Intolerable Cruelty
Fra : Peter Lind

Dato : 03-11-03 00:38

Det undrer mig at ingen har talt om filmen "Intolerable Cruelty" her i
gruppen, men det er måske fordi folk ikke vil se den, eller ikke vil
indrømme at de har set den?
Jeg så den i fredags, og har svedt det helt ud, indtil nu. Jeg ville gerne
se den af følgende grunde:
* den er angiveligt en film i stil med screwball komedier fra 1930'erne.
Dem er jeg ret begejstret for.
* Coen brødrene står delvis bag den - de plejer at være gode, også når de
laver genretro historier som f.eks. The man who wasn't there.
* George Clooney har tidligere vist at han er halvgod i komedier.
* Samme Clooney ligner lidt en blanding af Cary Grant og James Stewart i
den aktuelle film.
* jeg kedede mig, og der var ikke andre film jeg havde lyst til at se på
pågældende tidspunkt.

Men, nej hvor er den film dog dårlig. Den er næsten ikke sjov, den er meget
langsom, betydelig sløvere end 70 år gamle Jimmy Stewart komedier. Historien
er ikke særlig overraskende, den er meget tro mod den gamle stil på det
plan, desværre følger humoren ikke med. Der er ikke nogle flotte eller
mindeværdige scener af nogen art i filmen. Clooney har kun to/tre
ansigtsudtryk, og Zeta-Jones kun et enkelt - de virker som om de keder sig,
eller desperat prøver at gøre filmen interessant.

Og hvorfor i alverden kunne den ikke få en ordentlig dansk titel? Ifølge
biografpigen var der stort set ingen der kunne udtale titlen på den, de
fleste bad blot om "to til den med George Clooney".

Mvh
Peter Lind
-der egentlig føler sig lidt snydt.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-11-03 01:55

Peter Lind skrev:

> Men, nej hvor er den film dog dårlig. Den er næsten ikke sjov, den er
> meget langsom, betydelig sløvere end 70 år gamle Jimmy Stewart
> komedier.

Jeg er enig i, at filmen ikke er voldsomt god. Men der er dog alligevel
et stykke ned til "dårlig".

> Og hvorfor i alverden kunne den ikke få en ordentlig dansk titel?
> Ifølge biografpigen var der stort set ingen der kunne udtale titlen
> på den, de fleste bad blot om "to til den med George Clooney".

Jeg har hørt samme frustration fra en biografdirektør. Hun var faktisk
nærmest vred over titlen, for hun mente, at folk ligefrem undlod at gå
ind at se filmen, fordi det ville være pinligt at udtale titlen.

Undertitlen er noget så plat som "I lag med fjenden", så hvis dét var
alternativet, forstår jeg godt UIP's beslutning.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"You were doing well until everyone died."

Fra : vadmand

Dato : 03-11-03 10:03

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Undertitlen er noget så plat som "I lag med fjenden", så hvis dét var
> alternativet, forstår jeg godt UIP's beslutning.

Efter min mening er det et udtryk for utilgivelig dovenskab, at filmudlejere
så ofte ikke gider finde på danske titler. I gamle dage kunne det undskyldes
med besværet med at ændre på plakater, men med nutidens grafikprogrammer
holder den ikke. Det er en blanding af dovenskab og snobberi for det
udenlandske.

Per V.

Fra : Stefan Holm

Dato : 03-11-03 15:29

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Undertitlen er noget så plat som "I lag med fjenden", så hvis dét var
> alternativet, forstår jeg godt UIP's beslutning.

Man kan jo altid modificere den til "Halløj med fjenden". Hvorfor
tænkte de dog ikke på det?

--
Stefan Holm
"Let us celebrate our agreement with the adding of chocolate to milk."

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 03-11-03 22:41

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> enriched usenet with:

> Man kan jo altid modificere den til "Halløj med fjenden". Hvorfor
> tænkte de dog ikke på det?

