Olielampe + alarm på Golf III -Hjælp !!!
Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 03-11-03 20:34

Hej Gruppe

Er der nogen der kan hjælpe mig.

I den sidste halve års tid har min Golf III fra '94 1,8 L (ABS-model) i
korte perioder af 2 - 10 sekunder, meget periodisk givet alarm og olielampen
blinker. Der kan godt gå uger mellem disse udbrud.
Mit første gæt var, at det var sensoren, som sidder ovenpå oliefiltret (den
er hvid, hvor der er plastic) der fejlede periodisk, for det havde jeg
oplevet med min gamle Golf II'er.

Mit gæt blev imødekommet af lagerpersonalet hos SMC, som solgte dem
jævntlig, så jeg investerede i en sådan og monterede den, MEN DET HJALP
IKKE !!!

Der sidder en anden sensor ved siden af, -kunne det være den i stedet?

Det sker ikke ved specielt høje hastigheder, nok oftere når jeg nedsætter
omdrejningerne.
Bilen har kun kørt 150.000 km og har ikke været udsat for vilde
omdrejninger.
Olie og oliefilter er skiftet for relativt kort tid siden.

Jeg har ikke opfattelsen af at der skulle være noget i vejen med motoren som
sådan.

Er der nogen der har et godt råd?

Hjælp modtages med tak

Hilsen

Svend Åge

Fra : bme

Dato : 03-11-03 20:42

Tjeck alle stelforbindelserne i motorrummet, især den fra motorblok til
karosseri.

En dårlig stelforbindelse kan give de mærkeligste fejl.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 22:18

"Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

G´aften i stuen Sv. Åge.

> Er der nogen der har et godt råd?

Jeg søgte lidt rundt på nettet og fandt et muligt svar.

> Hjælp modtages med tak

Den kloge tyske "doktor" skrev: "Måske værkstedslageret har udleveret en
forkert type olietrykskontakt. Der findes flere forskellige alternativer
til netop Golf III.".

Havde du den gamle med ned på værkstedslageret, så de kunne finde eksakt
den samme..?

Hr. Bjørn