Pixelines lillebror 1 og win XP
Fra : Henrik Rebbe

Dato : 03-11-03 20:31

Er der nogen der har fået nævnte kombination til at virke?
Har før kørt fint under win 98 SE.

Installationen gik OK, men uanset hvordan jeg stiller parametrene i
kompatibilitet vinduet, vil den ikke starte op.
Ifølge supporten fra Studie 1-2 kunne det være 'datoformatet kort' der
skulle være 'ÅÅ-MM-dd' men det har desværre ikke hjulpet.

Håber nogen har lidt info, da sønnen er lidt utålmodig efter at spille det
igen.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Bossy

Dato : 03-11-03 23:02

kan anbefale dig at installere connectics virtual pc som er en slags pc
emulator

når den er installeret skal man bagefter installere f.eks win 95 som man
ellers ville have gjort , i den virtuelle pc
og når det er gjort har du en pc i din pc som er fuldt ud funktionsdygtig
både hardware og software mæssigt
du kan sågar have den på samme netværk som host pc'en

og derefter skulle der ikke være nogle problemer med at køre dine
spil....for jeg går ud fra et det er fordi det er dos spil at de ikke
virker

har selv installeret bl.a dukenukem 3d på den måde som ellers er umulig at
få til at virke i xp , uden hjælp fra anden software

har selv installeret win 98 på den måde

det smarte ved det er at man ikke har brug for at lave et ekstra drev da den
benytter sig af en image fil istedet for, som den så udvider alt efter hvor
meget
plads der er brug for , så på den måde får man ikke en masse spild af god
harddisk plads, og win 95 f.eks fylder kun70 mb i sig selv

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 04-11-03 00:17

In news:bo6j6t$mln$1@news.net.uni-c.dk,
Bossy <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> carefully typed:
> [...]
>
> og derefter skulle der ikke være nogle problemer med at køre dine
> spil....for jeg går ud fra et det er fordi det er dos spil at de ikke

Lige for god ordens skyld: Spil der bruger Direct3D virker ikke i
Virtual PC, fordi det grafikkort der er emuleret (et Trident Blade VGA
tror jeg det er? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl) ikke understøtter
nogen form for 3D acceleration. Det er altså ikke ens eget grafikkort
(eller lydkort for den sags skyld) der optræder i en Virtual PC, som man
måske kunne have håbet...Så havde der nemlig virkelig været noget ved
det.
Så at sige "fuldt funktionsdygtig både hardware og softwaremæssigt" er
lidt i overkanten.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Henrik Rebbe

Dato : 04-11-03 22:24

Har installeret den på en anden maskine med win XP, hvor alt kørte som
smurt, så kombinationen er okay.
Der må være noget der konflikter ved min maskine. Nogen forslag til hvad det
kan være?

Venlig hilsen
Henrik Rebbe

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 04-11-03 23:36

In news:ANUpb.7160$lh.4030@news.get2net.dk,
Henrik Rebbe <nospam@get2net.dk> carefully typed:
> [...]
> smurt, så kombinationen er okay.
> Der må være noget der konflikter ved min maskine. Nogen forslag til

Så må du servere nogle specs på din PC - motherboard chipset, CPU,
grafikkort, lydkort, DirectX & grafikkort-driverversion. Det bliver
hurtigt kedeligt at skulle gætte sig frem til det.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Henrik Rebbe

Dato : 05-11-03 17:45

"> Så må du servere nogle specs på din PC - motherboard chipset, CPU,
> grafikkort, lydkort, DirectX & grafikkort-driverversion.

ASUS A7V m/Via chipset KT133
Athlon T-bred XP 2400+
ASUS Geforce DDR @ Nvidia Quadro m/Nvidia Driver 44.67 WHQL SB 128 pci
DX version 9.0b
Win XP pro m/SP1 DK

Lite On CD-RW 24x10x40x
Toshiba DVD-RW SD5002

-Har prøvet andre grafikdrivere uden at det hjalp.
-Har prøvet at køre cd fra både DVD- og CD-drev uden held.
-Alt hardware har kørt under win 98 SE hvor cd'en kørte fint.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-11-03 21:03

In news:wO9qb.12660$o93.12230@news.get2net.dk,
> [...]
> -Har prøvet at køre cd fra både DVD- og CD-drev uden held.
> -Alt hardware har kørt under win 98 SE hvor cd'en kørte fint.

Neeejjj, du har et Quadro kort! Jeg troede slet ikke de fandtes i
virkeligheden!
Har du hentet de nyeste Hyperion drivere? www.viatech.com

Du kan også prøve at flytte "Hardware Acceleration" slideren en tak ned,
starte spillet se om det hjælper, flytte den en tak mere ned, osv osv.
Tryk start, kør og skriv dxdiag i boksen og tryk return. Dxdiag har den
slider jeg taler om, tror nok det er på det sidste faneblad.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Henrik Rebbe

Dato : 06-11-03 00:05

> Har du hentet de nyeste Hyperion drivere? www.viatech.com
Er installeret.

> Du kan også prøve at flytte "Hardware Acceleration" slideren en tak ned,
> starte spillet se om det hjælper, flytte den en tak mere ned, osv osv.
Hmm, fandt en slider under fanebladet sound ved navnet: Hardware sound
acceleration level.
Prøver alle trin uden succes.

Flere forslag?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-11-03 11:34

In news:Xmfqb.18987$ph3.1655@news.get2net.dk,
> [...]
> Er installeret.

> Hmm, fandt en slider under fanebladet sound ved navnet: Hardware sound

Hovsa, det var den forkerte, men så ved du da det til en anden gang.
Højreklik på skrivebordet, egenskaber, avanceret, og så hedder
fanebladet "troubleshooting" på engelsk. Det er dér den "Hardware
Acceleration" slider jeg talte om er.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?