Schæfer der bider.
Fra : Tommy Petersen

Dato : 14-04-01 15:30

Vi har en schæfer på 10 mdr , som bliver helt vild når vi tager hans snor
og vil sætte i halsbåndet når vi skal ud og gå tur, han begynder og bide og
er ikke til at styre.
Derfor er det kun ture i haven det kan blive til , indtil vi finder en
løsning.
--
M.V.H.
Tommy Petersen

cft4551@vip.cybercity.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-04-01 17:03

Hej Tommy

Din hund er bare rigtig glad.

Jeg har selv haft samme problem, og da ventede jeg til hunden var rolig, dvs
jeg stod med snoren parat til hunden slappede af. I begyndelsen skal du
virkelig være tålmodig, men hunden lærer hurtigt at der ikke sker noget så
længe den bider.

Du kan også aflede dens opmærksomhed med en godbid.

Vil det sige at hunden ikke har været uden for haven siden den var 8 uger??

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Tommy Petersen

Dato : 14-04-01 18:35

> [...]
> virkelig være tålmodig, men hunden lærer hurtigt at der ikke sker noget så

tak for svaret,det vil jeg prøve.evt.med en godbid.

> Vil det sige at hunden ikke har været uden for haven siden den var 8
uger??

Nej, vi har lige siden han var helt lille gået ture og kørt i bil med ham,
men nu er han jo blevet så stor ,at det gør temmelig ondt når han bider ,
og at man skal kæmpe med ham for at få snoren på .
--
M.V.H.
Tommy Petersen

cft4551@vip.cybercity.dk

Fra : Michael - DK

Dato : 17-04-01 11:14

Hej Tommy,

Vi har haft samme problem (og har det ind imellem stadig). Jeg gjorde det,
at hvergang han snappede, så "daskede" jeg ham på snuden. Ikke hårdt, men
blot så han fandt det irriterende. Når han så lader være, så får han
belønningen (godbid, legetøj el.lign.).

Mvh
Michael

Tommy Petersen <cft4551@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b9mvi$rlh$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-04-01 13:02

Michael - DK <m.lauth"nospam"@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qHUC6.46027$o4.3625440@news010.worldonline.dk...
> [...]
> at hvergang han snappede, så "daskede" jeg ham på snuden. Ikke hårdt, men
> blot så han fandt det irriterende. Når han så lader være, så får han

<> jeg bryder mig af princip ikke om det der daskeri vil langt hellere enten
bruge ordet nej ... eller direkte tage øjenkontakt med hunden og læse dagens
tekst for den ... eller simpelthen ignorere hunden ved at vende ryggen til
den når den begynder på disse narrestreger .... det var i al fald en
kombination af ovenstående der i hvalpeperioden fik min hund til at undlade
at bruge disse trick ... når jeg ikke bryder mig om daskeri er det dels
fordi der kan ske det at hunden bliver utryg ved hænder dels fordi den måske
snarere betragter daskeriet som leg end som irettesættelse ...

MVH Ami