56K kalder op - hvert kvarter?
Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-03 11:35

Hej - jeg er ny hér i gruppen, såe...

Jeg har 2 gange prøvet at sætte mine 2 pcer op til et netværk med
Ethernet og et kabel - men hver gang det er etableret står min
"hoved-pc" og ringer op til nettet af sig selv med en 10 - 15 minutter
imellem hver gang - jeg ved ikke hvem eller hvad den kalder op...

....dén har XP Home, mens den anden bruger 98SE, og når den således har
ringet op et par gange, har jeg valgt at bruge "Systemgendannelse",
hvorefter både netværk og ufrivillige opkald forsvinder...

Netværket har jeg etableret med XP-cd-rommen...
Hans

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-11-03 11:43

> [...]
> "hoved-pc" og ringer op til nettet af sig selv med en 10 - 15 minutter
> imellem hver gang - jeg ved ikke hvem eller hvad den kalder op...

Prøv at kaste et blik på denne artikel:
http://www.fs.dk/kg/stoppira.pdf

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-03 12:09

Trygleren [9000] wrote:

> Prøv at kaste et blik på denne artikel:
> http://www.fs.dk/kg/stoppira.pdf

....nu er jeg ikke ekspert - men jeg kan ikke se det relevante?
Hans

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-11-03 12:46

> ...nu er jeg ikke ekspert - men jeg kan ikke se det relevante?

Tillad mig at klippe noget tekst ud fra linket:

STOP PIRATERNE PÅ NETTET
Kæmpe telefonregninger kan blive resultatet,
hvis man under en surftur på nettet ubevidst
siger ja til et opkaldsprogram, som ringer op
til eksotiske lande.
De fupprogrammer, som installerer opkalds-programmet,
findes typisk på internettets sex-sider,
børne- og spilsider, hvor man er nødt til
at downloade (hente) et program for at kunne
se billeder. Fupprogrammerne har det tilfælles,
at de afbryder den normale internetforbindelse,
og i stedet ringer op til en forbindelse, som er
styret af sextjenesten, og minutprisen stiger
fra omkring 8 øre pr. minut til måske 20 kr.

Opkaldet fra programmet i pc'en virker som
et almindeligt telefonopkald til udlandet og
påføres derfor telefonregningen. Der kan med
andre ord gå nogen tid, før man opdager
svindlen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-03 14:01

Trygleren [9000] wrote:

> [...]
> Kæmpe telefonregninger kan blive resultatet,
> hvis man under en surftur på nettet ubevidst
> siger ja til et opkaldsprogram, som ringer op

....min XP'er ringer bare op til CyberCity (siger dialog-boksen - og det
kan jeg osse se på min nummerviser) efter installation af netværk - og
gør det umiddelbart efter etableringen - jeg har i mellemtiden ikke
været inde på nogen sider, som kunne installere et sådant program,
"konceptet" var nøjagtig det samme sidst jeg etablerede netværk, og
opringningerne stopper med det samme jeg har brugt "Systemgendannelse" -
så jeg er overbevist om, at det ikke er noget sådant jeg har været udsat
for...
Hans

Fra : Severino

Dato : 04-11-03 00:24

Prøv at køre Adaward for at se om der ligger et program som den kan fjerne.
Muligheden kan også være i din config hvor du kan se de programmer der
starter op ved opstart.- Deaktiver dem som du syntes ser mistænkelige ud og
se om det løser problemet..
severino

"

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-11-03 00:44

Severino wrote:

> Prøv at køre Adaward for at se om der ligger et program som den kan
> fjerne.

....sidst jeg gjorde dét, var der 9 enheder, som den bad om lov til at
fjerne - hvilket jeg gav den lov til...

....bagefter virkede tastaturet ikke, hvorefter systemgendannelse var
eneste mulighed...

> Muligheden kan også være i din config hvor du kan se de
> programmer der starter op ved opstart.- Deaktiver dem som du syntes
> ser mistænkelige ud og se om det løser problemet..

....nu er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen, hvad *dét* angår - men
jeg gir det lige en chance - jeg kan prøve at lave et dump før og efter
etablering af netværk...

....tak for hjælpen!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 18:12

On Tue, 4 Nov 2003 00:43:32 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...sidst jeg gjorde dét, var der 9 enheder, som den bad om lov til at
>fjerne - hvilket jeg gav den lov til...

