+++Tænd et lys+++
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-11-03 08:44

For bare 20 timer siden blev 2 dræbt og 2 hårdt kvæstet i en ny meningsløs
ulykke på motortrafikvejen mellem Grenå og Århus, alene fordi en spade ikke
kunne vente 2 km, til vejen bliver 4-sporet, før han kastede sin varebil ud
i en overhaling, hvor han kolliderer frontalt med en modkørende, hvor både
fører og passager dræbes i ulykken eller kort efter.
To andre ligger nu og kæmper for deres liv på Århus kommunehospital

Tænd et lys for min ven og kollega, der sidder tilbage med børnene og
smerten

Tænd et lys for de 2 børn, der i et slag mistede både deres mor og
bedstefar.

Tænd et lys for den mor, der må lide den skæbne at overleve sin datter

Tænd et lys for den teenage datter, der skulle have fejret sin 12 års
fødselsdag på lørdag men istedet må begrave sin mor og gennemstå et kaos af,
guderne må vide, hvilken karakter.

Må familien finde styrke til at stå denne katastofe igennem

Hele mit blødende hjerte føler med de efterladte...

Til alle jer andre:

Kør for helvede ordentligt!!!!
Se dig for, før du laver den overhaling og sørg for, at der er god plads -
Måske det kan betale sig at vente et minut, så der bliver bedre plads.

Og til jer, der får et kick af tætte overhalinger.:
Hold op med at sætte andres liv og førlighed på spil og begyndt at køre
motorsport eller ldyrke faldskærmsudspring istedet

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 04-11-03 09:06

Ja der er mange der kører med hovedet under armen og burde aldrig have lov
til at køre bil, må Gud behandle dem derefter når deres tid kommer.
Mvh Bent

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-11-03 10:37

---
> Hele mit blødende hjerte føler med de efterladte...

Ditto... Dybt tragisk og meningsløs ulykke, som kunne være undgået med et
minimum af omtanke.

Desværre sker der på netop strækningen mellem motorvejen og Grenå alt for
ofte, og langt oftere end på andre tilsvarende strækninger, at nogen opfører
sig totalt uansvarlig. To gange har jeg selv været brøkdele af et sekund fra
at blive torpederet frontalt af en båtnakke der liige skulle ha' de sidste
par stykker med i en fra starten forrykt overhaling, hvor jeg undgik at
blive endnu et tal i statistikkerne, udelukkende fordi der var plads i
nødsporet. Et utal af andre gange har jeg været vidne til tilsvarende
situationer, hvor det blot var ham der var tre biler længere fremme, der
undgik at blive til et tal.

Nogle mennesker kortslutter totalt i roen, hvis andre forsinker dem nogle
sekunder i trafikken - de skulle ha' sikkerhedsselen erstattet med pigtråd,
og airbag'en med en syl!

> [...]
> Hold op med at sætte andres liv og førlighed på spil og begyndt at køre
> motorsport eller ldyrke faldskærmsudspring istedet

Jeg kunne ikke være mere enig. Desværre holder Darwins teorier ikke i
trafikken - det er ofte den dummeste der overlever... Således også i dette
tilfælde.

Mvh
Michael

Fra : C. Petersen

Dato : 04-11-03 11:37

Kan slet ikke forstille mig hvordan nogle i fammilien må ha det!
......... ved sq ikke hvad eller at skrive....

Håber han lider godt og grundigt.

Mvh C. Petersen.

Fra : Uffe Bilde

Dato : 12-11-03 01:19

"C. Petersen" <KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan slet ikke forstille mig hvordan nogle i fammilien må ha det!
> ........ ved sq ikke hvad eller at skrive....

Der er ingen i familien der har det godt. Alle er meget kede af det. Fyldt
med stor sorg, og tomhed. Måske lige med undtagelse af en enkelt. Nemlig den
mindste datter på 1½ år. Hun fatter ingenting. Selvom hun flere gange har
gået rundt og kaldt på sin mor. Det er fandme hårdt, når man ikke kan
forklare hende at mor kommer altså ikke mere. Du må nøjes med din far.

