Fandens... fotofælde
Fra : Jasper Norman

Dato : 03-11-03 23:52

Hejsa.

Jeg var så uheldig at ryge i en fotofælde i Hjørring af alle steder. Troede
sgu ellers at det var noget I havde patent på på djævleøen Nå, men det
blev vel til 70 km/t hvor kun de 50 er tilladt, men jeg håber at kortet
bliver i lommen på mig Men nu til det vigtige: Hvis det er sådan de vil
have det, skal de sgu få kamp til stregen... Det der lille trick med
hårlakken... duer det? Og hvis ja, hvor lang "levetid" er der på en
oversprøjtning? Nu bor jeg jo heroppe i det kolde nordjylland, hvor vi ikke
bruger lang tid på regninger og moms og den slags, men jeg tvivler på, at
politiet er til at "snakke med" om den sag?

Mvh

Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Spangkuk

Dato : 04-11-03 00:02

> [...]
at
> politiet er til at "snakke med" om den sag?

Se tidligere subj. omkring "mirakel-spray".....

Hvis det lykkedes dig at spraye dig ud af dine bekymringer, gider du så
ikke lige informere gruppen om dette ?!

Vi venter spændt !

Hilsen

Spang (Wannabee-Bankrøver)

(det SKRÆMMER mig at se, hvor stor effekt reklamer har på den sunde og
rationelle fornuft !"

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-11-03 01:06

> (det SKRÆMMER mig at se, hvor stor effekt reklamer har på den sunde og
> rationelle fornuft !"

Mig bekendt er der ingen producenter af en såkaldt mirakelspray der gør det
store ud af hårlak, hvilket í så fald ville undergrave deres egen
virksomhed. Deri er vi vel enige? Siden politikerne fandt ud af, at
fotovogne bemandet med pensionerede politifolk var en ganske stor
fordelagtig forretning, har der været en del tale omkring det emne at
hårlak, sidestillet med husholdingsfilm, skulle kunne kaste lyset fra
blitzen tilbage, og dermed umuliggøre et klart billede af nummerpalden. Så
dette har _intet_ at gøre med at jeg på nogen måde forsøger at blænde mig
selv med løfter fra producenter der vil sælge mig et mirakelmiddel mod
fartbøder. Jeg er ganske klar over, at jeg bare kan overholde fartgrænserne,
og at dette er det _bedste_ middel mod fremtidige rudekuverter fra politiet,
men erkender samtidig, som ganske mange andre, at foden en gang i mellem,
bliver en anelse tung. Derfor, ville jeg høre gruppen ang. hårlak og
husholdingsfilm. Får jeg nogle gode råd, skal jeg naturligvis, med glæde,
informere dig, hvis det lykkedes mig at køre for stærkt, uden at blive
overrasket af det orange blink

PS. Hvilken sund og rationel fornuft (som for øvrigt er det samme ) gør,
at det ikke kan lade sig gøre at tilsløre et billede af en nummerplade.

Mvh

Jasper

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-11-03 07:43

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
gør,
> at det ikke kan lade sig gøre at tilsløre et billede af en nummerplade.

Det hjælper jo ikke mere at MC-erne kun har nummerplade bagpå...

Alle foto-vognene er udstyret med et videokamera som filmer bilerne bagfra,
netop for at kunne "fange" MC og biler uden den forreste nummerplade.

Det sker uden blitz og så er virkningen af reflektoriske midler vel = 0

Hvad med den modsatte løsning:

I Norge sidste vinter undrede det mig at mange biler kørte rundt med så
beskidte nummerplader at de var ulæselige, samtidig med at bilen i øvrigt så
ud til at være nyvasket

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 08:35

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote in message
news:3fa74a78$0$29346> I Norge sidste vinter undrede det mig at mange biler
kørte rundt med så
> beskidte nummerplader at de var ulæselige, samtidig med at bilen i øvrigt

> ud til at være nyvasket

Jeg fik det tip af en sønderjyde at man skal smøre frisk kolort på
nummerpladen.

Fra : Jensn

Dato : 04-11-03 09:52

"Michael Rasmussen" <No mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørte rundt med så
> så
>
> Jeg fik det tip af en sønderjyde at man skal smøre frisk kolort på

Det er derfor du bare skal nøj's med at sige "Møjn" til en
sønderjyde - ikke noget med at gi' hånd

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : RpR

Dato : 04-11-03 14:43

> Det er derfor du bare skal nøj's med at sige "Møjn" til en
> sønderjyde - ikke noget med at gi' hånd

I mangel af bedre: Som om i var en skid bedre.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Tom

Dato : 04-11-03 18:36

> Det er derfor du bare skal nøj's med at sige "Møjn" til en
> sønderjyde - ikke noget med at gi' hånd

Mojn hedder det nu på sønderjysk

--
Tom

Fra : N I E L S

Dato : 05-11-03 01:27

"Michael Rasmussen" <No mail> skrev
> Jeg fik det tip af en sønderjyde at man skal smøre frisk kolort på
> nummerpladen.

