Gamle Windows (børnespil) på en WIn XP mas~
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 02-11-03 23:42

Hej i gruppen,

Har problemer med enkelte gamle Windows spil (ungernes) på en maskine med
Win XP.

Kan ikke få dem til at funke, lige meget hvad jeg gør (også under
egenskaber/kompabilitet)

Skulle der være nogen der sidder inde med et par tricks til hvad jeg ellers
kan prøve.

Bare så ungerne bliver glade igen.

mvh haug

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-11-03 00:03

In news:3fa5882d$0$29355$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Johnny Haugaard <hau@image.dk> carefully typed:
> [...]
> med Win XP.
>
> Kan ikke få dem til at funke, lige meget hvad jeg gør (også under

Hvilke spil drejer det sig om?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 03-11-03 02:59

Nu er det 2 piger på 5 og 8 år jeg har, så det gir lidt sig selv.

Men det ene er et "Barbie" spil og det andet er "Hugo"

Men jeg tænker måske også på om man kan "installere" et eller andet der gør
XP mere spilbar med disse gamle børnespil, selvom jeg akn få en del til at
virke, køre de ikke alt for godt.

haug

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-11-03 12:47

In news:3fa5b675$0$29404$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]
> der gør XP mere spilbar med disse gamle børnespil, selvom jeg akn få
> en del til at virke, køre de ikke alt for godt.

Du kan prøve at installere det igen, gennem Microsofts "Program
Compatibility Wizard".
Download det her: http://tinyurl.com/9bf1 Start programmet og følg
instruktionerne, det er slet ikke så indviklet som det ser ud.
Her er en link til en How-to hos Microsoft:
http://tinyurl.com/ghrm

Og Virtual PC er altså en blandet fornøjelse skulle jeg hilse og sige.
Men det kan da være det virker med Barbie eller Hugo, hvem ved.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Bossy

Dato : 03-11-03 05:50

kan anbefale dig at installere connectics virtual pc som er en slags pc
emulator

når den er installeret skal man bagefter installere f.eks win 95 som man
ellers ville have gjort , i den virtuelle pc
og når det er gjort har du en pc i din pc som er fuldt ud funktionsdygtig
både hardware og software mæssigt
du kan sågar have den på samme netværk som host pc'en

og derefter skulle der ikke være nogle problemer med at køre dine gl
spil....for jeg går ud fra et det er fordi det er gl. dos spil at de ikke
virker

har selv installeret bl.a dukenukem 3d på den måde som ellers er umulig at
få til at virke i xp , uden hjælp fra anden software

har selv installeret win 98 på den måde

det smarte ved det er at man ikke har brug for at lave et ekstra drev da den
benytter sig af en image fil istedet for, som den så udvider alt efter hvor
meget
plads der er brug for , så på den måde får man ikke en masse spild af god
harddisk plads, og win 95 f.eks fylder kun70 mb i sig selv

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 04-11-03 00:20

In news:bo4mo2$v1m$1@news.net.uni-c.dk,
Bossy <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> carefully typed:
> [...]
>
> og derefter skulle der ikke være nogle problemer med at køre dine gl
> spil....for jeg går ud fra et det er fordi det er gl. dos spil at de

Lige for god ordens skyld: Spil der bruger Direct3D virker ikke i
Virtual PC, fordi det grafikkort der er emuleret (et Trident Blade VGA
tror jeg det er? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl) ikke understøtter
nogen form for 3D acceleration. Det er altså ikke ens eget grafikkort
(eller lydkort for den sags skyld) der optræder i en Virtual PC, som man
måske kunne have håbet...Så havde der nemlig virkelig været noget ved
det.
Så at sige "fuldt funktionsdygtig både hardware og softwaremæssigt" er
lidt i overkanten.

Og så hedder den iøvrigt Microsoft Virtual PC nu. Udviklingsteamet blev
opkøbt af Microsoft i marts.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?