De er nu begge stedt til hvile i Marie Magdalene. Efter en for mig bevæget
gudstjeneste mandag.

> Håber han lider godt og grundigt.

Hævngærighed giver os ikke Susanne eller Egon igen.

Med venlig hilsen

Ham der mistede sin samlever og svigerfar

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 12-11-03 09:26

[---]
> [...]
> gået rundt og kaldt på sin mor. Det er fandme hårdt, når man ikke kan
> forklare hende at mor kommer altså ikke mere. Du må nøjes med din far.

Det må være ufattelig barsk, og det må stille næsten umenskelige krav til
dine evner som forælder og formidler af et umuligt budskab.

> De er nu begge stedt til hvile i Marie Magdalene. Efter en for mig bevæget
> gudstjeneste mandag.

Du er på vej igennem noget som intet menneske skulle udsættes for. Hvordan
man nogensinde kan komme overens med den virkelighed må synes umuligt i din
situation. Det gør mig inderligt ondt.

> Hævngærighed giver os ikke Susanne eller Egon igen.

Desværre ikke. Men man bliver desperat i sin søgen efter midler der kan
forhindre tragiske ulykker som den der overgik din familie, og desperation
giver ikke klarsyn.

> Med venlig hilsen
>
> Ham der mistede sin samlever og svigerfar

Jeg håber i finder styrke til at blive hele på sjælen igen - at i med tiden
finder mod til at smile og glædes over de gode ting, og at i indtil da kan
støtte og hjælpe hinanden gennem den svære tid.

Med venlig hilsen
Michael Jørgensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-03 12:34

> [...]
>
> Må familien finde styrke til at stå denne katastofe igennem
>
> Hele mit blødende hjerte føler med de efterladte...

Helt meningsløst.

Må man håbe at den uendelige debat om en ny lufthavn vil ende med en
motorvej til Tirstrup og en fortsat brug af Tirstrup som lufthavn.
Det vil være en stor trafiksikkerhedsmæssig beslutning (og godt for
Djursland)

> Til alle jer andre:
>
> Kør for helvede ordentligt!!!!
> Se dig for, før du laver den overhaling og sørg for, at der er god plads -
> Måske det kan betale sig at vente et minut, så der bliver bedre plads.

Enig.

> Og til jer, der får et kick af tætte overhalinger.:
> Hold op med at sætte andres liv og førlighed på spil og begyndt at køre
> motorsport eller ldyrke faldskærmsudspring istedet

ENIG.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-11-03 16:44

Dybt tragisk og meningsløst.

"Må man håbe at den uendelige debat om en ny lufthavn vil ende med en
motorvej til Tirstrup og en fortsat brug af Tirstrup som lufthavn"

ENIG.

Så vidt jeg er orienteret var planen i sin tid netop en motorvej, hvilket
forklare de lange "bløde" og uoverskuelige sving. Men pengene slap op. Men
det får vi nok ikke nogen politiker til at indrømme i dag.

Få så den motorvej bygget færdig, i stedet for de sølle 10 km der er i dag,
hmmrfff...
I stedet for at diskutere hvor den lufthavn skal ligge, alt imens intet
sker.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Sode

Dato : 04-11-03 14:20

> Og til jer, der får et kick af tætte overhalinger.:
> Hold op med at sætte andres liv og førlighed på spil og begyndt at køre
> motorsport eller ldyrke faldskærmsudspring istedet

Helst ikke, os der dyrker motorsport ser gerne de springer
med faldskærm uden udløser.

Sode

Fra : Beffer

Dato : 04-11-03 15:53

Min dybeste medfølelse. Håber "klaphatten" må lide resten af sit liv...

Til politikkerne: Kom med den motorvej til grenå!!!

