hvordan laver jeg en lidt box om til mysql~
Fra : Frank Hansen

Dato : 03-11-03 18:10

Hej
Jeg har denne HTML kode og det vil jeg gerne lave i en DB fra MySQL og PHP
men hvordan laver jeg det?

Genre:<br>
<select name="test">
<Option>test1
<Option>test2
<Option>test3
</select>

Frank Hansen

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-11-03 19:47

Hej Frank!

> Genre:<br>
> <select name="test">
> <Option>test1
> <Option>test2
> <Option>test3
> </select>

Her er et forslag.

Lad os sige, at værdierne test1, test2, test3 findes i feltet value i
tabellen tb_test.

Her er koden:

<?php
$sql = "SELECT value FROM tb_test";
$qry = mysql_query($sql);

echo "Genre: <br>\n";
echo "<select name=\"test\">\n";

while ($data = mysql_fetch_row($qry)) {
echo "<Option>".$data[0]."</option>\n";
}

echo "</select>\n";
?>

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : Frank Hansen

Dato : 03-11-03 20:22

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Hej Frank!

> Her er et forslag.
>
> Lad os sige, at værdierne test1, test2, test3 findes i feltet value i
> [...]

Takker
det virker nu

Frank Hansen

Fra : Frank Hansen

Dato : 03-11-03 20:24

"Frank Hansen" <Frank_Hansen212@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse

> Takker
> det virker nu
>
> Frank Hansen

men hvordan indsætter jeg en ny værdi så der bliver 4 at vælge imellem ?
det skulle gerne være i samme box og side hvis det kan klares

Frank Hansen

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-11-03 20:35

> men hvordan indsætter jeg en ny værdi så der bliver 4 at vælge imellem ?
> det skulle gerne være i samme box og side hvis det kan klares

Hvad skal den fjerde option være - kommer den osse fra databasen, eller
hvad?

Mvh

Jakob

Fra : Frank Hansen

Dato : 03-11-03 20:39

> Hvad skal den fjerde option være - kommer den osse fra databasen, eller
> hvad?
>
> Mvh
>
> Jakob

nej den indtaster brugerne selv