Meta data i hjemmeside
Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 03-11-03 17:40

Jeg har problemer med en hjemmeside, som jeg ikke kan få til at blive kendt
af diverse søgemaskiner, som f. eks. www.google.com. Jeg har tidligere haft
held til at få en anden hjemmesides søgeord indexeret; men her kan jeg altså
ikke få det til at virke. Begge hjemmesider er lavet i Frontpage.

Herefter følger en kopi af noget af kildeteksten i den problematiske
hjemmeside.

<head>
<title>NORDJYSK STALDRENS</title>
rengøring, nedbrydning">
</head>

hjemmeside</font></p>

Er der nogen, der har et godt bud på, hvordan jeg får løst mit problem?

På forhånd tak!

Eras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-11-03 18:36

"Karl Johan Agesen" <slet@nesega.dk> skrev :

> [...]
>held til at få en anden hjemmesides søgeord indexeret; men her kan jeg altså
>ikke få det til at virke. Begge hjemmesider er lavet i Frontpage.

Google bruger ikke metatags, men indexerer efter sidens indhold
og text på siden.

>hjemmeside</font></p>

Brug overskrifter (H-tags) til den slags, det er mest det, der
kigges efter samt links på siden.

Bruger du f.eks. FPs hoverknapper, så kan Google og andre
søgmaskiner ikke følge dine links.

Tilmeld siden selv på Google, så vil du få et besøg inden længe.
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

PS. Havde du postet et link til siden, så havde det været nemmere
at give gode råd.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Marianne Juul

Dato : 03-11-03 19:11

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Google bruger ikke metatags, men indexerer efter sidens indhold
> og text på siden.

Så har jeg et spørgsmål! Min side er lavet i rammer, og ved visse søgninger
i f.eks. Google kan nogen af søgeresultaterne henvise til en enkelt ramme,
f.eks. "Toprammen", og det er jo ikke så smart! Hvad kan jeg gøre for at
ændre dette?

Sidens adresse er www.netkatten.dk

Med venlig hilsen
Marianne

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-11-03 19:54

"Marianne Juul" <juulsSpamnejtak@tiscali.dk> skrev :

> [...]
>f.eks. "Toprammen", og det er jo ikke så smart! Hvad kan jeg gøre for at

Lade være med at bruge rammer....

Ellers skal du placere et script på dine sider.
http://www.echoecho.com/dk/jsframes.htm
--
Knud

Fra : Marianne Juul

Dato : 03-11-03 22:46

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Lade være med at bruge rammer....

Det vil jeg da overveje
Så slipper jeg jo let for det "bøvl"

> Ellers skal du placere et script på dine sider.
> http://www.echoecho.com/dk/jsframes.htm

Tak skal du have
Det vil jeg se om jeg kan finde ud af.

Venlig hilsen
Marianne

---

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-11-03 12:40

Marianne Juul skrev bl.a.:

> Det vil jeg da overveje
> Så slipper jeg jo let for det "bøvl"

> Tak skal du have
> Det vil jeg se om jeg kan finde ud af.

Ja jeg har brugt 3 timer nu og jeg kan ikke få det til at virke.

/Lars

--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 21-06-04 18:46

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Lade være med at bruge rammer....
>
> Ellers skal du placere et script på dine sider.
> http://www.echoecho.com/dk/jsframes.htm
> --
> Knud

Præcis brug <? include ("") ?> i stedet for kræver dog noget kendskab til
php, men så må du bare lære det...hehe

Torben..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Denn!s H

Dato : 05-11-03 01:24

"Marianne Juul" <juulsSpamnejtak@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. "Toprammen", og det er jo ikke så smart! Hvad kan jeg gøre for at

tilføj følgende meta tag på de html sider du ikke vil have registreret i
søgebaserne
<META name="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">

og på din index side dette meta tag
<META name="ROBOTS" content="INDEX, NOFOLLOW">

--
Denn!s