Endnu et netværk og ADSL
Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-04-01 13:58

Vi har to alm 10/100 mb. netkort med en rj45 og et T-base stik.
Kan vi have sat ADSL til rj45 porten jeg et alm netkabel i det andet, for på
den måde at lave et lan mellem de 2 comp. samtidig med at vi er på
internettet ??

/ Jakob

Fra : Henrik Olesen

Dato : 14-04-01 14:32

> [...]
> Kan vi have sat ADSL til rj45 porten jeg et alm netkabel i det andet, for på
> den måde at lave et lan mellem de 2 comp. samtidig med at vi er på

Nej, jeg har endnu ikke set et netkort, som kan benytte begge termineringer på samme tid.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-04-01 14:47

øv, men tak for hjælpen.
Kan jeg sætte 2 alm netkort i en comp, eller skal jeg have en hub ??

/ Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-01 15:34

Jakob Andersen skrev:

> [...]
>Kan vi have sat ADSL til rj45 porten jeg et alm netkabel i det andet, for på
>den måde at lave et lan mellem de 2 comp. samtidig med at vi er på

Jeg har sat to netkort i min ene computer, og ét i den anden. Så
kan det kort ene forbindes til Stofanet (=internettet) og det
andet bruges til at lokalt netværk mellem mine to computere. Det
er nemt nok - bortset fra en uforudset vanskelighed fordi de to
kort er identiske: det er svært at skelne hvilket netværk jeg
piller ved når jeg justerer noget i Kontrolpanel - Netværk.

--
Bertel

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-04-01 15:43