Brian
__________________________________________________________________ Brian
ICQ#: 112196823 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-03 19:16

"Sode" <xxsode@has.dk> skrev i en meddelelse
> Helst ikke, os der dyrker motorsport ser gerne de springer
> med faldskærm uden udløser.

Enig.

Der er ikke noget værre end en der lige tror at han kan komme indenom med 4
blokerede hjul eller på andre måder kører ufint...

C. Elgaard er fx heldigvis begyndt at kører pænt, da han tidligere kørte med
hovedet under armen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Tom

Dato : 04-11-03 18:44

> Kør for helvede ordentligt!!!!
> Se dig for, før du laver den overhaling og sørg for, at der er god plads -
> Måske det kan betale sig at vente et minut, så der bliver bedre plads.

...og lige disse ord gør at jeg stadig lever
Ville for 30 min. siden overhale en bil der kørte 70 hvor man må køre 80. Af
en eller anden grund ventede jeg og fandme og ikke der kom en modkørende med
total mørkelagt bil.....mage til sindsyge sv*n.. at køre fuldstændig uden
lys i denne mørke.

--
Tom

Fra : phk

Dato : 04-11-03 18:58

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> total mørkelagt bil.....mage til sindsyge sv*n.. at køre fuldstændig uden

Min erfaring - sådan nogen har som regel mere at skjule. Bilen er stjålet
eller chaufføren er fuld. Eller begge dele.
Jeg var vendt rundt for lige at se hvad der så skete.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 04-11-03 19:14

> [...]
> eller chaufføren er fuld. Eller begge dele.
> Jeg var vendt rundt for lige at se hvad der så skete.

Trist nok men det kan faktisk ikke ophidse mig mere. Det sker nææsten HVER
gang jeg kører en tur her i lokalområdet at nogen kører som fuldkommen
sindsyg med foragt for andre menneskers liv og vel.
Jeg tror på min tur til tyskland i dag var der 4-5 episoder som var til at
nogen kunne dø ...

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-11-03 19:18

> [...]
> total mørkelagt bil.....mage til sindsyge sv*n.. at køre fuldstændig uden

Puha...

Fik da lige en lille klump i halsen, da jeg læste det...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 01:11

> Kør for helvede ordentligt!!!!
> Se dig for, før du laver den overhaling og sørg for, at der er god plads -
> Måske det kan betale sig at vente et minut, så der bliver bedre plads.

Av... det gør ondt at læse...... tak for den gode formulering der
ramte så godt i hjertet...

Fra : N I E L S

Dato : 05-11-03 01:38

> [...]
> Hold op med at sætte andres liv og førlighed på spil og begyndt at køre
> motorsport eller ldyrke faldskærmsudspring istedet

Vel talt, ven!
N I E L S

Fra : Olesen

Dato : 05-11-03 16:36

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse

> Vel talt, ven!
> N I E L S

En hændelse idag, som fik mig til at tænke på tråden.

Kommer kørende i indre by, god oversigt, ved et t-kryds
står en pige og skal over på den anden side.
Står lige på hjørnet.

Køre 45...jævn frisk handy fart på stedet.

Tøsen render ud...10 meter før...hornet i bund
det anede mig det ku' ske, så jeg 'undveg'
diskret højre om mens jeg markerede
ganske kortvarigt på bremsen.
Havde ligesom situationen tegnet op..

Hvad får folk til at være så uopmærksomme i
trafikken ?

Havde jeg kørt 55-60 som er nogenlunde
normalt på stedet, så havde jeg givetvis ramt hende.

Hvis skyld var det egentlig ? Min fordi jeg kørte
5 km. for hurtigt ? Eller hendes, fordi hun direkte
løber ud foran ?

Uanset hvad, så er der ingen som kan sige
sig fri for at være agtpågivende i trafikken,
uanset om man er i bil, på cykel eller i sko...
og helt ærligt ? Så er det sq sært der ikke
sker flere ulykker i storbyerne med cykler,
fodgængere, lavtstående efterårssol osv...