Jeg har nu aldrig før oplevet at Ad-Aware ødelægger noget men alt er
naturligvis muligt.

Mht. det egenlige problem: Opkaldet kan også skyldes at Windows
forsøger at kigge på netværket og derved aktiverer din dial-up
forbindelse. Sådanne automatiske opkald plejer at kunne undgåes ved at
slå automatisk opkald fra i Internet Explorer (Funktioner ->
Internetindstillinger -> Forbindelser -> Ring aldrig op til en
forbindelse). Derved skal du dog selv huske at ringe op når du vil på
Internettet (lav genvej til ikon i Netværk via Modem).

Men teorien om at du har en uønsket dialer er dog også den jeg tror
mest på selv.

0:) Jørn G.

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-11-03 00:42

Innocence wrote:
> [...]
> forbindelse). Derved skal du dog selv huske at ringe op når du vil på
> Internettet (lav genvej til ikon i Netværk via Modem).

....min opsætning *har* sommetider været sådan som du foreslår, hvilket
er lidt besværligt - men det kan da være, at man kan leve med det, hvis
man sætter det op som du foreslår...

....men jeg må prøve at koble div. programmer fra ét af gangen i menuen
Start - til en begyndelse...
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-11-03 10:08

In article <bo6pg8$191$1@news.cybercity.dk>, hans_fjernes_@it.invalid
says...
> ...sidst jeg gjorde dét, var der 9 enheder, som den bad om lov til at
> fjerne - hvilket jeg gav den lov til...

Så har din maskine været grundigt f*cked up i forvejen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-11-03 10:40

Jesper G. Poulsen wrote:

> Så har din maskine været grundigt f*cked up i forvejen.

....okay...
Hans

Fra : C-Mann

Dato : 06-11-03 20:46

Mit bud er at mail programmet på en eller begge maskinerne er sat op til at
chekke / hente mail hvert 10 eller 15 minut

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-11-03 01:38

C-Mann wrote:
> Mit bud er at mail programmet på en eller begge maskinerne er sat op
> til at chekke / hente mail hvert 10 eller 15 minut

....dét er de så desværre ikke...

....opkaldene sker med lidt forskellige intervaller - men mellem 10 og 15
minutter...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-11-03 02:16

Hans Paulin wrote:

> ...dét er de så desværre ikke...
>
> ...opkaldene sker med lidt forskellige intervaller - men mellem 10 og
> 15 minutter...

....det er min 98'er maskine, som hele tiden prøver at ringe op (slukker
man den, ringes der ikke op), har jeg nu fundet ud af (den er sat til at
køre igennem en anden) - nu har jeg kørt Ad-aware og har fjernet *alt*
"med rødt"; den ringer stadig op gennem min XP'er...

....dernæst gik jeg startmenuen igennem og fjernede samtlige programmer
ét af gangen og genstartede ind imellem - samme resultat...

....hvis man åbner IE, ringer den op med det samme...

....jeg gik så i indstillinger og valgte "Brug altid
standardforbindelsen" (den var sat til "Ring aldrig til en
forbindelse"), hvorefter den i det mindste ikke opretter forbindelse,
men bare viser "Opkaldsforbindelse", hvor man selv skal godkende
opkaldet...

....pyha - det er ikke nemt...
Hans

Fra : Soren Rathje

Dato : 08-11-03 17:32

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message

> [...]
> køre igennem en anden) - nu har jeg kørt Ad-aware og har fjernet *alt*
> "med rødt"; den ringer stadig op gennem min XP'er...

Jeg mener at kunne huske 5 - 6 år tilbage hvor jeg havde et lignende
problem med windows 95, ISDN routeren stod og ringede op hele tiden og
så vidt jeg husker var det et problem med DNS konfigurationen (eller
noget der ligner). Jeg har søgt på MS men har ikke fundet noget endnu...
Måske det kan pege dig (eller andre) i den rigtige retning...

En pakkesniffer mellem XP og W98 kunne gøre underværker..
http://lists.gpick.com/pages/Packet_Sniffing.htm

-- Søren

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-11-03 18:49

Soren Rathje wrote:

> [...]
> endnu... Måske det kan pege dig (eller andre) i den rigtige retning...
>
> En pakkesniffer mellem XP og W98 kunne gøre underværker..

....nu har jeg hentet "UltraNetSniffer" - så må jeg se om jeg ka finde ud
af at bruge den...
Hans