Aalborg Metal Festival 2003 - anmeldelser
Fra : Metal Coven.dk

Dato : 03-11-03 12:24

Der er sikkert mange som ikke kunne komme til Aalborg Metal Festival 2003
selvom de gerne ville.

Disse uheldige mennesker kan så i stedet for, checke www.metal-coven.dk hvor
samtlige koncerter er anmeldt - der er link til anmeldelserne fra forsiden.

NRB havde i år stablet et endnu mere imponerende program sammen end sidste år.
Alt klappede perfekt som det skulle - masser af mennesker, masser af musik,
masser af øl, og masser af gode varer på messen i cafeen ved siden af
koncertsalen.

Sådan skal det gøres......................

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Jakob Fromm

Dato : 03-11-03 14:08

> [...]
hvor
> samtlige koncerter er anmeldt - der er link til anmeldelserne fra

Synes der mangler det absolut bedste... EVERGREY

kommentar til festivalen skrives når jeg har lidt bedre tid..

/Fromm

Fra : Kong Kent

Dato : 03-11-03 16:36

> Synes der mangler det absolut bedste... EVERGREY

Hej Jakob

Det var hyggeligt lige at hilse på dig derinde. Jeg har en fuld anmeldelse
af *alle* koncerter på dagen i min rapport til www.heavyjam.dk :
http://www.heavyjam.dk/ezine/arkiv/index.php?id=362

Desuden nåede jeg også at få et kvarters tid alene med Napalm Death:
http://www.heavyjam.dk/ezine/arkiv/index.php?id=364 (bemærk drengen ude til
venstre i Deicide trøjen. Det var et stort øjeblik at snakke med Barney på
to-mands hånd!!)

Det var sq en cool aften, men hold k*ft det var hårdt til sidst. Jeg var
meget træt!!

> kommentar til festivalen skrives når jeg har lidt bedre tid..

Glæder mig da til at høre hvad *du* fik ud af AMF 2003.

Og så ses vi jo måske igen om en uges tid... IRON F*CKIN MAIDEN i Valby
Hallen. Det bliver stort!! Har svært ved at tro, at de kan toppe showet fra
Roskilde, for det var fan'me godt, men jeg håber da naturligvis

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jakob Fromm

Dato : 03-11-03 22:22

> kommentar til festivalen skrives når jeg har lidt bedre tid..

Så fik jeg endelig lidt tid...

Jeg havde set frem til metalfestivalen, med en hvis skepsis. Normalt er jeg
til bands som: Iron Maiden, Helloween, Gamma Ray, Rhapsody, Halford og den
slags... Har dog også hørt lidt Dimmu Borgir, som jeg synes lyder godt, det
mangler bare en god vokal for at lyde fedt...

Nå... Det blev lørdag, og efter en tur i byen fredag, blev det lidt sent
inden jeg kom op... Vi kom først afsted, ( 5 min gang fra min lejlighed ) så
vi hørte det sidste af Abgott... Og hold da kæft hvor blev min skræk
realiseret. Det var direkte komisk så ringe musikken var ( efter min
mening ). Jeg bryder mig IKKE om musik hvor det lyder som 4 mennesker der
spiller hver deres stykke. Og vokalen var virkelig ringe... Kunne hørte en
masse skrigen med "Satan" ind imellem. Vi besluttede nu at det var tid til
noget grillmad, og nogle flere øl i lejligheden. Det greb om sig, og vi kom
faktisk ikke afsted inden Mnemic var færdige ( dem vil jeg ellers godt have
hørt. ) Nu gik Hatesphere på... Her skete der pludselig noget... Vokalen var
ikke noget at råbe hurra for... Men selve musikken var rigtig god... Dog
savnede jeg at have hørt teksterne før, så man kunne synge (?) med. Nu gik
der en rum tid, før Evergrey ( som jeg havde glædet mig til ) kom på.. Men
de var hele ventetiden ( og billetten ) værd. Det var simpelthen super
fedt... Den flok Kong Kent nævner på heavyjam.dk kunne meget vel tænke sig
at have været os... Var fuldstændig smadret i nakken, og "hoppe"musklerne
efter den koncert ( vi stod helt oppe foran, til højre for scenen ). Jeg fik
købt en t-shirt, og deres cd, som blev signeret af bandet, bagefter..
Nu forlod vi endnu en gang studenterhuset, og kom først igen da Destruction
spillede.. Desværre ( som Kong Kent nok kan huske ) ville mine kammier
videre, så jeg hørte ikke andet end 5 min.

Jeg ville gerne have set: Invocator, Nmemic og Destruction.. Men desværre
gik jeg glip af dem.. Men evergrey gjorde alligevel at dagen var yderst
vellykket.

Det var hyggeligt at mødes med Kent, men jeg tror nok at jeg venter til lidt
senere op af dagen, med at tage toget. Men hvem ved... måske vi kan mødes
derovre...

Det blev lidt langt, og jeg orker ikke at kigge efter grammatik... Take it
or leave it. ;)

Med heavy hilsener ( og vi ses vel til metalgrotten d. 15 ( håber jeg har
mulighed for at komme ) )
Jakob Fromm

Fra : Kong Kent

Dato : 03-11-03 22:49

> Jeg ville gerne have set: Invocator, Nmemic og Destruction.. Men desværre
> gik jeg glip af dem.. Men evergrey gjorde alligevel at dagen var yderst
> vellykket.

Du gik sådan set glip af de tre af de fedeste koncerter! Lidt en skam, for
Destruction sparkede seriøst røv. De har virkelig fået et comeback!! Har
aldrig hørt dem før, men jeg blev en skabs-fan i lørdags. Det holdt 166,6%

> Det var hyggeligt at mødes med Kent, men jeg tror nok at jeg venter til
lidt
> senere op af dagen, med at tage toget. Men hvem ved... måske vi kan mødes
> derovre...

Vi er i hvert fald i København 12.18 eller deromkring, alt efter
forsinkelser. Skal lige mødes med dem fra HeavyJam.dk - men mobilen 61 33 66
24 er altid åben for SMS'er

> Med heavy hilsener ( og vi ses vel til metalgrotten d. 15 ( håber jeg har
> mulighed for at komme ) )

Det håber jeg også jeg gør. Har en aftale med hende der står for det, at jeg
måske skal tage et par skiver med til næste happening. Så må vi se om DJ'en
bryder sig om min smag

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Propellen

Dato : 04-11-03 04:06

On Mon, 3 Nov 2003 22:49:23 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

> [...]
>aldrig hørt dem før, men jeg blev en skabs-fan i lørdags. Det holdt 166,6%

Mnenic & Invocator var de fedeste ja.. + det jeg så af Evergrey..
Destruction er sq ikke lige mig....

>Det håber jeg også jeg gør. Har en aftale med hende der står for det, at jeg
>måske skal tage et par skiver med til næste happening. Så må vi se om DJ'en
>bryder sig om min smag

Hmmm.. hende der "My"? (tror jeg hun bliver kaldt) "hardcore" Metal
freak. Med mange tatoo

Og btw.. hvad tid lavede du det interview med Napalm Death? Jeg brugte
en del tid oppe ved backstage baren hvor det fine billede er taget..
Syntes ikke jeg har set dig.. (Jeg kiggede efter en Deicide trøje
hehe) Men okay, der dappede sq osse en del rundt deroppe!
--

/Prop

Fra : Propellen

Dato : 03-11-03 15:37