MS Windows
briani 27239
Bærbar vil ikke starte op
Fra : MD

Dato : 03-11-03 21:13

Hej NG.

Min kæreste har en Compaq med Win XP Home på. Igår ville den pludselig ikke
starte. Jeg får valgmulighederne om jeg vil starte normalt, i fejlsikret
tilstand, sidst kendte fungerende konfiguration osv. men lige meget hvad jeg
vælger, så kommer der et hurtigt glimt af en blå skærm, og så genstarter
bæstet....!

Hvad i alverden gør jeg?

Skal lige nævnes at der ligger MEGET vigtige dokumenter på puteren (som der
ikke er taget back up af "for det har du ikke fortalt mig jeg skulle...."
Citat min kæreste)

MVH MD

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 03-11-03 22:06

> [...]
> vælger, så kommer der et hurtigt glimt af en blå skærm, og så genstarter

Jeg vil umiddelbart anbefale at du sætter din XP CD i computeren. På et tilspunkt
spørger den om du vil reparere.
Det vil du gerne...
Nu kan jeg self ikke huske alle de rep. komandoer der er, men den der hjalp ved
min kammerat var vist den der hed 'fixboot'.

Håber at der er andre i gruppen der evt. kan hjælpe dig videre, for her stopper min viden.

Hilsen Torben

Fra : Leo.E

Dato : 04-11-03 13:42

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote in message news:<Oqzpb.24503$jf4.1279267@news000.worldonline.dk>...
> [...]
Kig her, et stykke nede på siden: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm
Leo

Fra : Jens

Dato : 04-11-03 09:19

"MD" <dalmose"fjerndette"@idraet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad i alverden gør jeg?

Hvis du heller ikke kan starte fejlsikret er der vist kun en løsning,
reparer.
Boot på cdèn og kør installatioen, vælg reparer når den finder den tidligere
installation undervejs.......

Når du har fået den op og køre igen, så flyt de filer til D drevet på
maskinen, og kør en fuld install med formatering af c drevet.
En reparations install er ikke optimalt.

Mvh Jens