MS Windows
briani 27239
Servicepacks?
Fra : Klaus

Dato : 04-11-03 00:09

Hej NG
Jeg er ved at købe xp home og har hørt en del om servicepacks, men hvordan
får jeg dem og følger der nogle med den windows man køber, alt efter hvor ny
den er? Eller henter jeg dem og installerer dem oveni xp, og hvor kan de
evt. hentes? Jeg går ud fra det er rettelser/updates af xp, og der derfor
burde følge de nyeste med. På forhånd tak

Mvh
Klaus

Fra : Klaus

Dato : 04-11-03 00:16

Jeg kan se man kan hente en del her
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=322389 . Men ved nogle om man
kan nøjes med den sidste nye service pack og om den så indeholder alle de
foregangne updates?

Mvh
Klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-03 00:49

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> skrev :

> [...]
>kan nøjes med den sidste nye service pack og om den så indeholder alle de

Til XP er der endnu kun kommet en servicepack, så det er ret
enkelt.

Herudover er der så en del opdatreinger der bør køres fra
windows.update.

Det er opdateringer, der er kommet efter at sp1 blev udsendt.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Søren Blom

Dato : 04-11-03 01:07

Når du køber en ny Win XP idag, så er det som regel en hvor SP1 allerede er
inkluderet i den Windows du køber, så du skal ikke igang med at hente den
ned.

Ellers er det ret så enkelt at hente opdateringer til Windows, under Start,
Programmer er der et punkt der hedder Windows Update, tryk på det, så klare
Windows resten.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-11-03 01:31

Søren Blom skrev:

> Ellers er det ret så enkelt at hente opdateringer til Windows,
> under Start, Programmer er der et punkt der hedder Windows Update,
> tryk på det, så klare Windows resten.

Man kunne også vælge at hente følgende pakke:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2

Så er der efterfølgende endnu mindre at hente på Windows Update.

Madsen.

Fra : Klaus

Dato : 04-11-03 01:41

Tak for hjælpen. Det er jo til at overskue så

Mvh
Klaus

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-11-03 01:47

Klaus skrev:

> Tak for hjælpen. Det er jo til at overskue så

Ja, men bemærk at den samlede opdatering hos MS er beregnet til en
WinXP hvor SP1 allerede er installeret, så det er en fordel hvis du
køber en Windows-CD hvor SP1 er integreret.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-11-03 01:58

Thomas Madsen skrev:

> Ja, men bemærk at den samlede opdatering hos MS er beregnet til en
> WinXP hvor SP1 allerede er installeret

Og dog, for der står jo faktisk:

| Systemkrav
| Understøttede operativsystemer: Windows XP|
| Windows XP Service Pack 1

Nå, men ikke desto mindre så kan jeg anbefale at smide SP1 ind også,
hvis den ikke allerede er integreret i pakken. Den indeholder mange
fejlrettelser til den første udgave.

Madsen.

Fra : Klaus

Dato : 04-11-03 13:17

Jeg har hentet service pack 1, men jeg ved ikke om jeg får brug for den, da
jeg ikke kan læse hos shg om den er inkluderet i xp home eller ej, men jeg
fulgte tidligere link så nu har jeg den da. Jeg regner med at få xp i løbet
af denne uge og jeg har kun haft w98 siden 95, så jeg gruer lidt
foropsætning drivere, progs. mv. Men med en anden pc online går det jo nok

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-11-03 20:17

On Tue, 4 Nov 2003 13:17:20 +0100, "Klaus" <muellerklaus@ofir.dk>
wrote:

>Jeg har hentet service pack 1, men jeg ved ikke om jeg får brug for den,

Sandsynligvis ikke, men skidt.

>da jeg ikke kan læse hos shg om den er inkluderet i xp home eller ej,

Sandsynligvis. Da jeg købte min blærbare for over ½ år siden var
skiven inkl. sp1, integreret.

>fulgte tidligere link så nu har jeg den da. Jeg regner med at få xp i løbet
>af denne uge og jeg har kun haft w98 siden 95, så jeg gruer lidt
>foropsætning drivere, progs. mv.

Det behøver du ikke, hvis din hardware er af nyere dato. Det plejer at
gå let og smertefrit. To "regler":

Installer ikke oven i en ældre windåze, men på blank disk.

Undgå win98-/winME-drivere, brug så vidt muligt Xp-drivere, ellers
windows egne eller til nød måske win200-drivere. Derimod behøver der
ikke at være et problem, når windows advarer om at driveren ikke er
certificeret.

Held og lykke! alt taler for at du bliver rigtig glad for den. Det
blev jeg.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-11-03 13:34

Klaus skrev:

> Jeg har hentet service pack 1, men jeg ved ikke om jeg får brug
> for den, da jeg ikke kan læse hos shg om den er inkluderet i xp
> home eller ej, men jeg fulgte tidligere link så nu har jeg den da.

Det burde fremgå ret tydeligt af æsken, om SP1 er integreret eller
ej, men god idé at hente den så den er klar, hvis den ikke er
integreret.

> Jeg regner med at få xp i løbet af denne uge og jeg har kun haft
> w98 siden 95, så jeg gruer lidt foropsætning drivere, progs. mv.
> Men med en anden pc online går det jo nok

Jeg kan ikke råde dig til at installere WinXP oveni Win98 i hvert
tilfælde og sørg for at du har drivere hjemme, som er skrevet til
WinXP, til al dit hardware. Det går sjældent til held hvis man kører
med Win9x-drivere under WinXP.
WinXP er dog født med en del drivere til forskellig hardware og SP1
har endnu flere, så hvis du ikke lige kan finde drivere til et eller
andet, så er der stor chance for at du kan bruge den driver fra MS
som følger med til WinXP.

Madsen.