Ja. Eller i ansigtet...
N I E L S

Fra : martin

Dato : 04-11-03 07:18

> [...]
> bruger lang tid på regninger og moms og den slags, men jeg tvivler på, at
> politiet er til at "snakke med" om den sag?

nårh "herregud" du kan være helt rolig de trækker 3 kmt fra som du
kommer ned på 67kmt. det skulle ikke give mere end en "tudse"

Martin

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 04-11-03 07:43

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> nårh "herregud" du kan være helt rolig de trækker 3 kmt fra som du
> kommer ned på 67kmt. det skulle ikke give mere end en "tudse"

og du kan "trække" betalingen i mindst 6 mdr, før de begynder at skrive til
dig om at møde foran en dommer mv.
Du har ikke pligt til at melde dig selv - og du kan nægte at udtale dig.
Du skal dog være forberedt på, at den lokale sherif gerne vil se dig eller
kommer forbi på besøg, for at tjekke om det er dig der er på billedet.

mvh
Bendt

Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 04-11-03 08:50

Det er helt i orden med fotofælder der skal bare være nogle flere, ikke for
pengenes skyld men for at sætte hastigheden ned og så skal bøden være
dobbelt så stor som i dag. Danskernes trafikkultur er på minusstadiet så pøj
pøj fotofælder.
Mvh Bent

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 09:11

On Tue, 4 Nov 2003 08:49:40 +0100, "Bent-Erik Gjerlevsen"
<abgjerlevsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>skal bøden være dobbelt så stor som i dag. Danskernes trafikkultur
>er på minusstadiet, så pøj pøj fotofælder.

Hvis du kun færdes lokalt, er fotofælder nok heller ikke liiige noget,
DU mærker så meget til i hverdagen, vel...!

>Danskernes trafikkultur er på minusstadiet...

Jow, jow - dét har du ret i. Men start et andet sted end "fælder"

/Mogens

Fra : ReeBuz

Dato : 04-11-03 09:18

"Bent-Erik Gjerlevsen" <abgjerlevsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er helt i orden med fotofælder der skal bare være nogle flere, ikke
for
> pengenes skyld men for at sætte hastigheden ned og så skal bøden være
> dobbelt så stor som i dag.

Vrøvl. Tilstedeværelsen af fotofælder har jo ikke virket præventivt og
medført lavere hastighed af betydning. Hvis man skal argumentere for
fotofælder må man altså over i noget med at man synes det er rimeligt at
fartsyndere straffes, men diskussionen om det præventive er helt død -
fotofælder virker ikke efter hensigten. Argumentet for at indføre fotofælder
var at det skulle redde liv, men det mål er overhovedet ikke nået.

Se fx http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=274106

> Danskernes trafikkultur er på minusstadiet så pøj pøj fotofælder.
> Mvh Bent

Trafikkulturen reguleres ikke på pengepungen, så selvom man dagligt kommer
ud for 'dagens kalphat' er det ikke noget argument for at indføre
fotofælder. De 170 mio. kr. der forventes at ryge i statskassen i år, kunne
jo passende bruges som ekstramidler til sikring af vejene, mere politi i
trafikken, gode fartkampagner etc. Der er nok at bruge penge på - og vi
bilister betaler!

--
Patrick

Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 04-11-03 09:45

Det er meget rimelig at fartsyndere straffes, i går var der en som fik en
lille bøde på 5000 kr. for at slå 9 mennesker ihjel, er det i orden
Mvh. Bent

Fra : ReeBuz

Dato : 04-11-03 10:25

> [...]
>
> Det er meget rimelig at fartsyndere straffes, i går var der en som fik en
> lille bøde på 5000 kr. for at slå 9 mennesker ihjel, er det i orden

Hvis det er det du mener er det bare dét du skal skrive i stedet for at hive
det der standardargument frem om at fotofælder er ok fordi de nedsætter
hastigheden - for det er dokumenteret, at det gør de ikke.

--
Patrick

Fra : phk

Dato : 04-11-03 12:41

"Bent-Erik Gjerlevsen" <abgjerlevsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er meget rimelig at fartsyndere straffes, i går var der en som fik en
> lille bøde på 5000 kr. for at slå 9 mennesker ihjel, er det i orden

Hvilken straf synes du er rimeligt?

Hvordan tror du knægten har det?

Hvordan tror du det har været for knægten at stå og tømme en ildslukker imod
deres bus for hurtigt at kunne konstatere at det ikke hjalp en tøddel -
formentlig mens der var nogen i bilen der skreg fordi de var ved at brænde
op?

Hvilken straf tror du knægten synes vil være rimelig?

Hvilken straf ville du kræve for dig selv hvis du en dag ikke ser dig for og
kører en cyklist ned?