Jeg ville snarere mene, at den skulle hedde "Nu går den vilde skilsmisse"

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Duran Duran - Ordinary World

Fra : -V-

Dato : 03-11-03 23:13

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Stefan Holm <nospam@algebra.dk> enriched usenet with:

> Jeg ville snarere mene, at den skulle hedde "Nu går den vilde
> skilsmisse"

"Op på fars særeje"?

-V-

Fra : Peter Lind

Dato : 04-11-03 16:35

-V- wrote:

> "Op på fars særeje"?

Det er jo ikke en 80'er komedie, men en film der vil ligne de gamle 30'er
komedier, så den skulle jo hedde noget i stil med: "Han, hun og leoparden",
"Det hændte en nat", "Den frygtelige sandhed", "Den tynde mand",
"Sensationen", og alle de andre gode gamle film.

Jeg synes selv at "Utro-lig grusomhed" eller "Han, hun og ægteskabspagten"
ville have været langt bedre end "I lag med fjenden" (der lyder som en Julia
Roberts film fra 1991) eller "Intolerable Cruelty" (der lyder som om man er
hos tandlægen og har munden fyldt med habengut).
Men nu er jeg selvfølgelig også en sucker for danske filmtitler.

Peter Lind

Fra : -V-

Dato : 04-11-03 17:15

Peter Lind wrote:
> [...]
> med habengut).
> Men nu er jeg selvfølgelig også en sucker for danske filmtitler.

"Ud af utro-skabet"?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-03 06:43

Peter Lind wrote:

> Men, nej hvor er den film dog dårlig. Den er næsten ikke sjov, den er meget

Jeg er helt uenig. Coen-brødrene har ikke overgået sig selv her, men
filmen er ganske solidt håndværk efter min mening, og sjov nok. Den kan
sagtens finde vej til min dvd-samling når den engang kommer og er faldet
i pris. Jeg ville nok give den 7 ud af 10.

/David

Fra : Søren R

Dato : 03-11-03 12:32

On Mon, 3 Nov 2003 00:37:32 +0100, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ansigtsudtryk, og Zeta-Jones kun et enkelt - de virker som om de keder sig,
>eller desperat prøver at gøre filmen interessant.

bla bla bla...jeg er faktisk enig

>Og hvorfor i alverden kunne den ikke få en ordentlig dansk titel? Ifølge
>biografpigen var der stort set ingen der kunne udtale titlen på den, de
>fleste bad blot om "to til den med George Clooney".

HAHAHAHAH, da jeg skulle ringe ind og bestille, havde jeg sgu også
glemt hvad den hed.

"Hej, jeg vil gerne booke 2 billetter til en film jeg ikke kan huske
hvad hedder...Den slutter på cruelty, og er med Catherine Zeta-Jones"

Men det fik da smilet frem på tlf. damen kunne jeg høre
----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-11-03 18:29

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
> Men, nej hvor er den film dog dårlig. Den er næsten ikke sjov, den er
meget
> langsom, betydelig sløvere end 70 år gamle Jimmy Stewart komedier.

Det kan jeg slet ikke genkende.

Specielt filmens første halvdel er efter min mening skide skæg.
Det begynder så at halte lidt i begyndelsen af anden halvdel
(sjovt nok fra "6 måneder senere" skiltet), men mod slut syntes jeg
den bliver bedre.

For mig var det alt i alt en positiv oplevelse.

/Brian

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-11-03 13:19

Peter Lind skrev bl.a.:

> Det undrer mig at ingen har talt om filmen "Intolerable Cruelty" her i
> gruppen, men det er måske fordi folk ikke vil se den, eller ikke vil
> indrømme at de har set den?

Min kæreste og jeg syntes den var ret morsom og hyggelig.

> Men, nej hvor er den film dog dårlig. Den er næsten ikke sjov, den er meget
> langsom, betydelig sløvere end 70 år gamle Jimmy Stewart komedier.

Hvilke af James Stewarts komedier, som nu er 70 år gamle, kan du anbefale?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk