Erfaringer med Beta Diesel
Fra : Martin Kirk

Dato : 03-11-03 14:13

Hej gruppe
er der nogle der har erfaringer med beta diesel . eller Nanni Diesel (samme
motor ? ) jeg vil måske købe beta motoren 13,5 HK

--
Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Rose

Dato : 06-11-03 07:59

Hej.
Jeg fik i foråret 2003 installeret en Beta 13,5 hk. Jeg har nu sejlet en
sæson med den og har kun roser tilovers for den. Altid klar, ingen os og
meget økonomisk.
Hilsen Claus

Fra : Martin Kirk

Dato : 06-11-03 08:52

Hej Rose
Har du nogle fornemmelse af om motoren larmer mere eller mindre end
tilsvarende Volvo - Nanni - LOMBARDINI . hvorfor bestemte du dig for Beta
motoren ? Fik du nyt motor fundament ?

--
Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Rose

Dato : 06-11-03 09:22

Hej.
Min Beta skulle afløse en gammel md7a, og Betaen er afgjort mere lydsvag. Om
den er mere lydløs end andre kan jeg kun gisne om, men montøren var positivt
overrasket over støjniveauet i forhold til eks. Lombardini. Grunden til jeg
bestemte mig for Betaen var at den er "Kobota"- baseret. Jeg har en ide om
at det er mere sikkert/billigt end den type motorer, som er baseret på
Mitsubishi. Fundamentet fra Volvoen passede næsten, der er dog lagt to
egetræsklodser over.