--
Per, Esbjerg

Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 04-11-03 20:54

er det rimeligt at næsten ikke at have sovet i 24 timer og kørt bil i næsten
10 timer i træk ja jeg spørger bare hvad hvis det var din familie der var
blevet mejet ned af en sovende lastbilchaufør som ovenikøbet er helt grøn.
Mvh Bent

Fra : ///JJ

Dato : 04-11-03 23:16

"ReeBuz" <patrickgram@hotmail.com> wrote in message
> [...]
fotofælder
> var at det skulle redde liv, men det mål er overhovedet ikke nået.

Hmm - det betyder jo ikke nødvendigvis at de ikke kan komme til at virke
præventivt, bare fordi de ikke virker sådan i dag!
Som grelt eksempel, er jeg helt overbevist om at hvis der stod fælder hver
50 meter overalt, ville det have en præventivt effekt, medmindre man er
millionær. Realistisk set mener jeg at man ved indførelse af ekstra fælder,
og evt. forhøjelse af bøder, godt kunne opnå det ønskede.

mvh
///JJ

Fra : Dettmaring

Dato : 04-11-03 20:27

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg var så uheldig at ryge i en fotofælde i Hjørring af alle steder.

Hvor i Hjørring - bor nemlig selv i denne by

VH
Carsten
-----------
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-11-03 00:06

> Hvor i Hjørring - bor nemlig selv i denne by
>
> VH
> Carsten

Hehe. Det var på Hirthalsvej, forbi Shell og DK-Benzin. Pisse uheldigt, da
en billist skulle dreje til højre, og efter at jeg havde kørt 30 km/t i
aaaalt for lang tid skulle "jeg nok lige vise dem" Idiot er jeg Men de
er væk nu. Men jeg har sgu fået respekt for gule / orange (eller de kan
måske være alle farver?) varevogne med ruder i bagklappen, der holder i
vejkanten. Tjekkede www.politi.dk hvor de "reklamerer" med
overvågningspunkter. Ved bare ikke, om de skriver hvor de vil holde i
fremtiden, men det var der vist noget med at de skal. Jeg har ikke fulgt
særligt med i debatten omkring disse her pengevogne, da jeg oprigtigt talt
troede at det var noget man havde i de større byer.... Men det var ris til
egen r**

Mvh

Jasper

Fra : René Lønstrup

Dato : 05-11-03 00:45

Jasper Norman wrote:
> Men jeg har sgu fået respekt for
> gule / orange (eller de kan måske være alle farver?) varevogne med
> ruder i bagklappen, der holder i vejkanten.

Jeg så en sølvgrå i dag (eller.. i går, hedder det jo nu..) på Brogaardsvej
ved Aabybro (på "broen" over Ryaa, for de stedkendte).

> Jeg har ikke fulgt særligt med i debatten omkring disse
> her pengevogne, da jeg oprigtigt talt troede at det var noget man
> havde i de større byer....

Jeg har sjovt nok kun set dem en gang i en byzone (også Aabybro). - De andre
~10 gange jeg har lagt mærke til dem (uden at blive blitzet, heldigvis ;) ),
har det været på landeveje, hovedsageligt med alm. 80 km/t begrænsning..

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Dettmaring

Dato : 05-11-03 07:30

> Hehe. Det var på Hirthalsvej, forbi Shell og DK-Benzin. >

Takker så mange gange - havde selv en fornemmelse af det kunne være
der-kender et par stykker, der er røget i der - og i øvrigt også på
Idrætsalle, den vej er der jo noget fokus på p.t. pga ulykken med de tre
dræbte
VH
Carsten
-----
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 04-11-03 21:30

> [...]
> bruger lang tid på regninger og moms og den slags, men jeg tvivler på, at
> politiet er til at "snakke med" om den sag?

Gad vide om fotofælden ville misse hvis du f.eks. kørte 245kmt?

Fra : René Lønstrup

Dato : 04-11-03 22:27

3140 Bagdad Bob wrote:
> Gad vide om fotofælden ville misse hvis du f.eks. kørte 245kmt?

Det skal du ikke regne med, ihvertfald ikke hvis politiet herhjemme bruger
samme type fotofælder som i Wales

Fra : Lindblom

Dato : 05-11-03 14:02

Hej drenge. Fartbøder udstedt fordi man kører 56 km/t hvor man må køre
50 km/t stinker langt væk. Kender I ikke det at man faktisk ved at der
vil blive blitzet et sekund før det sker? Af samme årsag har jeg et
stykke A4 papir liggende på sædet ved siden af. Når jeg får den
fornemmelsen er det bare op foran ansigtet med det. Det er lykkedes mig
at undgå 1 ud af 1 indtil nu. De har jo så ikke mulighed for at
identificere føreren!!! Det skal lige siges at papiret har været oppe og
vende mere end den ene gang!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben E

Dato : 05-11-03 14:16

"Lindblom" <Lindblom.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at undgå 1 ud af 1 indtil nu. De har jo så ikke mulighed for at
> identificere føreren!!! Det skal lige siges at papiret har været oppe og

Og hvis du klipper 2 huller i papiret kan du også se hvor du kører.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/