Hjælp til tydning af tyske kravetæer.....
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 02-11-03 22:14

Hej alle

er der nogen der kan tyske kragetær???

Fik en bedømmelse på Emma som jeg overhoved ikke kan tyde...vi spurgte flere
til udstillingen men INGEN kunne tyde den....

http://www.dk-skindbjerg.dk/bedom.htm

Randi s. Jørgensen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-11-03 22:34

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en meddelelse news:bo3s1s$sba$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Fik en bedømmelse på Emma som jeg overhoved ikke kan tyde...vi spurgte flere
> til udstillingen men INGEN kunne tyde den....

Jeg kan desværre heller ikke tyde disse hieroglyffer,
det var dog en skrækkelig klo!
Der burde egentlig være krav om, at dommerne skrev,
så det var til at tyde for almindelige mennesker!
Gad vist om denne dommer er læge i "det virkelige liv"
- skriften kunne da godt give anledning til at tro det!

mvh Eva

Fra : Charlotte

Dato : 02-11-03 22:49

Hej Randi

> er der nogen der kan tyske kragetær???
Tysk ja, men kragetæer...aih...

> Fik en bedømmelse på Emma som jeg overhoved ikke kan tyde...vi spurgte
flere
> til udstillingen men INGEN kunne tyde den....

Helt ærligt...det kan man da bare ikke byde folk!!! Øv, hvor træls....synes
jeg da er særdeles uprof... Mon han er læge?

Håber du finder en, der kan tyde det...

KH
Charlotte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-11-03 23:11

In article <3fa57ab9$0$95092$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Charlotte
<askjaer@fjerndetteofir.dk> wrote:

> flere

*suk*
Efter ex. type må jeg osse give op... og det er jo ret hurtigt..;-(

> Helt ærligt...det kan man da bare ikke byde folk!!! Øv, hvor træls....synes
> jeg da er særdeles uprof... Mon han er læge?

Enig - de burde skrive blokbogstaver, når folk jo samtidig skal læse et
fremmedsprog med dobbelt-s og hvad har vi.
Måske du skulle spørge på apoteket?

Fra : Pia J

Dato : 03-11-03 08:30

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in
message news:bo3s1s$sba$1@sunsite.dk...
> Hej alle
>
> er der nogen der kan tyske kragetær???

Jeg kan tyde nogen af ordene, men det giver stadig ikke meget mening...

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 03-11-03 08:39

Type: ex typ; xxxxxxxxx(schöne?) Körperentstrichung
Head: triangelförmig; schönes profil, gerade Nase
Eyes: Klar; sehr xxxx in farbe
Ears: Zum Kopf xxxxx xxxxxxx ; sehr fxxt xxxxxxx
Fur: mittellang; dicht; ex. Txxx; schöne Hxxxn
Tail: xxx Körper xxxxx ; sehr gut bebxxxt

Nogen der kan fylde i?

:Pia

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-11-03 08:44

Jeg vover pelsen (semilang, selvfølgelig...)

Typ: Ex. Typ, schöne Körperentrichtung (?? det ord er jeg nu ikke sikker på)
Kopf: Triangelförmig, schönes Profil, gerade Nase
Augen: Blau, sehr gut in form
Ohren: zum Kopf schön passend, sehr gut gesetzt
Fell: Mittellang, dicht, ex. Textur, schöne Hosen
Schwanz: Zum Körper passend, sehr gut behaart
Kondition: Ex
Gesamteindruck: Ex, lieb

Jeg kan se at Pia og jeg ikke er helt enige *grin*

/Pernille

Fra : Pia J

Dato : 03-11-03 08:47

> Jeg kan se at Pia og jeg ikke er helt enige *grin*

Nu har jeg jo aldrig set sådan en bedømmelse før på nogen sprog og ANER ikke
hvilke udtryk de bruger om hvad eller hvorfor. Det lyder da meget
tilforladeligt det du har skrevet.

:Pia

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 03-11-03 09:07

> [...]

> Ohren: zum Kopf schön passend, sehr gut gesetzt
> Fell: Mittellang, dicht, ex. Textur, schöne Hosen
> Schwanz: Zum Körper passend, sehr gut behaart

Og på dansk??? Er ikke så skrap til tysk

Randi

Fra : Pia J

Dato : 03-11-03 09:12

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in
message news:bo52av$rk9$1@sunsite.dk...

> Selvfølgelig

> på)

God type, pæn kropsbygning
trekantet hovede, god profil, lige næse
øjne blå, meget god form
ører passer godt til hovede og godt placeret
middellang pels, tæt, god kvalitet, flotte bukser
hale passer til kroppen med meget god pels
god kondition
helhedsindtryk godt (ex=excellent???), kær(nuttet, sød)

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 03-11-03 09:18

> [...]
> hale passer til kroppen med meget god pels
> god kondition
> helhedsindtryk godt (ex=excellent???), kær(nuttet, sød)

TAKKKK men den med blå øjne tror jeg ikke på... hun har orange LOL

Randi

Fra : Hanne Løvgreen

Dato : 03-11-03 10:31

> TAKKKK men den med blå øjne tror jeg ikke på... hun har orange LOL

Jeg tror, der står klar - ikke blau

Med venlig hilsen
Hanne Løvgreen, som er en stor fan af Emma
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 03-11-03 11:16

"Hanne Løvgreen" <h.loevgreenKATTE@BAKKEmail.tele.dk> wrote in message

> Jeg tror, der står klar - ikke blau

Ja, det var også mit bud

:Pia

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 03-11-03 10:21

MANGE TAK til jeg begge. Jeg er inponeret over jeres tydninger... Jeg var
også MEGET negativ da jeg fik den bedømmelse - jeg mener man betaler en
formue for at være med til World Show og så får man en bedømmelse man ikke
kan læse....

Men altså MANGE TAK

Randi

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-11-03 10:40

På hundeudstillinger har dommerne en sekretær siddende med siden af og
skriver bedømmelserne på maskine.
Hvor kunne det være lækkert hvis det også var sådan i katteverdenen.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar fra d. 4/11-03

On Mon, 3 Nov 2003 10:21:28 +0100, "Randi Skindbjerg Kristensen"

Fra : Denise

Dato : 03-11-03 10:04

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> [...]
> Kondition: Ex
> Gesamteindruck: Ex, lieb
>
> Jeg kan se at Pia og jeg ikke er helt enige *grin*

Pia og Pernille
Jeg synes godt nok, det er flot klaret. Jeg husker tydeligt fra min
udstillingstid, hvor irriteret man næsten _altid_ var fordi man ikke kunne
læse hvad de skrev. Så måtte man stå i kø senere, for at få oversat
kragetæerne. Tænk at det ikke er blevet lavet om endnu, at de skal skrive så
man kan læse det. Ikke nok med at man skal få det oversat hvis det er fransk
eller tysk, og man ikke er stiv i det, men man burde sq da kunne læse hvad
de skriver.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 05-11-03 21:03

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> men man burde sq da kunne læse hvad
> de skriver.

Ja, jeg undres også. Ikke at jeg nogensinde har udstillet katte, men
har læst mange af bedømmelserne på mine forældres katte og på Lante.
Hold op en gang misk-mask ind i mellem. Det kan jo tager hele og halve
timer bare at tyde de engelske og danske

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.