]
> DoTT)...
>
> Rigtigt - det var genialt - dengang. Måske Lucasarts synes at tiden er

Ikke helt! Aaron Giles http://www.aarongiles.com/scumm/index.html (som i
øvrigt er en af hovedmændende bag Virtual PC, Connectix VGS, portede
SCUMM engine spillene til MAC, og iøvrigt arbejder på MAME har
opdateret SCUMM engine'n så den virker på XP i forbindelse med
udgivelsen af opsamlingen Lucasarts Intertainment Pack:
http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,10578/

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Mark

Dato : 05-11-03 13:09

On Wed, 5 Nov 2003 12:23:11 +0100, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

> [...]
>opdateret SCUMM engine'n så den virker på XP i forbindelse med
>udgivelsen af opsamlingen Lucasarts Intertainment Pack:

Hmmm, men netop Sam & Max Hi the Road, Grim Fandango, Full Throttle
and The Dig(som er i pakken) benyttede sig ikke af den traditionelle
SCUMM (point-and-click metode)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-11-03 13:19

In news:h1qhqvcr0hc5f7nq74a243mp173fq7es01@4ax.com,
Mark <markis@hotmal.com> carefully typed:

> Hmmm, men netop Sam & Max Hi the Road, Grim Fandango, Full Throttle
> and The Dig (som er i pakken) benyttede sig ikke af den traditionelle
> SCUMM (point-and-click metode)

Det er da sjovt at en af programmørene der har været med til at udvikle
SCUMM engine'n så kalder det SCUMM. Jeg synes da du skal emaile ham og
sige at han tager fejl.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Mark

Dato : 05-11-03 13:28

On Wed, 5 Nov 2003 13:18:53 +0100, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er da sjovt at en af programmørene der har været med til at udvikle
>SCUMM engine'n så kalder det SCUMM. Jeg synes da du skal emaile ham og

Lad nu være at være hånlig sarkastisk.
Jeg pointerer bare den *tradionelle* SCUMM(point-and-click) som jeg
benævner i rosende vendinger i denne tråd, ikke bliver benyttet i de
spil.

Derfor kan det sagtens være at udviklingsmetoden stadig benævnes
SCUMM, men bare ikke den udgave som jeg holder mest af.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-11-03 14:56

In news:j5rhqv8lluku8g733mu19dcil5ldj8rlmm@4ax.com,
Mark <markis@hotmal.com> carefully typed: