error 404
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 03-11-03 00:01

har set man kan lave "sin egen" error 404 side, hvis der skulle være en fejl
i link.

nogen der ved hvordan ??

thomas

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 03-11-03 00:06

Thomas Kaarup wrote:

> har set man kan lave "sin egen" error 404 side, hvis der skulle
> være en fejl i link.

Hvis webserveren er en Apache-server, kan det gøres ved at skrive
følgende i en fil ved navn ".htaccess" (uden gåseøjne):

ErrorDocument 404 /sti/til/404.html

hvor /sti/til/404.html peger på det dokument, der skal vises i stedet
for den ikke-fundne side.

Jeg benytter det til min egen hjemmeside. Eksempel:

   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/foo>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 03-11-03 06:10

> [...]
>
> ErrorDocument 404 /sti/til/404.html
>
> hvor /sti/til/404.html peger på det dokument, der skal vises i stedet

Nu skriver du .htaccess.... skal den ikke have andet navn ?

har lavet en fil med den extension, som ref til en 404.html side, med
"ErrorDocument 404 /sti/til/404.html" teksten indeni, men det virker ikke

thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-03 10:29

Thomas Kaarup skrev:

> Nu skriver du .htaccess.... skal den ikke have andet navn ?

Nej. Men husk at den kun virker på en Apache-server(FN: Jeg ved
egentlig ikke om den virker på andre webservere, men det virker i
hvert fald ikke med IIS #).

> har lavet en fil med den extension, som ref til en 404.html
> side,

Som ref? - mener du som symbolsk reference i filsystemet? Sådan
skal den - så vidt jeg ved - ikke benyttes.

> med "ErrorDocument 404 /sti/til/404.html" teksten
> indeni, men det virker ikke

Hvilken server er du på? Giv evt. et link til en side på den server
det drejer sig om.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Daniel Udsen

Dato : 03-11-03 13:15

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Nej. Men husk at den kun virker på en Apache-server(FN: Jeg ved
> egentlig ikke om den virker på andre webservere, men det virker i
> hvert fald ikke med IIS #).

Den virker heller ikke altid på apache servere. Ofte er brugen af
..htaccess filer begrenset af sikkerheds grunde, hos de biligere
udbydere.

--
Daniel Udsen
Sacred cows make great hamburgers.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-03 15:06

Daniel Udsen skrev:

> Den virker heller ikke altid på apache servere. Ofte er brugen
> af .htaccess filer begrenset af sikkerheds grunde, hos de
> biligere udbydere.

O.k. - det vidste jeg ikke. Tak for svaret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 03-11-03 18:58

jeg er hosted på starthotel.dk. det er en apache server, men ved ikke med
deres sikkerhed....

--------------------------------
Thomas K
AfterHoursDesign / Mind-XPansion

Fra : Denn!s H

Dato : 03-11-03 19:37

"Thomas Kaarup" <Kaarup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> har set man kan lave "sin egen" error 404 side, hvis der skulle være en
fejl
> i link.
>
> nogen der ved hvordan ??

På et af mine domæner har jeg filerne
400.html
401.HTML
403.html
404.html
liggende i roden af domænet.
De erstatter dem som serveren selv ville have genereret.
Dokumenterne indeholder grafik som linker til index siden.

--
Denn!s

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-03 00:16

"Denn!s H" <@> wrote in

> De erstatter dem som serveren selv ville have genereret.

Og det er kun fordi serveren er sat op til det, det er *ikke*
standardopførsel.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Denn!s H

Dato : 04-11-03 09:58

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er kun fordi serveren er sat op til det, det er *ikke*
> standardopførsel.

Okay, viste ikke om det var 'normalt'

--
Denn!s

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-03 20:55

"Denn!s H" <@> wrote in

> Okay, viste ikke om det var 'normalt'

Det er det ikke men det er en rigtig fed service fra webhoteller der
alternativt slet ikke vil tilbyde brugeren at lave sine egne
fejlsider.
Enavn har lagt dem i et underbibliotek der hedder "error", det er
lidt mere venligt over for brugeren synes jeg.